Jump to content

Ford Wil Natuurlijke Auto's

Soundraiser
 Share

Recommended Posts

Ford onderzoekt de mogelijkheid van natuurlijke materialen in de bouw van auto's. Terwijl de auto-industrie zich stort op de ontwikkeling van hoogwaardige elektrische auto's boordevol ingewikkelde technologie, zoekt Ford het dichter bij huis. De autofabrikant gaat onderzoeken of hij bepaalde onderdelen kan maken uit vloeibaar hout.

gallery_26_28_17090.jpg

Hout en kunststof

"Het nieuwe materiaal, samengesteld uit hout en kunststof, is volgens Ford duurzaam en vriendelijk voor het milieu. "Eerdere analyses hebben aangetoond dat vloeibaar hout uitstekend te recyclen is omdat het materiaal tot vijfmaal toe opnieuw kan worden gebruikt", aldus Ford.

Accubak

Het autoconcern denkt het vloeibare hout te kunnen gebruiken voor onderdelen in het interieur, maar ook in de motorruimte, bijvoorbeeld voor de accubak. Ford probeert bij de ontwikkeling van nieuwe modellen zo veel mogelijk natuurlijke materialen te gebruiken, zoals katoen, hennep en jute.

Bron: z24.nl

Inderdaad MDF, spaanplaat en OSB. Niks meer of minder dan houtspaanders of zaagsel vermengt met kunsthars, en geperst tot een plaat.

Maar vloeibaar hout heb je ook gewoon in tubes. Dat is nog veel fijner dan zaagsel, volgens mij een soort houtstof. Dat vermengt met kunsthars maakt vloeibaar hout. Dat spul is na het drogen echt keihard, dus ik kan me goed voorstellen dat je dit in mallen kunt persen, en er zo alle gewenste interieurdelen mee kunt maken.

Share

• Create New...