Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
The Crow

Snelle Ford Focus Op De Planning

Recommended Posts

med_gallery_26_28_8524.jpg

Ook van de nieuwe Focus zal een snelle versie komen. Die vervangt de ST. Of er ook een nieuwe RS op de planning staat, is nog niet duidelijk.

Ford heeft in de coulissen van de Autosalon van Genève gemeld dat we ook weer een snelle versie van de nieuwe Focus kunnen verwachten. Die vervangt de ST; het wordt namelijk niet zo’n rouwdouwer als de RS.

De snelle Focus levert een cilinder in: de vijfpitter uit de huidige ST wordt vervangen door een viercilinder van de nieuwe Ecoboost generatie. Over het aantal pk’s wordt nog niets losgelaten. De 2.0 EcoBoost SCTi levert al 203 pk en daarmee kan het speculeren beginnen. Het zal in elk geval niet minder worden dan de 225 van de huidige ST. Ook zal Ford zich niet willen laten kennen en méér willen bieden dan de 260 van de Mazda 3 MPS. Met de ‘revo knuckle’-ophangingstechniek heeft Ford in elk geval gereedschap in huis om dat geweld op de vooras los te laten.

Wanneer de nieuwe snelle Focus komt, is eveneens nog niet duidelijk. Wel weten we dat de auto, net als de burger-uitvoeringen, zowel in Europa als de VS zal worden verkocht.

Bron: Autoweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

zag gister nog een teaser video ervan!

weet niet of dit de rs500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat betreft de huidige maar dan een beperkte oplage van 500 stuks :) met een aangepaste motor etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

rs500 is los!

d5c67116e6000c2fd2647e5d0c25aa79.jpg

U dacht dat Ford niet verder zou gaan dan een 305 pk sterke Focus RS? Dan heeft u het mooi mis: dit is de Ford Focus RS500!

De Ford Focus RS500 is in alles de overtreffende trap van de gewone RS. De 2,5-liter turbomotor levert in de über-Focus een vermogen van 350 pk, 45 pk meer dan de standaardversie. Het maximumkoppel stijgt van 440 Nm naar 460 Nm. De extra kracht is het gevolg van de plaatsing van een grotere intercooler en een groter luchtfilter. De tuning heeft vooral extra kracht in het middengebied tot gevolg, aldus Ford Team RS.

Het verbruik van de RS500 is volgens Ford gelijk gebleven aan dat van de gewone RS. Datzelfde geldt voor de topsnelheid, maar de sprint van 0 tot 100 kilometer per uur neemt nog maar 5,6 seconden in beslag. Dat is 0,3 seconden sneller dan het standaardmodel. Aan het chassis en de RevoKnuckle-wielophanging heeft Ford niets veranderd.

Matzwart

Op het gebied van uiterlijkheden scoort de Focus RS500 met matzwarte lak en 19-inch lichtmetaal. Daarachter hebben de remklauwen een rode kleur gekregen. Een plaquette op de middenconsole geeft aan om welk exemplaar van de gelimiteerde oplage het gaat. In de gewone RS domineert blauw in het interieur, maar de RS500 heeft veel rode elementen. Deze keren terug op het stuurwiel, de deurbekleding, de vloermatten en de versnellingspook.

Ten opzichte van de RS voegt de RS500 het volgende aan de standaarduitrusting toe: dual-zone airconditioning, voorruitverwarming, parkeersensoren achter, bandenspanningscontrole, licht- en regensensor, automatisch dimmende achteruitkijkspiegel, keyless go, Bluetooth, voice control, USB, een Sony audiosysteem met 6 CD-wisselaar en halflederen Recarostoelen voorin.

Leipzig

De naam RS500 is niet alleen een verwijzing naar de beperkte oplage van 500 exemplaren, ook is het een eerbetoon aan de Sierra RS500 Cosworth. Dat was een homologatiespecial van de Sierra, die ook in een oplage van 500 exemplaren werd gebouwd. De Focus RS500 komt in twintig Europese landen op de markt. Ford Nederland heeft bekendgemaakt dat er tien Focussen RS500 naar ons land komen. De prijs is nog niet bekend.

De Ford Focus RS500 debuteert op de Leipzig Motor Show, die op 9 april z’n deuren opent. De Focus is niet de enige primeur daar, want BMW neemt bijvoorbeeld de 5-serie Touring mee en Volkswagen toont waarschijnlijk de gefacelifte Touran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uber! Wat een wagen! Ik ben al groot fan van de RS maar in dit matzwart is ie helemaal gaaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog meer power :o een dikke kar nog dikker gemaakt, super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is wel wat voor Harry denk, die zal ondertussen wel uitgekeken zijn op de RS :mrgreen:

He he rustig heb geen boom van dat spul he, Ford NL heeft nog geen prijs gegeven maar reken zeker €10000 meer als de "normale" RS.

Nu staat een huissie eerst op de planning, dus het blauwe monster blijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals HarryRS al dacht kost RS500 inderdaad €60.250. KAAL!

Ik zou zeggen laatma hangen!

Zelfde kan je op je standaard rs krijgen voor 5000 denk ik zo!

Beetje chiptunen + miltekje + matzwart wrappen en hoppa your own rs500

Had ik al gezegt dat ik de medewerkers van Ford Deutschland haat!

DIE BITCHES KUNNEN GEWOON EEN RS KOPEN VOOR €18.000 !!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow dat is wel een mooie bak doe mij maar zo'n RS500 8-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet zeggen dat matzwart de RS echt wel staat :grin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×