Yamaha Power Posted January 22, 2005 Report Share Posted January 22, 2005 Ik zou graag hebben dat men velg op dezelfde breedte komt dan men wielkassen, welke breedte velg moet ik dan gebruiken voor vanvoor en vanachter, vanvoor 7.5?? vanachter 8.5 ?Niemand die me kan helpen ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yamaha Power Posted January 28, 2005 Report Share Posted January 28, 2005 Ik zou graag hebben dat men velg op dezelfde breedte komt dan men wielkassen, welke breedte velg moet ik dan gebruiken voor vanvoor en vanachter, vanvoor 7.5?? vanachter 8.5 ?Niemand die me kan helpen ???echt niemand ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kevin Posted January 28, 2005 Author Report Share Posted January 28, 2005 ik heb geen idee sorry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yamaha Power Posted January 28, 2005 Report Share Posted January 28, 2005 Wie heeft welke breedte van velg en hoeveel zit deze nog in de kas ?En wat is de standaart breedte op de 6 spaakt 16 " velgen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted January 30, 2005 Report Share Posted January 30, 2005 Zeerr zeker een strakke velg maar ik zie mijzlef alweer schoonmaken..... zucht......Maar zal zeker strak staan onder de Fiesta...Laterrrrrrrrrrrr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted February 1, 2005 Report Share Posted February 1, 2005 Ik zou graag hebben dat men velg op dezelfde breedte komt dan men wielkassen, welke breedte velg moet ik dan gebruiken voor vanvoor en vanachter, vanvoor 7.5?? vanachter 8.5 ?Niemand die me kan helpen ???echt niemand ???? gebruik spacers ?? dan kan je dezelfde velg blijven houdeneen andere optie.. neme je huidige velg als referentie.. Stel deze is bijv 16" ET 35 en 6,5j.Zodra je de ET kleiner maakt ( .. naar bijv ET25 .. zal je velg 10mm verder naar buiten komen (het hart gaan 10mm naar binnen)Zodra je de Breedt van de velg wijzigd.. bijv naar 7,5j .. zal er totaal 25,4mm bij komen .. echter.. 12,7mm aan de ene kant.. en 12,7mm aan de andere kant.. dus komt de velg met zelfde ET waarde een 12,7 mm verder naar buiten.. maar ook 12,7mm verder naar binnen .Ga je nu EN de ET waarde .. en de breedte aanpassen .. bijv ET25 .. en naar 7,5J .. zal de velg een 22,7mm (12,7 + 10mm)verder naar buiten komen .. en een 2,7 mm (12,7-10mm) verder naar binnen.. ok.. dat is de velg breedte.. je zult ook rekening moeten houden met een 25,4mm hogere rand (de diameter is 2x de straal .. dus t.o.v. het midden van de velg is een 18" slechts 1" hoger dan een 16" .. en een inch = 25,4mm)Als je nu een bredere band monteerd.. zal je ook hier rekening mee moeten houden .. een bredere band zet namelijk meer uit naar buiten. Zolang je de rolomtrek nagenoeg gelijk houdt www.205gti.com/techtyrecalc.htm dan komt de hoogte wel goed.. de 215/35R18 band komt kwa hoogte aardig overeen met een 205/60R16 band (toch wel een redelijke standaard maat), maar net weer hoger dan een 195/50RR16 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cocktail Posted February 1, 2005 Report Share Posted February 1, 2005 hoezo werkt www.205gti.com/techtyrecalc.htm bij mij niet? zowel op school als thuis laadt hij de tirecalc niet, wat heb ik hiervoor nodig...active x en javascript staan gewoon op enable Link to comment Share on other sites More sharing options...
spandel Posted February 1, 2005 Report Share Posted February 1, 2005 bij mij doet het wel.. hij vraagt om java Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yamaha Power Posted February 1, 2005 Report Share Posted February 1, 2005 thx jur voor de deskundige uitleg Nog vraagjes., Ik heb nu de standaart banden van de fiesta duval ( 195/45 16 ) Op welke breedte van velg is dit??en welke breedte velg = 205, 215 ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted February 1, 2005 Report Share Posted February 1, 2005 Ik ken de velg niet kwa maat.. dan zal je even op ..of in de velg moeten kijken .. hier staat vast een maat.. iets van "108*4 ET 40,5 7J" ofzo.. veelal aan de binnenzijde op een spaak te lezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yamaha Power Posted February 3, 2005 Report Share Posted February 3, 2005 Heb juist berekent die die siteals ik nu 205/40 17 steek , wordt de kas met 7 mm meer gevuld als met 195/45 16 banden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted February 6, 2005 Report Share Posted February 6, 2005 FOTO'S!!!!!!!Waar blijven ze???Laterrrrrrrrrrrrrrrrrr Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted February 7, 2005 Report Share Posted February 7, 2005 zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer mooie velgenmarco Link to comment Share on other sites More sharing options...
