Jump to content

Acculader, Hoe Lang Heeft Deze Nodig?

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb mijn auto denk ik wel 2 maand niet veel gebruikt.

Hij is vaak gestart omdat we dan in de garage moesten, maar echt mee gereden is er niet.

Nu heb ik hem deze week weer nodig en kwam er vanmiddag achter dat de accu compleet leeg is.

Vorig jaar is er een nieuwe accu ingekomen. Misschien toch de radio aangelaten of een lampje.

Je hoort alleen een klik van de startmotor.

We hebben startkabels gebruikt en hij startte gelijk weer.

Nu hangt de accu aan de oplader.

Weet iemand ongeveer hoelang dat duurt voordat de accu vol is. Het is een 12v, 44 ampere accu.

maar op de oplader staat verder niets. De wijzer van de oplader is kapot, dus ik heb geen idee hoe vol de accu nu is. Kun je die oplader er trouwens veilig aanlaten een dag of moet die er gelijk vanaf als de accu vol is.

Of: hoeveel km moet je ongeveer rijden voordat de accu weer voldoende gevuld is.

Want ik ben bang dat ik anders maandagochtend een probleem heb..

Groetjes Rianne

Mijn accu had laatst een zelfde probleem ( dit doordat hij niet meer laade ) heb hem 2 dagen aan de stroom gehangen voordat hij goed was.

Weet niet als jouwn accu een idicator bevat ( groen lampje ) zoja dan weet je ongeveer wanneer deze vol is

Mijn accu had laatst een zelfde probleem ( dit doordat hij niet meer laade ) heb hem 2 dagen aan de stroom gehangen voordat hij goed was.

Weet niet als jouwn accu een idicator bevat ( groen lampje ) zoja dan weet je ongeveer wanneer deze vol is

Nee, geen lampje helaas.

Het probleem is namelijk dat de tank bijna leeg is.

we gaan toch weg vanmiddag dus dan nemen we de Fiesta wel.

Met 2 auto's naar tankstation dan maar, dan kan mijn vriend de startkabels meenemen voor de zekerheid.

Ik weet niet of hij de accu nu helemaal leegtrekt als ik 1x start.

En dan maar een stuk rijden. Ik moet 20 km naar mijn werk..dus ik neem toch aan dat de accu daarmee wel genoeg geladen wordt dat ik ook weer naar huis kan.

Een 44Ah accu doet er ongeveer 13 tot 14 uur over tot hij vol is. Hangt ook een beetje van de leeftijd en de kwaliteit van de accu af. De meeste moderne opladers hebben wel een stop, die automatisch afslaat als de accu vol is. Heeft de lader dat niet, dan moet je goed opletten dat je hem er optijd afhaalt, anders wordt de accu te warm.

20km is trouwens wel genoeg om de accu weer genoeg stroom te geven om opnieuw te starten. Hangt er wel vanaf wat de staat van de accu is. Een accu van 10 jaar oud die altijd netjes is geladen en ontladen kan het nog prima doen, terwijl een accu van een jaar oud die lang leeg heeft gestaan misschien al aan zijn einde is. Over het algemeen is leeg staan niet goed voor een accu, en hij gaat dan erg hard achteruit.

Vrijwel geen enkele accu vind het fijn om lang leeg te zijn.. of om continue aan een (standaard) lader te hangen.

Een Druppel lader is wel een mogelijkheid.

Mijn eigen fiesta staat zodra deze in de winterstalling staat, of lange tijd niet van zn plek gaat komen aan de druppel lader.

Ik heb er al weer 2 dagen meegereden naar mijn werk. En als ik de sleutel op contact zet dan brand het acculampje weer fel en start de auto ook weer direct.

Denk dat het echt gekomen is doordat de auto 3 maand eingelijk niet gebruikt is en wel vaak gestart omdat we even in de garage moesten.

Dus bij deze, is (hoop ik) mijn probleem opgelost.

• Create New...