Jur Posted April 2, 2009 Report Share Posted April 2, 2009 Wie o wie kan me helpen aan een blindklinkmoer tang welke ik kortstondig kan gebruiken. Voor het plaatsen van een 2e cylinder op de achterklep moet ik een 4 tal blindklinkmoeren plaatsen (2 in de achterklep en 2 in de C stijl) De aluminium blindklinkmoeren (M5 of M6) is het probleem niet, maar een tang heb ik niet. Blindklinkmoer = popnagel met schroefdraad erin, zodat je iets kan bevestigen op plaatmateriaal middels een boutje. Voorbeeld foto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ives black fiesta Posted April 2, 2009 Report Share Posted April 2, 2009 Is dit een speciale tang of kan het ook met een gewone popnagel tang want die heb ik wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted April 2, 2009 Author Report Share Posted April 2, 2009 Is dit een speciale tang of kan het ook met een gewone popnagel tang want die heb ik wel. Dit is een speciale tang, waar een popnageltang de 'spijker' aantrekt.. moet je hier het stukje draadeind wat aan het uiteinde van de tang zit.. in de blindklinkmoer draaien, dan deze blindklinkmoer in het betreffende gat stoppen.. en dan aantrekken .. Het principe is hetzelfde als een popnager, het aluminium krult namelijk groter op dan het gat.. en zet hiermee de moer vast in het plaatmateriaal.. zodat je er een boutje in kan draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dulk Posted April 2, 2009 Report Share Posted April 2, 2009 Dit is een speciale tang, waar een popnageltang de 'spijker' aantrekt.. moet je hier het stukje draadeind wat aan het uiteinde van de tang zit.. in de blindklinkmoer draaien, dan deze blindklinkmoer in het betreffende gat stoppen.. en dan aantrekken .. Het principe is hetzelfde als een popnager, het aluminium krult namelijk groter op dan het gat.. en zet hiermee de moer vast in het plaatmateriaal.. zodat je er een boutje in kan draaien. wanneer wil je dit gedaan hebben, want ik kan deze tang wel even meenemen van werk, maar ik moet de tang wel de volgende dag terugbrengen. ps. fantastisch systeem trouwens, ooit door de baas laten kopen, maar volgens mij wordt dat ding alleen maar prive gebruikt door de jongens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted April 2, 2009 Author Report Share Posted April 2, 2009 wanneer wil je dit gedaan hebben, want ik kan deze tang wel even meenemen van werk, maar ik moet de tang wel de volgende dag terugbrengen. ps. fantastisch systeem trouwens, ooit door de baas laten kopen, maar volgens mij wordt dat ding alleen maar prive gebruikt door de jongens Ehhm ergens dit weekend/maandag/dinsdag zou mooi zijn moet nog even kijken of ik m5 of m6 blindklinkmoeren nodig heb. Sterker nog .. als ik de moeren heb gehaald zou ik ze er ter plekke in kunnen trekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dulk Posted April 2, 2009 Report Share Posted April 2, 2009 Ehhm ergens dit weekend/maandag/dinsdag zou mooi zijn moet nog even kijken of ik m5 of m6 blindklinkmoeren nodig heb. Sterker nog .. als ik de moeren heb gehaald zou ik ze er ter plekke in kunnen trekken. ik kan de tang zaterdag middag wel even ophalen op kantoor (in rhoon) dan breng ik dat ding maandag wel weer terug, er zitten een aantal maten bij m6 m8 en m10 volgens mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted April 2, 2009 Author Report Share Posted April 2, 2009 ik kan de tang zaterdag middag wel even ophalen op kantoor (in rhoon) dan breng ik dat ding maandag wel weer terug, er zitten een aantal maten bij m6 m8 en m10 volgens mij. Dat zou geweldig zijn (-: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel XR2i 1.8 16v Posted April 2, 2009 Report Share Posted April 2, 2009 .. zo-één moet ik zeker ook een keertje gebruiken als ik m'n RS turbo-klepraampjes erin ga zetten..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted April 2, 2009 Author Report Share Posted April 2, 2009 .. zo-één moet ik zeker ook een keertje gebruiken als ik m'n RS turbo-klepraampjes erin ga zetten..? Moeten is denk ik een groot woord in deze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutch Posted April 2, 2009 Report Share Posted April 2, 2009 Had er nog nooit van gehoord! Als je dit gisteren had gevraagd, had ik ongetwijfeld geantwoord dat ik nog wat luchthaken, rasterpuntjes en bougievonkjes nodig had. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dulk Posted April 3, 2009 Report Share Posted April 3, 2009 Dat zou geweldig zijn (-: als je je nummer stuurt via pm oid, dan bel ik je zaterdag op over de tang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted April 3, 2009 Author Report Share Posted April 3, 2009 als je je nummer stuurt via pm oid, dan bel ik je zaterdag op over de tang Je hebt een PM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted April 5, 2009 Author Report Share Posted April 5, 2009 SLOTJE.. Tang geleend, en een uur later al weer terug gebracht. de 4 blindklinkmoeren zitten op hun plek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts