Jump to content

Fiesta Mk1

Kyanite
 Share

Recommended Posts

• Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nice nice :)

Wanneer is de aflevering?

Dat kan vandaag (okay dat lukt niet meer), morgen of iedere andere dag van deze week, maar wil eerst nog wat diesel van de Audi oprijden :wink:

Kon de auto zelfs afgelopen zaterdag meekrijgen, maar ik had de Audi nog vol liggen met spullen dus dat heb ik afgewezen.

Vanmiddag de Fiesta opgehaald bij de garage. Nog even een stukje gereden, maar is toch wel weer wennen om een kleinere auto te rijden. Foto's? Heb ik nog niet gemaakt, misschien dit weekend in Vuren wat foto's maken :roll:

daar past niet een motorblok achterin........ :grin:

mooie auto, succes ermee.

Dat geloof ik ook niet dat daar een motorblok + versnelling in past ;) Een beetje traler past er ook niet achter. De trailer die ik laatst bij me had mag er net achter met één zak zand en dan zit je al aan het maximale gewicht wat de Fiesta mag trekken :( Fiesta mag 900kg hebben, de A4 mocht 1800kg hebben....

Dank je

ey als je nu nog een zwarte st spoiler zoekt, morgen ga ik een st klep met spoiler ophalen en die gaat eraf met spuiten en na die tijd komt mijn eigen er weer op dus

Persoonlijk vind ik de ST-spoiler te groot, maar bedankt voor het aanbod.

• 1 year later...
gebeurt er nog soms iets met de fiesta of helemaal niets.

Momenteel niet heel veel, maar op korte termijn gaat iemand wel wat laswerk verrichten. Nieuwe spatbordranden aan de achterzijde.

Kwam deze oude topic oook weer tegen :)

Immiddels zit er in onze Mk1 de derde motor. De eerste was een lood motor waarvan de kleppen niet goed waren, de tweede een euro 95 motor maar door (weer) een ingreep van de kundige ANWB ging hiervan de koppakking er uit en daar is te lang mee doorgereden door mij naar huis.

Gelukkig heb ik nog een 1.3 motor te pakken kunnen krijgen alhoewel gelukkig?

OK de motor is goed MAAR vorig jaar gaven ze bij de keuring al aan dat de bodem slecht was, de hoofdremcilinder niet lekker en de uitlaat rot.

Wel begonnen met de rem cilinder welke niet goedkoop, uitlaat brak van ellende in stukken en 5 weken geleden na bericht van de DRW begonnen aan het plaatwerk.

Als ik dat allemaal had geweten dan had ik nooit meer begonnen na dat motor defect.

Je begint met slijpen van de dorpels en wat ik toen allemaal tegen kwam dat was totale rot.

Bodem was dun en gaar en moest ook deels vervangen worden, binnendorpel was al eens gelast maar niet goed. Haakse ombuiging bodemplaat was weg en aan het eind aan de achterzijde zat helemaal niets meer alllen rot en ellende.

Binnendorpel gelast van 1 mm en de bodem weer voorzien van een haakse ombuiging en op die plaatsen waar nodg het rot er uitgeslepen en 1 mm ikngelast.

Wel dat was 1 kant dicht, kan netter maar het zit ontzettend stevig.

Scherm links binnenuit naar deur HELEMAAL weg gerrot, deur er uit , scherm ingelast MAAR naar buiten toe na slijpen ook 2 joekels van gaten , dichtgelast en geplamuurd en JA ondanks dat je dit ook wel ziet ben ik hier echt trots op.

Vrij glad gekregen.

Andere kant dacht ik dat deze beter was NOT!

Eveneens achterkant dorpel van binnen helemaal kuis verrot, binnendorpel los gerrot, gelukkig noig niet eerder hersteld. Stoelophanging achter door en door rot. Voor bij pedalen naar de wielkasten HELEMAAL los gerrot en ook bij de pedalen behoorlijke gaten. onder de plek waar in de oudere modellen een pompje zat was het voor zeker 10 bij 5 cm weg gerrot. Binnenwerk en binnendorpel zijn als een tank zo sterk nu ( ja lassen gaat steeds beter nu) Nieuwe dorpel zit aan de boven kant al helemaal vast en dat is sterker dan uit de fabriek op zeker.

Alleen de onderkant nog op zijn plaatst zien te krijgen en dichtlassen en hij is klaar VOOR de APK ( 2 maanden uitstel gekregen) Ook het scherm bij de koplamp moet ik nog lassen en dat zal niet meevallen gezien de staat.

Ook het scherm achter moet nog een stuk in.

Voor het volgend jaar staat de dorpel voor die slecht is en het geplamuurde voorscherm wat weer van ijzer moet worden.

Ik kan nu niet meer stoppen.

Probleem is dat mijn andere MK4 na 2 van die winters met pekel en ook niet beter op geworden is.

Eerst de MK 1 af en dan maar hopen dat alles een beetje heel blijft want ik heb het er een beetje mee gehad. Ben al 5 weken bezig , vaak gelijk uit het werk en daarnaast het weekend .

Nou ik kan nog steeds niet goed lassen MAAR het gaat steeds beter.

Je moet ook wel want dit laten doen tja dan kan je beter een nieuwe auto kopen .

Had al eens geoefend op een sloop MK4 welke aardig goed is gekomen.

Probleem is dat ik nog steeds teveel moet slijpen naderhand daar waar echte lassers huppa een naad leggen.

