Jump to content

Nieuwe Puma Op Basis Fiesta

newfiesta
 Share

Recommended Posts

Kent u ‘m nog, die olijke Puma van Ford? In de jaren negentig nam Ford het met deze auto op tegen de Opel Tigra. Onze collega’s van AutoExpress melden dat er een nieuw exemplaar in ’t vat zit.

med_gallery_520_28_51750.jpg

Netals in de jaren negentig krijgt de nieuwe Puma de Ford Fiesta als basis. Daar is niets mis mee, want dat is een uitstekend rijdende auto en het betekent tegelijkertijd dat de onderhoudskosten ook laag blijven. De Puma wordt weer een 2+2, dus volwassenen kunnen op lange afstanden de achterbank beter mijden.

Onder de kap gaat het er vrij eenvoudig aan toe. Volgens onze Engelse collega’s start het gamma met een 95 pk sterke 1,4-liter benzinemotor, gevolgd door een 1,6-liter viercilinder met 120 pk. Ook een dieselmotor is een optie, de 90 pk sterke 1,6-liter TDCi is hier een logische kandidaat. Echt interessant wordt het pas als Ford besluit met een ST-versie te komen, die de nieuwe 1,6-liter Ecoboost turbomotor onder de kap krijgt. Die is zomaar goed voor een vermogen van 180 pk, wat de Puma tot een serieuze roofkat zou maken.

De kleine coupé is bezig met een flinke revival. Volgend jaar komt Honda met de hybride CR-Z en Hyundai gaat ons verblijden met de asymmetrische Veloster. Ook Volkswagen zou werken aan een coupéversie van de Polo. De Puma wordt, als-ie komt, niet veel duurder dan een Fiesta. De eventuele introductie van een nieuwe Puma laat sowieso nog wel even op zich wachten. We verwachten de kleine coupé niet voor 2011.

Bron: Autoweek.nl

Ach de ouwe Puma was ook reeds op basis van de gouwe ouwe Fiesta :duim:

En die Pumaclub rijders maar denken dat ze een bijzondere auto hebben :mrgreen: Hebben gewoon een midlife crises fiestas :schater:

Post even verplaatst van Algemeen naar Nieuws

dan ben ik eens benieuwd hoe deze eruit gaat zien. Als die gebouwd wordt volgens het Kinetic Design, dan belooft het toch weer een mooie auto te gaan worden. Maar als die niet voor 2011 komt, dan hebben ze nog ff om hem te ontwikkelen.

hmmm,

Volgens mij is dit ook gewoon een plat gesjopte fiesta ;) kijk maar naar de bijrijders stoel :P

Dis is wel een van de mindere auto shops (als ie echt van een autoblad af komt iig)

groeten dennis

Tja...

Mij iets te veel Fiesta Coupé...

inderdaad een leuke photosoep. volgens mij goed gekeken naar een Focus 3, en inderdaad een Fiesta geplet.

Ik had voordat ik mocht leasen, ook een Puma. Leuk karretje. Je zag ze niet zoveel op de weg, dus een klein beetje exclusiviteit, en zag er sportief uit natuurlijk.

dscn1555custom.jpg

Deze nieuwe vind ik ik er zo wel een beetje tam uitzien.

Share

• Create New...