Maikelllll Posted July 23, 2009 Report Share Posted July 23, 2009 Wij willen vrijdag 31 juli vertrekken naar spanje ( vanuit Eindhoven ). Omdat het naar verwachten zaterdag 1 augustus al erg druk wordt in frankrijk (zwarte zaterdag) willen wij daarom vrijdagavond rond 7 uur aanrijden zodat we rond rond 6 a 7 uur smorgens de spaanse grens passeren. Is dit een verstandig idee of verwachten jullie dan al veel files? Wat ik lees is dat op zwarte zaterdag rond 5 uur smorgens de files in het midden van frankrijk op gang beginnen te komen dus ik hoop dat ik op deze manier de grootste ellende voor blijf! Alvast bedankt! Roept u maar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maikelllll Posted July 24, 2009 Author Report Share Posted July 24, 2009 We rijden trouwens met 2 personen ( afwisselen ) en proberen zo min mogelijk te stoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted July 24, 2009 Report Share Posted July 24, 2009 Ik kom daar gelukkig nooit, maar weet wel dat er jaarlijks file staat rond de bekende grote steden. Dat dit de afgelopen jaren al zo is betekend dat men er veel info over heeft. Dat moet terug te vinden zijn op sites van bijvoorbeeld de ANWB. Als ze daar roepen dat de file pas om 05:00uur begint, en je zorgt dat je daar rond die tijd voorbij bent, dan lijkt het me opgelost. Beetje file hou je toch wel, maar door goed te plannen kan je het misschien tot een minimum beperken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted July 24, 2009 Report Share Posted July 24, 2009 We rijden trouwens met 2 personen ( afwisselen ) en proberen zo min mogelijk te stoppen. Advies is elke 2 uur 15min pauze. Dit rijdt ook erg relaxt vind ik persoonlijk. Ook als je gaat wisselen, is het verstandig om 15 minuten te wachten voor de volgende weer verder gaat rijden. Ondanks het feit dat hij/zij niet gereden heeft, zit je toch allemaal in die auto. Met name 's nachts of als het warm is hakt dat er toch in, ook al rij je zelf niet. Even 15minuten de benen strekken en een beetje frisse lucht opsnuiven doet een hoop goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted July 24, 2009 Report Share Posted July 24, 2009 Advies is elke 2 uur 15min pauze. Dit rijdt ook erg relaxt vind ik persoonlijk. Ook als je gaat wisselen, is het verstandig om 15 minuten te wachten voor de volgende weer verder gaat rijden. Ondanks het feit dat hij/zij niet gereden heeft, zit je toch allemaal in die auto. Met name 's nachts of als het warm is hakt dat er toch in, ook al rij je zelf niet. Even 15minuten de benen strekken en een beetje frisse lucht opsnuiven doet een hoop goed. Check gelijk de bandjes, stoplicht op rood, van het gas die poot.. en .. 2500 toern.. schakeln. succes en veel plezier op de vakantie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted July 24, 2009 Report Share Posted July 24, 2009 Je Ford assistance Gold/Anwb in orde en nog even naar de vakantiecheck geweest ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maikelllll Posted July 24, 2009 Author Report Share Posted July 24, 2009 Vandaag bij de anwb geweest om een reisverzekering af te sluiten en een anwb visa card aan te vragen. Die heb je tegenwoordig nodig als je vervangend vervoer nodig hebt in het buitenland. Verteld die mevrouw me doodleuk, waarschijnlijk krijgt u geen vervangend vervoer in het buitenland omdat u 21 bent. Pardon? Waarom betaal ik daar dan al 3 jaar voor en is me dit nooit verteld? Ook lekker dan. Maandag gaat mijn auto nog even naar de garage omdat deze bij het blok ergens uitlaatgassen verliest. Mijn uitlaat is het denk ik niet want dat zou je moeten horen lijkt me??? Als ik mijn ventilator aanzet dan ruik ik het binnen dus heb de ventilator momenteel constant op circuleren staan. Verder heeft deze een maand geleden een kleine beurt gehad en een controle en alles is verder in orde dus ik verwacht niet al te veel problemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukeli Posted July 24, 2009 Report Share Posted July 24, 2009 Vanaf wanneer krijg je dan vervangend vervoer? En hoe kom je dan thuis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted July 24, 2009 Report Share Posted July 24, 2009 Vanaf wanneer krijg je dan vervangend vervoer? En hoe kom je dan thuis? Als je 30+ bent Lopend is nog altijd een optie om thuis te komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukeli Posted July 24, 2009 Report Share Posted July 24, 2009 Hmm... Ik heb die card ook maar voor de zekerheid besteld.. ben alleen niet zown fan van credit card.s. Maar deze is gratis tot je hem gebruikt.. Duurt alleen 10 dagen en ik ga dinsdag heel vroeg:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutch Posted July 24, 2009 Report Share Posted July 24, 2009 Autotrein nemen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
newfiesta Posted July 24, 2009 Report Share Posted July 24, 2009 parijs mijden via brussel over metz en dijon lijon dan gaat het goed wel druk maar rijdbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted July 24, 2009 Report Share Posted July 24, 2009 Verteld die mevrouw me doodleuk, waarschijnlijk krijgt u geen vervangend vervoer in het buitenland omdat u 21 bent. Pardon? Waarom betaal ik daar dan al 3 jaar voor en is me dit nooit verteld? Maandag gaat mijn auto nog even naar de garage omdat deze bij het blok ergens uitlaatgassen verliest. Mijn uitlaat is het denk ik niet want dat zou je moeten horen lijkt me??? Als ik mijn ventilator aanzet dan ruik ik het binnen dus heb de ventilator momenteel constant op circuleren staan. Verder heeft deze een maand geleden een kleine beurt gehad en een controle en alles is verder in orde dus ik verwacht niet al te veel problemen. Kan kloppen, echter is hier de Anwb niet schuldig aan maar de verhuurmaatschappij, deze verhuren liever niet aan personen onder de 24. Hmm, uitlaatgas met een beetje mazzel je flexstuk lek. Met pech een lekke verstuiver Link to comment Share on other sites More sharing options...
