Jump to content

Slecht En Goed Focus Rs-nieuws

Jur
 Share

Recommended Posts

gallery_19_28_16631.jpg

AMSTERDAM - Slecht nieuws: alle vijftig Focussen RS die dit jaar voor ons land bestemd waren, zijn uitverkocht. Toch is er hoop voor de liefhebbers, want volgend jaar krijgt de Nederlandse importeur vijftig nieuwe exemplaren tot z'n beschikking.

© AutoweekDe prijs van de Ford Focus RS blijft 50.000 euro. De RS imponeert met z'n 2,5-liter turbomotor, die een maximaal vermogen van 305 pk bij 6.500 tpm en een maximale trekkracht van 440 Nm levert.

Het motorvermogen wordt dankzij een Quaife sperdifferentieel, een directe zesversnellingsbak en de innovatieve 'RevoKnuckle' wielophanging op een verantwoorde manier op de weg gebracht.

De Focus RS accelereert in 5,9 seconden naar 100 kilometer per uur. De topsnelheid bedraagt 263 km/u.

In Europa heeft Ford inmiddels 6.000 exemplaren van de Focus RS aan de man weten te brengen. Z'n enige echte concurrent was de Renault Mégane R26.R, binnenkort verschijnen de nieuwe Mégane RS, de Volkswagen Golf R en de Seat Leon Cupra R.

Er zijn er dit jaar 400 verkocht in de Benelux, dat is 16% van de totale RS verkoop. Dan maar 50 stuks voor Nederland? Ik snap er niets meer van. De rest zou dan verkocht zijn in België (en Luxemburg).

De nieuwsberichten wat betreft de RS is sowieso niet erg eenduidig, maar dat terzijde.

. Z'n enige echte concurrent was de Renault Mégane R26.R

Dat was meer een trackday car dan een auto.

Kom op met een rolkooi en plastic ramen kun je het geen daily car meer noemen.

Ben wel benieuwd naar de nieuwe golf, seat en renault.. zien wat dat gaat doen tegen de RS

ja dat is echt appels met peren vergelijken... heb het gezien met top gear... trek die focus leeg en ik denk dat de megane in het stof hapt... maarja de megane had wel dacht ik circa 225pk he.. kan je nagaan wat gewicht doet ;)

dus als je sneller wilt moet je afvallen mensen ;)

Die prijzen zijn nog steeds belachelijk:

Nederland 50.000 euro

België 32.000 euro

Engeland 25.000 pond

Zo, wie wordt hier nou keihard genomen? Nederland uiteraard weer door dat stelletje linkse milieufreaks in Den Haag....

Een interessante concurrent is de gelimiteerde Seat Leon Cupra R. Dat las ik in ik meen Autoweek. Die kost maar liefst 20 mille minder en is slechts een fractie langzamer. De wegligging en tractie is ook minder, maar zeker niet slecht.

Share

• Create New...