Kyanite Posted April 17, 2009 Report Share Posted April 17, 2009 Zoals jullie misschien al begrepen hadden, ik heb tegenwoordig een Fiesta MK1. Het is absoluut geen race-monster, is gewoon een simpele 1.1, bouwjaar 1982. Foto voor dat ik begon met wat stripwerk: En natuurlijk de paardenstal met 55 paarden: Zal morgen een foto plaatsen van de auto zonder bumpers. Ben wat beugeltjes aan het maken om de nummerplaat aan de voorzijde op te kunnen hangen zonder dat er een bumper op de auto zit. Voor de achterzijde moet ik nog een oplossing zien te vinden om de nummerplaatverlichting aan te brengen zonder dat er een bumper aanwezig is. In een latere fase komen er nog 14" velgen onder die ik nog heb liggen, althans als het past in verband met de ET-waarde. Wat opknappen van plaatwerk en lakwerk. Voor de rest nog niet heel veel plannen, misschien wat audio maar dat is het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt.Flippy Posted April 17, 2009 Report Share Posted April 17, 2009 Is een knap wagentje! Voor je achterverlichting kan je misschien van die schroeven gebruiken met een ledje in? Moet je gewoon je nummerplaat vastschroeven, en aan de andere kant van de schroef komen de kabeltjes uit voor de verlichting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fcapri Posted April 18, 2009 Report Share Posted April 18, 2009 beugeltjes??? ik heb die er gewoon tegen gevezen vooraan, zonder bumper vooraan onder die luchtgaten heb je zo een stuk dat uitsteekt en plat is, past net een nr plaat op met 2 schroeven bovenaan. heb er wel van die dubbelzijdig klevende mouskes op gezet, wil nu wel geen wapperende nr plaat http://fcapri.homelinux.com/meetings/2009/...ca/PICT1082.jpg enneuh, nr plaat verlichting achteraan, wa is da? http://fcapri.homelinux.com/fcapri/fiesta2/640/PICT0810.jpg eventueel kan je misschien wel 2 ledjes in dat randje zetten, just onder de knop op de koffer te openen bij een mk1 is het kofferdeksel niet plat en kan je dat, bij een mk2 koffer kan dat niet, die is plat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted April 18, 2009 Author Report Share Posted April 18, 2009 Daar had ik ook nog aan gedacht, gewoon rechtstreeks op het vlakke deel vastschroeven. Voor de achterverlichting (nummerplaat) weet ik niet of dat een APK-afkeur is als die verlichting ontbreekt. Trouwens Fcapri, de geleiders aan de zijkant van de auto waar de bumper overheen schuift kan je heel gemakkelijk verwijderen, gewoon een kwartslag draaien en eruit nemen. Zie namelijk op je foto's dat je ze hebt laten zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasper Posted April 18, 2009 Report Share Posted April 18, 2009 heej kijk nu een oude bekende goed om hem weer te zien. apk heb je de eerste maanden nog niet veel mee te maken dus kun je nog ff zoeken naar een oplossing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted April 18, 2009 Author Report Share Posted April 18, 2009 heej kijk nu een oude bekende goed om hem weer te zien. apk heb je de eerste maanden nog niet veel mee te maken dus kun je nog ff zoeken naar een oplossing Daar maak ik me ook nog niet echt druk over. Vandaag minder gedaan dan de bedoeling was, dus ik rij nu met de kentekenplaat achter de voorruit... ben benieuwd wanneer ik aan de kant wordt gezet Link to comment Share on other sites More sharing options...
fcapri Posted April 19, 2009 Report Share Posted April 19, 2009 Trouwens Fcapri, de geleiders aan de zijkant van de auto waar de bumper overheen schuift kan je heel gemakkelijk verwijderen, gewoon een kwartslag draaien en eruit nemen. Zie namelijk op je foto's dat je ze hebt laten zitten. ik blijf ook niet zonder bumpers rijden, is de bedoeling dat er schoom chroom bumpers op komen, de echte eerste serie (heb de voorste al gevonden nu). ik heb geen idee of die beugels mogen blijven zitten met de eerste bumpers ook. want anders heb ik gaten en die gaten zijn niet gespoten (zoek nog altijd een manier om een gat in plaatwerk te kunnen spuiten ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted April 19, 2009 Author Report Share Posted April 19, 2009 Gefeliciteerd met je eerst chromen bumper Fcapri. Gaten spuit is lastig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted April 21, 2009 Report Share Posted April 21, 2009 als je 'dikke' bumpers op je Fiesta hebt, en deze ombouwd naar smalle bumpers, blijven er gaten zitten, deze zitten echter net wel / net niet achter de bumper. Voor de apk heb je indd kentekenplaat verlichting nodig. Ik heb ook geen bumpers op mijn mk1, heb de kentekenplaat vast gezet met kogel-lamp-boutjes... das 2 in 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted April 28, 2009 Author Report Share Posted April 28, 2009 Beetje verlaat maar toch nog wat foto's Foto zonder bumper en koplampen: Foto van de semi-rotte rand rond de koplamp: Foto van de binnenzijde deur, het lijkt op de originele plasticbekleding: Resultaat van mijn werk met een roterende staalborstel op de roestplekjes: Voor de rest kan ik melden dat ik komende maandag 2 deuren en een motorkap ga ophalen. Tevens druk bezig om andere stoelen te monteren, moet alleen de rails nog even zien los te krijgen van de stoel. Foto's volgen hier nog van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fcapri Posted April 29, 2009 Report Share Posted April 29, 2009 2deuren en een motorkap? zijn die van u dan slecht?? of is het al reserve. je zou beter 2 voorvleugels gaan halen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted April 29, 2009 Author Report Share Posted April 29, 2009 2deuren en een motorkap? zijn die van u dan slecht?? of is het al reserve. je zou beter 2 voorvleugels