blaasbeest Posted July 24, 2009 Report Share Posted July 24, 2009 Maandag gaat mijn auto nog even naar de garage omdat deze bij het blok ergens uitlaatgassen verliest. Mijn uitlaat is het denk ik niet want dat zou je moeten horen lijkt me??? Als ik mijn ventilator aanzet dan ruik ik het binnen dus heb de ventilator momenteel constant op circuleren staan. Verder heeft deze een maand geleden een kleine beurt gehad en een controle en alles is verder in orde dus ik verwacht niet al te veel problemen. tja...hij lekt waarschijnlijk langs een verstuiver... hoop dat je nog garantie o.i.d hebt want dat gaat je anders duiten kosten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maikelllll Posted July 24, 2009 Author Report Share Posted July 24, 2009 Ik heb er weinig verstand van maar zitten die verstuivers onder mijn luchtfilterbak? Zie daar vier stekkers zitten en bij de 2e lijkt wel alsof er een sissend geluid af en volgens mij is het er een beetje vochtig omheen. Als het zo is...wat gaat die ellende me kosten ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted July 25, 2009 Report Share Posted July 25, 2009 Ik heb er weinig verstand van maar zitten die verstuivers onder mijn luchtfilterbak? Zie daar vier stekkers zitten en bij de 2e lijkt wel alsof er een sissend geluid af en volgens mij is het er een beetje vochtig omheen. Als het zo is...wat gaat die ellende me kosten ? en bingo, de lekke verstuiver. Een hoop centjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maikelllll Posted July 25, 2009 Author Report Share Posted July 25, 2009 Ik laat dan denk ik wel die ene verstuiver fixen en die andere komen later wel. Momenteel niet in staat of even 2500 neer te leggen voor 4 stuks. Wat kost een verstuiver zelf? las ergens 490 euro? Is dit zelf te doen of moet je er echt voor naar een garage? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted July 25, 2009 Report Share Posted July 25, 2009 Word de garage Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maikelllll Posted July 25, 2009 Author Report Share Posted July 25, 2009 Maandag even naar m'n vaste garage. Las op internet dat ook vaak de koperen ring die eronder zit wil gaan lekken dus nu hoop ik met man en macht dat dat het is. Anders wordt het toch nog een last-minute boeken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadrunner28 Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 Vandaag bij de anwb geweest om een reisverzekering af te sluiten en een anwb visa card aan te vragen. Die heb je tegenwoordig nodig als je vervangend vervoer nodig hebt in het buitenland. Verteld die mevrouw me doodleuk, waarschijnlijk krijgt u geen vervangend vervoer in het buitenland omdat u 21 bent. Pardon? Waarom betaal ik daar dan al 3 jaar voor en is me dit nooit verteld? Ook lekker dan. Toen ik eens met een kapotte auto langs de kant stond bij de Zeeburgertunnel was mijn eerste reactie om de anwb te bellen. Lid geworden. Kassa. Zij hebben mij naar de dichtsbijzijnde tram gebracht. Auto was overleden. Zoek het dus maar uit. Geen auto en wel lid van de anwb.. Bleek later dat mijn autoverzekering van FBTO dezelfde alarmservice had. Gratis nog wel! Het blijkt dat je bij een (doorlopende) reiverzekering ook extra autohulp kan regelen. (ook FBTO) Ben ik te laat met antwoorden? ben je al op vakantie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 Toen ik eens met een kapotte auto langs de kant stond bij de Zeeburgertunnel was mijn eerste reactie om de anwb te bellen. Lid geworden. Kassa. Zij hebben mij naar de dichtsbijzijnde tram gebracht. Auto was overleden. Zoek het dus maar uit. Geen auto en wel lid van de anwb.. Bleek later dat mijn autoverzekering van FBTO dezelfde alarmservice had. Gratis nog wel! Het blijkt dat je bij een (doorlopende) reiverzekering ook extra autohulp kan regelen. (ook FBTO) Ben ik te laat met antwoorden? ben je al op vakantie? En terecht, je hebt de eerste drie maanden ook geen recht op afsleepservice, dit om te voorkomen dat mensen pas lid worden als ze pech hebben Als hij zijn auto in onderhoud heeft bij de Ford, krijgt hij standaard pechhulp (Ford Assistance Gold) met europa dekking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maikelllll Posted August 4, 2009 Author Report Share Posted August 4, 2009 Ik zit momenteel in het zonnige spanje. De auto is nagekeken, de ¨suisend¨ geluid wat ik hoorde was van de turboslang die kapot was. Die hebben ze gemaakt, ze hebben ook goed bij de verstuivers gekeken en deze zijn nog goed. Ze hebben alles daar schoon gemaakt en na 1300km is alles nog goed droog. Wel heb ik nog last van uitlaatgassen aan de binnenkant als ik stil sta dus dat moeten ze na de vakantie nog maar eens goed bekijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maikelllll Posted August 8, 2009 Author Report Share Posted August 8, 2009 En we zijn ook weer heel thuis gekomen zonder stukken o.i.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts