Jump to content

Stotteren

Recommended Posts

ik wil gaan rijden

mn wagen heeft ff een paar uurtjes/avondje stil gestaan

als ik dan gaat rijden

blijft de toerental stotteren

dan weer hoog en daarna gelijk weer laag

als ik eenmaal rijdend de koppeling los laat happert die nog even maar daarna rijd die wel weer

ook voel ik als ik bijv op de snelweg zit en ik trap het gas in dat die een beetje in houd

als ik voorzichtig gas geef wil die wel in sneller gaan rijden

brandstof filter vernieuwen ??

de mijne is een mazda 121 uit 31-10-1997

Als eerste zou ik de stationair/gasklep eens schoonmaken.

Brandstoffilter kun je vernieuwen, hoelang is het geleden dat deze is vervangen ?

Houd de auto ook in bij het optrekken .. zoja laat je dempers eens nakijken of deze niet verstopt zitten en meet de accu eens door, bedoel.. wordt hij nog wel correct bijgeladen ( 14,4 volt )

zoals in mijn topic over stotteren te lezen valt heb ik ook een dergelijk probleem gehad. bij mij was het nadat ik luchtfilter, brandstof filter en de gasklep had gereinigd het probleem weg.

De gehele procedure gebeurt bij niet draaiende motor! Het reinigen van de gasklep is best wel simpel, na het demonteren van de luchtfilterbuis en natuurlijk de aanschaf van een bus caburateur reiniger neem je een schone niet pluizende bodstofdoek die je in spuit met de reiniger als ook de de opening van het gasklep huis het gaat dan vooral om de de rand waar de gasklep op rust. Dus gasklep open draaien en met de doek net zo lang boenen en in spuiten tot je geen zwarte aanslag meer zien. Vervolgens snel de lucht filter buis weer momenteren en de auto starten. het is normaal dat het even duurt voor hij weer oppikt dus niet inpaniek raken als hij niet direct wil starten, gewoon doorstarten en de auto daarna even (1 á 2 minuten) stationair laten draaien. En klaar is kees! :duim:

remvbaal ook jij bedankt voor de tip

ik had ook al ingedachte om die dingen te veranderen

ben alleen nog opzoek waar de benzine filter zit

en moet ik als ik die wissel een lege tank hebben of kan dat gewoon met volle tank benzine

• 2 weeks later...

Had met mijn MK4 zetec1.25 dat deze inhield tussen de 3 en 4000 toeren.

Na tips van hier heb ik de Luchtsensor gereinigd, met zeer aggressieve zeep, veel aggressiever dan remreiniger :)

Ook heb ik de gasklep uitgebouwd en schoon gewassen in deze zeep, en daar kwam heel veel roet van af.

De potmeter aan deze gasklep heb ik doorgespoten met contact gold.

Alles weer helemaal schoon in elkaar gezet en rijden als een gek dat ding, en niet onbelangerijk HEEL zuinig!

NU van het weekend even de eigen Ford fiesta aanpakken, helaas brand de speciale zeep ernstig aan je handen.

Had met mijn MK4 zetec1.25 dat deze inhield tussen de 3 en 4000 toeren.

Na tips van hier heb ik de Luchtsensor gereinigd, met zeer aggressieve zeep, veel aggressiever dan remreiniger :)

Ook heb ik de gasklep uitgebouwd en schoon gewassen in deze zeep, en daar kwam heel veel roet van af.

De potmeter aan deze gasklep heb ik doorgespoten met contact gold.

Alles weer helemaal schoon in elkaar gezet en rijden als een gek dat ding, en niet onbelangerijk HEEL zuinig!

NU van het weekend even de eigen Ford fiesta aanpakken, helaas brand de speciale zeep ernstig aan je handen.

Je moet oven/grille reiniger ook niet op je handen smeren :oops:

Nou het is geen oven gril reiniger, het is industrie zeep destijds nog meegenomen door mijn vader van du pont.

Het is zeep , maar echt het is tuig voor de handen en ik zit nu dus met exceem handen .

Heb heel de motor er mee gereinigd , hij lijkt wel nieuw!

Zelfs olie vlekken op straat poets je probleem loos weg met deze krachtige zeep.

Maar voortaan dus wel handschoenen aan, niet onbelangerijk me dunkt.

Nog een vraag bij deze: Hoe vervang ik de stofkap van de as aan de stuurkant aan de wielzijde zo eenvoudig mogelijk?

Mvr gr Don van der Deijl.

Van de week ga ik kopen 4 LM velgen, met 2 heel goede banden en 2 mindere voor slechts €100.

Een demper achter€25, een raammechaniek (electrisch) €25

Ben weer helemaal blij , alleen dat rubber zie ik niet zo zitten lijkt me lastig dus GAARNE advies!

Sorry voor het niet helemaal on topic zijn.

Mijn eigen fiesta heb ik ook helemaal gereinigd en echt je merkt het, rustiger, sneller trekken , helemaal niet meer inhouden.

Het rubber vervangen bleek heel eenvoudig, fusee los, as los, as aan blok kant uitnemen, mechaniek aldaar(weet ik veel hoe dit heet) verwijderen(borgpen is er zo af) stofkap aan die zijde verwijderen, defecte er af, nieuwe er op, goed vet er in, klemmen gebruiken en de rest ook weer vast 1 uur werk.

Kreeg de borgpen aan de wiel kant er niet uit, waarschijnlijk speciaal gereedschap nodig.

Share

• Create New...