Jump to content

Te Leen Gevraagd: Blindklinkmoer Tang

Jur
 Share

Recommended Posts

Wie o wie kan me helpen aan een blindklinkmoer tang welke ik kortstondig kan gebruiken.

Voor het plaatsen van een 2e cylinder op de achterklep moet ik een 4 tal blindklinkmoeren plaatsen (2 in de achterklep en 2 in de C stijl)

De aluminium blindklinkmoeren (M5 of M6) is het probleem niet, maar een tang heb ik niet.

Blindklinkmoer = popnagel met schroefdraad erin, zodat je iets kan bevestigen op plaatmateriaal middels een boutje.

Voorbeeld foto

105189.jpg

Is dit een speciale tang of kan het ook met

een gewone popnagel tang want die heb ik wel.

Dit is een speciale tang, waar een popnageltang de 'spijker' aantrekt.. moet je hier het stukje draadeind wat aan het uiteinde van de tang zit.. in de blindklinkmoer draaien, dan deze blindklinkmoer in het betreffende gat stoppen.. en dan aantrekken ..

Het principe is hetzelfde als een popnager, het aluminium krult namelijk groter op dan het gat.. en zet hiermee de moer vast in het plaatmateriaal.. zodat je er een boutje in kan draaien.

blindklink.jpg

Dit is een speciale tang, waar een popnageltang de 'spijker' aantrekt.. moet je hier het stukje draadeind wat aan het uiteinde van de tang zit.. in de blindklinkmoer draaien, dan deze blindklinkmoer in het betreffende gat stoppen.. en dan aantrekken ..

Het principe is hetzelfde als een popnager, het aluminium krult namelijk groter op dan het gat.. en zet hiermee de moer vast in het plaatmateriaal.. zodat je er een boutje in kan draaien.

blindklink.jpg

wanneer wil je dit gedaan hebben, want ik kan deze tang wel even meenemen van werk, maar ik moet de tang wel de volgende dag terugbrengen.

ps. fantastisch systeem trouwens, ooit door de baas laten kopen, maar volgens mij wordt dat ding alleen maar prive gebruikt door de jongens :grin:

wanneer wil je dit gedaan hebben, want ik kan deze tang wel even meenemen van werk, maar ik moet de tang wel de volgende dag terugbrengen.

ps. fantastisch systeem trouwens, ooit door de baas laten kopen, maar volgens mij wordt dat ding alleen maar prive gebruikt door de jongens :grin:

Ehhm ergens dit weekend/maandag/dinsdag zou mooi zijn :-P moet nog even kijken of ik m5 of m6 blindklinkmoeren nodig heb. Sterker nog .. als ik de moeren heb gehaald zou ik ze er ter plekke in kunnen trekken.

Ehhm ergens dit weekend/maandag/dinsdag zou mooi zijn :-P moet nog even kijken of ik m5 of m6 blindklinkmoeren nodig heb. Sterker nog .. als ik de moeren heb gehaald zou ik ze er ter plekke in kunnen trekken.

ik kan de tang zaterdag middag wel even ophalen op kantoor (in rhoon) dan breng ik dat ding maandag wel weer terug, er zitten een aantal maten bij m6 m8 en m10 volgens mij.

ik kan de tang zaterdag middag wel even ophalen op kantoor (in rhoon) dan breng ik dat ding maandag wel weer terug, er zitten een aantal maten bij m6 m8 en m10 volgens mij.

Dat zou geweldig zijn (-:

.. zo-één moet ik zeker ook een keertje gebruiken als ik m'n RS turbo-klepraampjes erin ga zetten..?

Moeten is denk ik een groot woord in deze

Had er nog nooit van gehoord!

Als je dit gisteren had gevraagd, had ik ongetwijfeld geantwoord dat ik nog wat luchthaken, rasterpuntjes en bougievonkjes nodig had. :mrgreen:

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...