gaan halen Motorkap is absoluut niet meer vlak. De rechterportier is redelijk gedeukt. Linker portier is goed maar die is voor een andere MK1 met braakschade. Zag dat jij een set extra deuren hebt, die lagen in een van jouw Fiesta's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fcapri Posted April 29, 2009 Report Share Posted April 29, 2009 ja, deuren heb ik hier ook nog liggen, maar t is een jongere serie denk ik (misschien zelf mk2). kofferdeksel heb ik ook nog liggen, en dan die hele lichtblauwe ook nog als reserve. maar probeer die nog rijdend te krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted April 29, 2009 Author Report Share Posted April 29, 2009 ja, deuren heb ik hier ook nog liggen, maar t is een jongere serie denk ik (misschien zelf mk2). kofferdeksel heb ik ook nog liggen, en dan die hele lichtblauwe ook nog als reserve. maar probeer die nog rijdend te krijgen MK2 deuren schijnen zonder probleem ook te passen, hetzelfde geldt voor de kofferdeksel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted May 30, 2009 Author Report Share Posted May 30, 2009 Vandaag de koplamp-units maar eens aangepakt met een staalborstel en weer netjes zwart gespoten. Pas geleden de andere motorkap erop gelegd en vast gezet. Zal morgen eens kijken of ik wat foto's wil/kan maken. Morgen of maandag maar eens verder met de aanleg van de verlichting en elektra in de garage. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt.Flippy Posted May 31, 2009 Report Share Posted May 31, 2009 Foto's is geen kwestie van willen, dat moet gewoon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted May 31, 2009 Author Report Share Posted May 31, 2009 Foto's is geen kwestie van willen, dat moet gewoon! Je kent mij dus nog niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted May 31, 2009 Report Share Posted May 31, 2009 Je kent mij dus nog niet Nog erger dan zijn broertje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted June 7, 2009 Author Report Share Posted June 7, 2009 Gister ochtend een setje velgen gehaald, 13" RS-velgen, dit model: (foto is geleend van het internet) Moet alleen een stel nieuwe banden halen, zit nu 175/70R13 omheen, moet iets hebben van 175/60R13 of 185/55R13. Ook een stel spiegels besteld (de glimmende versie): Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de spiegels binnen zijn. Moet een paar potten verf gaan halen om de boel een beetje kleur te geven, de kleur die Henry Ford altijd noemde.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted June 20, 2009 Author Report Share Posted June 20, 2009 Afgelopen week zijn mijn spiegels binnen gekomen, niet de goedkopere die ik besteld had maar de wat duurdere volledig aluminium versie: Komende zaterdag ga ik de banden eraf laten halen van de RS-velgen die ik pas geleden heb opgehaald. Die ga ik dan een beetje opknappen en dan nieuwe banden laten monteren. Waarschijnlijk in de maat 175/60R13, merk weet ik nog niet. Tevens ben ik vandaag bezig geweest om het interieur, althans de stoelen van een MK3 te monteren. Dit is lastiger als gedacht, de (vervloekte vast zittende schroeven) geleiderail is zonder problemen over te zetten. Alleen de rails staan bij de MK1 ruim 3 centimeter dichter bij elkaar als bij de MK3, dus er moet in de auto geboord gaan worden om de stoelen fatsoenlijk vast te zetten. Tevens moet er een nieuwe stang tussen het verstelmechanisme komen, de standaard stang is te kort Eveneens druk bezig geweest om de XR2-remmen, bedankt Martein, uit elkaar te trekken. Hier zit nog wel het een en ander aan opknap werk aan. Foto's van de werkzaamheden heb ik niet gemaakt, dit komt omdat mijn handen vol met vet, olie, remvloeistof en andere zwarte troep zaten. Die handen zijn overigens nog steeds niet helemaal schoon. Zal eens kijken wat ik morgen kan doen qua foto's. Als ik voldoende tijd heb morgen trek ik misschien ook het dashboard uit de auto om de deuren te demonteren. Kwam de volgende foto tegen: Het zijn de klokken van de MK5 gemonteerd in het dash van een MK3, ben benieuwd of dat ook op een of andere manier draaiend te krijgen is in een MK1. Dit is een uitdaging voor een latere fase. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted June 21, 2009 Author Report Share Posted June 21, 2009 Goed dit weekend weer lekker wat wezen knutselen. Nummerplaat eindelijk fatsoenlijk vastgezet aan de voorzijde (en achterzijde, géén foto), tevens zie je hier de 'nieuwe' motorkap: Foto van de originele stoel: Foto van de vervangende stoel: Heb wat plaatjes staal geboord en gezaagd om aan de onderzijde van de auto te monteren waar de bout van de stoel doorheen komt (origineel zitten de montagegaten voor de MK1-stoel dichter bij elkaar als van een MK3-stoel ) Vandaag heb ik ook het portier aan de bijrijderskant vervangen door een exemplaar zonder grote deuk, géén foto van, deze deur is blauw met grijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted June 21, 2009 Author Report Share Posted June 21, 2009 OK ook nog even een kleine sneakpreview van wat er aan zit te komen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted June 21, 2009 Report Share Posted June 21, 2009 Hmm.. . dat heb ik eerder gezien... ik zeg 1 ding, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyanite Posted June 21, 2009 Author Report Share Posted June 21, 2009 Hmm.. . dat heb ik eerder gezien... ik zeg 1 ding, Tsja er was iemand die er een tip over gaf, weet even niet meer wie dat was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted June 22, 2009 Report Share Posted June 22, 2009 Ahh gefeliciteerd er komt een tweeling aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts