Jump to content
Fiestaclub.nl
Kristel

Ruitenwisservloeistof Bevroren

Recommended Posts

Kan zijn dat vanaf 2020 het er niet meer op zit, bij geen enkele. Franciscus geeft hierboven ook al aan dat er verschillen zijn in de loop van de tijd. En nee, ik ben niet blind: er  loopt geen stroomkabel naar de sproeiers. En ja, onze winters zijn steeds zachter. Ik verwacht dat we over 25 jaar allemaal in een cabrio rijden in december. 

Jij hebt ook een Mk8 met winterpakket. Waar loopt bij jou de stroomkabel? Geen kabel is geen verwarmde sproeiers. (Waar een mens zich allemaal al niet druk over kan maken :biglaugh:

32 minutes ago, Full Led said:

Kan zijn dat vanaf 2020 het er niet meer op zit, bij geen enkele. Franciscus geeft hierboven ook al aan dat er verschillen zijn in de loop van de tijd. En nee, ik ben niet blind: er  loopt geen stroomkabel naar de sproeiers. En ja, onze winters zijn steeds zachter. Ik verwacht dat we over 25 jaar allemaal in een cabrio rijden in december. 

Jij hebt ook een Mk8 met winterpakket. Waar loopt bij jou de stroomkabel? Geen kabel is geen verwarmde sproeiers. (Waar een mens zich allemaal al niet druk over kan maken :biglaugh:

Geef me wat tijd (we zijn aan het verbouwen en verhuizen) en ik zal proberen om komend weekend (bij daglicht) te kijken of er een kabeltje naar de sproeiers loopt.

{dance}:applaus::bounce::fluiten::duim: Tijd genoeg maar ben wel benieuwd. Klus ze. Wanneer is de housewarming party?:beer:

Nu het buiten ff droog was heb ik op mijn MK8 wat onderzoek verricht langs de beide motorkap-scharnieren:

Langs het scharnier aan de passagierszijde loopt de waterslang van de sproeiers. Langs het scharnier aan de bestuurderszijde loopt de elektrokabel(s) van de sproeier-verwarming. Kabel loopt aan de ene kant richting schutboard, aan de andere kant onder de motorkap-bekleding. Ik heb dus wel degelijk sproeier-verwarming :-)

Ik heb ook nooit gezegd dat je geen verwarming had. Bij mij geen kabeltje zoals ik al eerder heb vastgesteld en dus heeft het winterpakket vanaf versie 2020 (?) dit niet meer.

Verkeerde zuinigheid van Ford zou ik zo zeggen maar gezien de huidige winters niet echt een gemis.

On 8-1-2021 at 15:13, Full Led said:

Ik heb ook nooit gezegd dat je geen verwarming had. Bij mij geen kabeltje zoals ik al eerder heb vastgesteld en dus heeft het winterpakket vanaf versie 2020 (?) dit niet meer.

Verkeerde zuinigheid van Ford zou ik zo zeggen maar gezien de huidige winters niet echt een gemis.

Ik heb een schrale troost voor je. Op mijn Mk8, gebouw op 10 januari 2019, zitten toch geen verwarmde sproeiers, want er zit geen draadje zoals @NeverDespair beschreef.

Als jij ook een winterpakket hebt dan is daar dus schijnbaar in 2019 al op bezuinigd.

En troost, niet echt. Ik was niet zo erg verdrietig doordat het ontbreekt gezien de temperaturen van de huidige winters.

Maar het blijft vreemd dat op dit soort kleine zaken bezuinigd wordt. Misschien weer een leuk projectje voor iemand om dat weer in ere te herstellen. De verwarmde sproeiers moeten toch te krijgen zijn. Of misschien zitten ze er wel op maar zijn ze niet aangesloten.

Mogelijk dat er in de laatse bouwjaren weer zaken zitten die bij eerdere bouwjaren niet aanwezig waren. 

44 minutes ago, Full Led said:

En troost, niet echt. Ik was niet zo erg verdrietig doordat het ontbreekt gezien de temperaturen van de huidige winters.