Wat dan wel weer leuk is is dat de bodem nu echt zo sterk is , daar zit op belangerijke plaatsen 4 mm .

Het is natuurlijk een hobby maar als ik had geweten dat de bodem zo slecht was dan had de auto bij het laatste grote defect aan de motor weg gegaan.

Inmiddels zijn de kosten ook behoorlijk opgelopen maar het is natuurlijk wel weer ontzettend gaaf als dat ding dadelijk weer veilig op de weg is.

Die van de TS leek mee ook een beetje kuis, ben zeer benieuwd hoe hij dat weer goed krijgt daar de schermen er helaas niet meer zijn.

Die van de TS leek mee ook een beetje kuis, ben zeer benieuwd hoe hij dat weer goed krijgt daar de schermen er helaas niet meer zijn.

De achterspatbord-randen heb ik liggen, ze moeten alleen nog een aan de auto worden gelast :)

De bodem is nagenoeg goed, er zit één klein gaatje in.

Mijn bodem is nu ook weer goed en ZEER hard :) echt gewoon een tank.

Spatscherm achter zit een slecht stuk in, hoeft niet voor APK maar daar ik voor de keuring toch een beetje moet wachten tot alle afstrijkkit en tectyl droog is ga ik dit wel vast doen.

De koplamp en het scherm zijn net zo slecht als bij jou, ook die pak ik nog aan en dan zal alles wel zo,n beetje droog en weer schoon zijn .

Vandaag de dorpel aan de bestuurderskant ingelast en wederom dik door en door gelast om de 2 cm . Echt die auto is serieus sterker nu dan ooit.

Wel eng bij de tankdop , dat heb ik zonder laskap gedaan want ik ben als de dood dat het gaat branden daar.

Affijn het laswerk staat in de FERTAN en over 2 dagen afstrijken en plamuren.

LET WEL hij is dan klaar voor de keuring maar nog lang niet klaar!

Clank bedankt voor je aanbod maar ik werk het liefst alleen aan dit soort klussen.

Normaal aan mijn eigen fiesta doe ik dit uit pure ontspanning, dit is echter geen ontspanning meer is gewoon te erg. :)

• 1 month later...

IK kan met vreugde laten weten dat de oude MK1 met vlag en wimpel door de keuring is gekomen.

De beste man wist nog precies welke auto het was .

Hij kon niets vinden , alles was goed.

Nu even een tijd rust, dan mijn eigen MK 4 OOK lassen en netje,s maken en dan echt stukje voor stukje de MK 1 heel netje,s maken.

DE oldtimer grens is zo hoorde ik verlegd van 25 jaar naar 30 jaar dus die oude MK 1 moet nog 30 jaar mee.

TIP op MP staan koplampen en achterlampen te koop NIEUW in doos voor 50 euro.

Daar ze van mij wat mat waren heb ik deze maar gelijk gekocht.

De beste man heeft er nog veel meer!

Leuk dat ik hier een mk1 tegenkom, fantastisch!

DE oldtimer grens is zo hoorde ik verlegd van 25 jaar naar 30 jaar dus die oude MK 1 moet nog 30 jaar mee

Wat bedoel je hiermee? Alles van '86 of daarvoor is en blijft belastingvrij, voor de jaren daarna is er een overgangs regeling (tot '91 dus 30 jaar). Daarna zijn alle auto's belastingvrij uitgezonderd de brandstoftoeslag.

• 2 weeks later...

Wat ik heb begrepen is dat ze de grens gaan verleggen van 25 naar 30 jaar.

Het lijkt me zelfs voor deze regering wat te gortig als ze de nu bijvoorbeeld 26 jarige auto,s ineens weer vol gaan laten betalen.

Ook heb ik begrepen dat de oldtimer verzekering voor zij die in grote oude Amerikanen rijden op gas geheel komt te vervallen en zij dus de gastoeslag gewoon gaan betalen.

Maar goed alle MK 1 zullen inmiddels ruim 29 jaar oud zijn .

Wat zie je er trouwens nog maar weinig echt.

Mijn fiesta wordt dus ook nog belasting vrij ( 1990 ) maar dit duurt door de vernieuwde regeling wat anders.

lees dit eens : http://www.lenl.eu/services/nieuwe-oldtimer-regeling

http://www.oldtimernederland.nl/info/motor...nbelasting.html

je hoeft dus niet bang te worden dat je voor je mk1 gaat betalen

• 1 year later...

Deze Fiesta MK1 gaat waarschijnlijk de verkoop in. Ik heb te weinig tijd, geld en motivatie om te klussen aan deze auto.

Alle vervangings-onderdelen zijn aanwezig:

- deuren

- motorkap

- achterklep

- kofferbak-kuip

- spatbordranden

- complete voorophanging

- complete achteras

- XR2 remmen

- extra tapijt

- motorblok 1.1 8v en een 1.6 16v

- Koni-dempers en veren

- RS turbo interieur

- Philips radio uit het jaar kruik

- 2 sets lichtmetalen velgen

- set dubbele webers met inlaatspruitstuk

- etc

- etc

- etc

• 3 years later...
  • 7 months later...
On 19-3-2017 at 15:45, Kyanite said:

Auto staat te koop....

Misschien project nieuw leven inblazen....binnenkort eens zien hoe ze erbij staat. Donor Ka en Puma staan bij mij op de oprit en de garage moet even op-/uitgeruimd worden.

@Kayanite: je moet ff je foto's herstellen want zo is het project niet echt te volgen.

Share

Announcements

• Create New...