Jump to content

Rammelend geluid vanaf linker voorwielophanging

Fiesta2000
 Share

Recommended Posts

Hey guys,

Ben weer terug van weggeweest - was even twee weekjes in Shanghai voor mijn werk - en ik ben erg benieuwd of iemand me kan helpen met het volgende probleem:

Sinds kort hoor ik tijdens het rijden - en dan hoofdzakelijk tijdens het nemen van drempels - een rammelend geluid vanaf mijn linker voorwiel ophanging. Soms kan ik het ook horen als ik met redelijke snelheid over een klinkerweggetje rij - dan is het meer een continu trillend geluid.

Ik ben bang dat er iets mis is met de ophanging, iets anders kan ik er eigenlijk niet van maken. Een tijdje terug heb ik al eens mijn voorwielen eraf gehaald en de ophanging bekeken, maar ik kon niets bijzonders zien of voelen :?

Hoe kan ik het beste controleren of er inderdaad iets mis is met de ophanging? Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Kortom, wie kan me helpen? Alle hulp is welkom! :)

P.S. Ik heb mijn wagen vorig jaar laten verlagen (veren + dempers) en heb tot sinds kort geen problemen gehad. Verlaging voor 50 mm, achter 35 mm.

het kan ook aan je stabilisatorstang rubbers ligge nmisschien zijn die wel naar de kl..te.

controleer ff of alles goed vast zit trek eraa nof wat dan ook maar controleer ook ff al je rubbers van je ophanging of die niet gescheurt zijn of eruit liggen succes.

greets collin

Ik heb dat probleem ook gehad, is een echte Fiesta kwaal (als ik de verhalen op ukfn mag geloven). Volgens mij is het inderdaad iets met de stabilisatorstang (zals Fiestaboy al schreef), maar dan de stang zelf. Die heeft na verloop van tijd teveel speling, en gaat dan rammelen. Heeft niets met verlagen te maken, bij mij is de ene vervangen toen ik nog met een tractor en stepbandjes rondreed.... Gewoon even naar de dealer dus!

Bedankt voor jullie reacties tot zover! Ik denk dat ik morgen maar eens even bij de dealer langs ga dan :)

Hopelijk stelt het inderdaad niet zoveel voor en ben ik niet al te veel geld kwijt om het te laten repareren. Wat zou het ongeveer kunnen gaan kosten als de stabilisatorstangrubbers vervangen zouden moeten worden?

Nou... ben vanmorgen maar eens langsgeweest bij de Ford garage hier in de buurt. Samen met een van de monteurs - aardige gast overigens - hebben we de complete voor- en achterwielophanging eens grondig onderzocht, maar alles zag er eigenlijk prima uit. Geen speling, geen versleten rubbers, niks. Alles in orde.

We zijn nog een eindje gaan rijden - ze hebben daar een prima stukje "testbaan" liggen (slechte openbare weg dus met veel hobbels) - en er was niets bijzonders te horen. Hij was overigens erg te spreken over de wegligging... stukje strakker dan de standaard Fiesta :D

Het is in ieder geval een hele geruststelling dat er niks met de ophanging aan de hand is. Ik denk dan ook dat het geluid door iets anders wordt veroorzaakt. We zijn er echter niet achter kunnen komen wat het nu precies is. De komende tijd maar goed blijven opletten of ik het nog kan horen... :)

Haal dan eens je HELE auto leeg: Dashbordkastje, deurvakken, achterbak (ook onder de afdekplaat even kijken of er nog een schroevendraaier oid. ligt). De gemiddelde automobilist zeult een aantal kilo's onnodig gewicht mee, en dat kanallemaal rammelen....

Share

• Create New...