kevin Posted February 7, 2005 Author Report Share Posted February 7, 2005 FOTO'S!!!!!!!Waar blijven ze???Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrmorgen gaan ze er eindelijk onder en dan volgen de foto's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirkxke Posted February 7, 2005 Report Share Posted February 7, 2005 FOTO'S!!!!!!!Waar blijven ze???Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrmorgen gaan ze er eindelijk onder en dan volgen de foto's de 1ste velgen wat je eerst wou zetten had ik ook eerst bijna besteld maar mijn keuze is achteraf uitgegaan naar Ace Venuz @ 17" en heb er nog geen moment spijt van.dit is met een 5cm verlaging vanvoor en vanachter. de bandmaat is 205/40 en hij raakt nergens, zelfs niet met 5 volwassen mensen in de fiesta Link to comment Share on other sites More sharing options...
kevin Posted February 7, 2005 Author Report Share Posted February 7, 2005 goeie vering dan als ik met me nog niet verlaagd onderstel rij raak ik met me achterbumper de drempels al, wat voor vering heb je eigenlijk eibach want die wil ik waarschijnlijk kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yamaha Power Posted February 8, 2005 Report Share Posted February 8, 2005 @ Dirkxke : welke breedte van velge heb jij ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirkxke Posted February 8, 2005 Report Share Posted February 8, 2005 @ Dirkxke : welke breedte van velge heb jij ??als ik het goed uitreken is het 8 breed. komt juist gelijk met mijn kasten vanvoor: http://users.telenet.be/Dirkxke/Carcept/ve...elgen%20008.jpgmijn veren zijn van Vmaxx. zijn goed hard, maar nu ook weer nie te hard. kheb totaal geen last van schuren. is nog nooit gebeurt. buiten de voorbumper die al een paar keer zijn onderste lip half verloren heeft edit: tis dus 7 breed. heb het zojuist opgezocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yamaha Power Posted February 8, 2005 Report Share Posted February 8, 2005 @ Dirkxke : welke breedte van velge heb jij ??als ik het goed uitreken is het 8 breed. komt juist gelijk met mijn kasten vanvoor: http://users.telenet.be/Dirkxke/Carcept/ve...elgen%20008.jpgmijn veren zijn van Vmaxx. zijn goed hard, maar nu ook weer nie te hard. kheb totaal geen last van schuren. is nog nooit gebeurt. buiten de voorbumper die al een paar keer zijn onderste lip half verloren heeft ik ben ook vmaxx verlaging maar dan wel 5/4 ipv 5/5 zoals de uwe . Ik ga dan ook vanvoor een 8 breed nemen en vanachter een 8.5 ofzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
kevin Posted February 14, 2005 Author Report Share Posted February 14, 2005 Joepie Velgen zitten erop ze staan echt super vet 18'inch velgen eronder zonder aanlopen velgen zijn 7j breed 215/35/18 banden eronder, ik moet nog wel even de auto verlagen want hij lijkt nu wel erg hoog op zijn poten te staan misschien volgende maand.ps foto's komen morgen en misschien nog vanavond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted February 14, 2005 Report Share Posted February 14, 2005 Ik ben zeer benieuwd naar de foto's Die ene losse velg zag er al stoer uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted February 14, 2005 Report Share Posted February 14, 2005 Mhhhh nog niets he????? Ik wacht geduldig af...Mzzls Link to comment Share on other sites More sharing options...
kevin Posted February 14, 2005 Author Report Share Posted February 14, 2005 spijt me wordt morgen en ga gelijk even op een mooie locatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
kevin Posted February 15, 2005 Author Report Share Posted February 15, 2005 zo foto's gemaakt mooi op een parkeerplaats langs een weiland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fiesta2000 Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Veeeeeeeeeeet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts