Jump to content

Bluetooth In Ford 6000 Cd Radio Synchroniseren Met Telefoon

Recommended Posts

Hey!

Ik vroeg me af of je de bleutooth van de 6000 cd Ford radio kan synchroniseren met je telefoon en zo ja hoe het werkt. Ik de krijg de bluetooth wel aan (bt on) :-D , maar krijg mijn radio en telefoon niet gesychroniseerd. En dat zou juist zo makkelijk zijn! Iemand ervaring hiermee?

Groeten, Marit

Ik vroeg me af of je de bleutooth van de 6000 cd Ford radio kan synchroniseren met je telefoon en zo ja hoe het werkt. Ik de krijg de bluetooth wel aan (bt on) :-D , maar krijg mijn radio en telefoon niet gesychroniseerd. En dat zou juist zo makkelijk zijn! Iemand ervaring hiermee?

Ik neem aan dat je bedoelt dat je de telefoon en de audio wilt koppelen; synchroniseren is iets anders.

Je moet je telefoon laten zoeken naar nieuwe gekoppelde apparaten.

Als Bluetooth in je telefoon en auto aan staat, dan zal de telefoon "Ford Audio" vinden.

Hiermee verbind je. Als er om een pincode wordt gevraagd tik je (meestal standaard) 0000

Als je in het vervolg automatisch verbinding wilt maken als je in de auto stapt, dan moet je de verbinding autoriseren.(bij Nokia)

Ik hoop dat je er zo iets verder mee komt. Succes.

Sorry, bedoel inderdaad dat ik ze wil koppelen. Ben met twee dingen tegelijk bezig :blink:

Maar het probleem is uiteindelijk dat mijn telefoon 'ford audio' niet vindt, terwijl bt wel aan staat' :-?

Misschien een idee wat daar het probleem van zou kunnen zijn?

Het fijne van BlueTooth is dat niet iedere BlueTooth hetzelfde werkt, of te wel ze houden zich niet aan de gemaakte compatiblity-list die voor BT is opgesteld. Geen idee wat voor merk telefoon je hebt, maar daar zou het aan kunnen liggen.

Ik heb een Nokia 6230 en bij mij werkt het prima.

Met het zoeken moet je toestel de radio gewoon kunnen vinden.

Radio aanzetten

Dan op je Nokia: Menu - Instellingen - Connectiviteit - Bluetooth - Zoeken naar audiotoebehoren.

zit die bleutooth er automatische op ofzo en dan ook aan want kan in me boekje niks vinden over bleutooth, kan ik dan de muziek van mijn tel zonder kabeltje afspelen op me radio??? ik.. LEEK :(

zit die bleutooth er automatische op ofzo en dan ook aan want kan in me boekje niks vinden over bleutooth, kan ik dan de muziek van mijn tel zonder kabeltje afspelen op me radio??? ik.. LEEK :(

Nee die zit er niet automatisch op, en nee is ten bate van de carkit

Nou ja zeg, nog ff alles geprobeerd wat hierboven staat, maar op de een of andere manier wil mijn telefoon niet koppelen, verbinding maken lukt niet. Maar moet vrijdag toch bij de Ford-garage zijn, dus ik vraag het daar nog wel eens even na!

Bedankt voor de reacties iig!

Marit

• 1 year later...

Ik heb een gelijkaardig probleem onderzocht voor mijn broer die een Ford Focus heeft:

Blijkbaar mag de bluetooth naam niet te lang zijn Niet "Nokia 5530 XpressMusic" maar wel "Nokia 5530"

En de optie "Externe SIM-Modus" moet op aan staan.

Nadat hij deze instellingen heeft aangepast werkte het!

Share

• Create New...