Dat was met een knipoog bedoeld ;-)

23 minutes ago, Franciscus said:

Dat was met een knipoog bedoeld ;-)

Weet ik toch :dikkelol:

2 hours ago, Full Led said:

Als jij ook een winterpakket hebt dan is daar dus schijnbaar in 2019 al op bezuinigd.

Maar het blijft vreemd dat op dit soort kleine zaken bezuinigd wordt..............

Mogelijk dat er in de laatse bouwjaren weer zaken zitten die bij eerdere bouwjaren niet aanwezig waren. 

Iets uit de praktijk van de "autowereld"(waar ik vandaan kom)........, want helaas zullen we in de toekomst steeds vaker zien dat er stilzwijgend "bezuinigingen" worden doorgevoerd. Ik heb dan weliswaar verwarmde sproeiers, maar ik mis wel ineens m'n handgrepen boven de portieren. Zaten in het verleden altijd in m'n Mondeo's en in m'n vorige Fiesta en hup, weg ermee...... Het zijn allemaal van die kleine dingen die een automobiel-fabrikant tonnen besparing per jaar opleveren. Ga maar na: als je bijvoorbeeld van een type 150.000 exemplaren per jaar maakt en je kunt per auto €2,- besparen dan heb je het al gauw over €300.000,-- "verdiend". Aangezien het segment in de markt steeds vaker de verkoopprijs bepaalt is daar niet meer de winst te behalen. Dus zoeken fabrikanten ook steeds vaker naar allerlei onderdelen die door dezelfde leverancier gemaakt kunnen worden zodat de "massa van de order" extra inkoop-voordeel oplevert..........Dat is dan de 2e besparing...en zo kan ik nog wel ff doorgaan.....

Echter, helaas raken we nu wel steeds meer off-topic , met excuses.........

Off-topic? Niet echt. Soms is wat extra achtergrondinfo juist verhelderend. Jouw bijdrage is dat ook en dus wat mij betreft zeker niet off-topic.

Die handgrepen boven de portieren aan de binnenzijde zitten er ook niet meer in in mijn 2020 Titanium X. Mis ze niet maar er wordt "stiekum" toch wel wat uitgekleed zonder dit te vermelden in bijvoorbeeld brochures. 

Die handgrepen zitten al niet meer in de MK7.5 2017 ST-Line! Soms (zeker voor de pasagiers) echt een gemis!

1 hour ago, Grumpy91 said:

Die handgrepen zitten al niet meer in de MK7.5 2017 ST-Line! Soms (zeker voor de pasagiers) echt een gemis!

Ik moet zeggen dat in kleine auto's ik ze eigenlijk niet zie. Ik kan ze zelf ook niet gebruiken omdat ik dan mijn kop stoot aan mijn hand bij normaal gebruik maar ik ben ook wat groter dan de meesten. Wellicht heeft het daar ook iets mee te maken, naast dat het goedkoper is. Overigens is het voor sommige modellen (geen idee of het bij de fiesta ook zo is) niet mogelijk omdat daar de curtain-airbags zitten.

4 minutes ago, TristanT said:

Ik moet zeggen dat in kleine auto's ik ze eigenlijk niet zie. Ik kan ze zelf ook niet gebruiken omdat ik dan mijn kop stoot aan mijn hand bij normaal gebruik maar ik ben ook wat groter dan de meesten. Wellicht heeft het daar ook iets mee te maken, naast dat het goedkoper is. Overigens is het voor sommige modellen (geen idee of het bij de fiesta ook zo is) niet mogelijk omdat daar de curtain-airbags zitten.

Mijn vorige auto was een Panda uit 2010 en daar zaten ze wel in maar die had ook net 2 airbags 😛

maar ikzelf mis ze niet als bestuurder zijnde haha

Alle duurdere auto's hebben curtain airbags en daar kan het wel gewoon gemonteerd worden aan beide zijden........, dus of dat nou een argument is.....??

On 11-1-2021 at 17:50, TristanT said:

Ik denk dat het zuiver een geldkwestie is eerlijk gezegd. Moet ook eerlijk bekennen dat ik ze bij een maatje van me meteen miste in zijn MK7. 'Wat een goedkope k#tversie'. Blijkt mijn eigen auto ze ook niet te hebben, duurde maar twee jaar om daar achter te komen 🤣