Jump to content

Lekkere Impressie: Ford Fiesta Rs

Jur
 Share

Recommended Posts

Downsizen is de trend! Vergeet de Focus RS maar en verwelkom de Fiesta RS! Officieel (en semi-officieel) is er nog niks bekend over een hete Fiesta, maar deze impressies wilde ik jullie toch echt niet onthouden. Ford heeft niks te maken met deze impressies, maar het kan ze natuurlijk wel op een idee brengen.

med_gallery_19_28_62387.jpg

Op dit moment is de Fiesta 1.6 Sport met 120pk de sportiefste telg van de familie, maar er zou zomaar iets heters kunnen komen. We speculeerden al eerder over een Fiesta RS met 200 pk die in 2010 op de markt zou komen, maar veel hoorden we daar niet meer over.

Feit is wel dat de Focus RS volgend jaar met pensioen zal gaan, want dan komt namelijk de nieuwe generatie Focus op de markt. Ook zal de Focus op termijn niet meer gebruikt worden als rallyauto. Ford stapt namelijk over op de Fiesta. Het zou dus zomaar kunnen dat Ford met een hete Fiesta komt die gebaseerd is op de rallyauto. Fingers crossed! (via: autoblog.com.es)

med_gallery_19_28_1461.jpg

IN FRANKFURT het blok van de nieuwe focus gezien de 180pk ecoboost volgens een verkoper die dacht dat ons duits niet goed was heb ik vernomen dat dit blok binnen een jaar in de fiesta licht .

of het de rs wordt of een st heb ik niet los kunnen krygen aangezien ik denk zijn chef hem op de vingers tikte dat hij teveel los had gelaten.

Dat verhaal van de 180 pk Ecoboost die ook in de Fiesta beschikbaar zou komen heb ik ook gehoord... Wordt een rappe jongen dan (tegen die tijd rij ik wel de nieuwe Focus denk ik (iets met klein grut en achterbank waar ik dan rekening mee moet gaan houden))

Share

• Create New...