XXRay Posted March 25, 2009 Report Share Posted March 25, 2009 Had vandaag rood lampje in midden van dashboard dat maar bleeft knipperen, positie is tussen brandstof en info display. Volgens de gebruiksaanwijzing zit daar niks, deed motor uit en weer aan en lampje ging uit. Iemand die toevallig weet wat die lamp betekent? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted March 25, 2009 Report Share Posted March 25, 2009 Startonderbreker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
-BH Posted March 25, 2009 Report Share Posted March 25, 2009 En anders, instructieboekje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
XXRay Posted March 25, 2009 Author Report Share Posted March 25, 2009 En anders, instructieboekje? Volgens boekje zit daar geen lampje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertsjuhn Posted March 25, 2009 Report Share Posted March 25, 2009 Startonderbreker? Dat denk ik niet aangezien hij zegt dat hij de motor uit dee en daarna weer aan... (wat dacht je van gewoon ff langs de dealer rijden... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
XXRay Posted March 26, 2009 Author Report Share Posted March 26, 2009 Dat denk ik niet aangezien hij zegt dat hij de motor uit dee en daarna weer aan... (wat dacht je van gewoon ff langs de dealer rijden... ) Dealer gebelt die weet het ook niet..maar zei..is niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted March 26, 2009 Report Share Posted March 26, 2009 Welke lampjes staan wel in het boekje? Dan kan je die alvast wegstrepen. Ik denk bijvoorbeeld aan airbag, oliedruk, acculampje... Die kunnen allemaal aan gaan of knipperen als je de auto aanzet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djidee Posted March 26, 2009 Report Share Posted March 26, 2009 In het boekje (engelstalige in elk geval) wordt wel gesproken over een lampje in de instrumentcluster, maar vind hem verder op niet terug. De exacte tekst: The indicator in the instrument cluster will come on for approximately three seconds and then go out. If the indicator stays on for one minute or flashes for approximately one minute and then repeatedly at irregular intervals, your key has not been recognised. Remove the key and try again. Lijkt me inderdaad een probleem met sleutel&startonderbreker.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt.Flippy Posted March 26, 2009 Report Share Posted March 26, 2009 Is volgens mij (zoals bij de MK6), als het gewoon een rood lampje is zonder afbeelding, het lampje van het alarm. Als je wagen gesloten is en je kijkt naar binnen zou er ergens een lampje moeten knipperen van het alarm, misschien is dit hetzelfde? En ik geloof dat dit idd ook gaat knipperen als er iets met je sleutel scheelt (aangezien dat een inbreuk is op de beveiliging zal ik maar zeggen ), maar het ging misschien om een vergissinkje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted March 26, 2009 Report Share Posted March 26, 2009 In het boekje (engelstalige in elk geval) wordt wel gesproken over een lampje in de instrumentcluster, maar vind hem verder op niet terug. De exacte tekst: Lijkt me inderdaad een probleem met sleutel&startonderbreker.. Volgens die tekst zou de motor ook niet kunnen lopen... Kennelijk heb je dan de verkeerde sleutel gebruikt. Of zit de startonderbreker er voor de spek en bonen op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
djidee Posted March 26, 2009 Report Share Posted March 26, 2009 Volgens die tekst zou de motor ook niet kunnen lopen... Kennelijk heb je dan de verkeerde sleutel gebruikt. Of zit de startonderbreker er voor de spek en bonen op? Misschien een zogenaamde 'false positive', sleutel is goed, auto start gewoon, maar de aansturing van dat lampje denkt dat de sleutel niet goed is... Met software weet je het nooit (ben software tester van beroep, en je komt erg rare dingen tegen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted March 26, 2009 Report Share Posted March 26, 2009 Misschien een zogenaamde 'false positive', sleutel is goed, auto start gewoon, maar de aansturing van dat lampje denkt dat de sleutel niet goed is... Met software weet je het nooit (ben software tester van beroep, en je komt erg rare dingen tegen ) Best bizar. Ik zou zo indenken dat de aansturing van het lampje de startonderbreker zelf is Link to comment Share on other sites More sharing options...
XXRay Posted March 26, 2009 Author Report Share Posted March 26, 2009 In het boekje (engelstalige in elk geval) wordt wel gesproken over een lampje in de instrumentcluster, maar vind hem verder op niet terug. De exacte tekst: Lijkt me inderdaad een probleem met sleutel&startonderbreker.. Ja dat is het! Alleen natuurlijk met de kleine afwijking dat de wagen gewoon start. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted March 26, 2009 Report Share Posted March 26, 2009 Is volgens mij (zoals bij de MK6), als het gewoon een rood lampje is zonder afbeelding, het lampje van het alarm. Als je wagen gesloten is en je kijkt naar binnen zou er ergens een lampje moeten knipperen van het alarm, misschien is dit hetzelfde? En ik geloof dat dit idd ook gaat knipperen als er iets met je sleutel scheelt (aangezien dat een inbreuk is op de beveiliging zal ik maar zeggen ), maar het ging misschien om een vergissinkje. Is geen alarm, maar zoals ik eerder al zei de startonderbreker. Het eerste waar ik aan dacht bij dat lampje op die plaats is de startonderbreker. Dat is inderdaad het lampje wat knippert als het contact niet aanstaat, maar waarom het dan bij TS brand terwijl de motor loopt is mij ook een raadsel. Misschien inderdaad een kleine storing. Volgens mij knippert er bij de Mk6 een lampje met de afbeelding van een slotje of een sleutel, maar dat kan ik mis hebben. Bij de Mk6.5 is het inderdaad gewoon een rood lampje zonder afbeelding. Die startonderbreker zit er niet voor niks op, want probeer maar eens te starten met een andere Ford sleutel, dat gaat je echt niet lukken namelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
baloutje Posted March 27, 2009 Report Share Posted March 27, 2009 Ik heb ook zo'n rood lampje. Brandt alleen als de sleutel niet op "contact" staat. Als de auto op slot staat knippert het continue. Zal idd iets te maken moeten hebben met diefsalbeveiliging. Zo'n lampje zou voor buitenstaanders kunnen duiden op de aanwezgheid van een alarmsysteem. VW heeft zo'n lampje boven in het deurpaneel van de bestuurderszijde zitten. Marco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted March 27, 2009 Report Share Posted March 27, 2009 Zoals ik al meerdere keren schreef is dat geen lampje voor het alarm, maar voor de startonderbreker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djidee Posted April 14, 2009 Report Share Posted April 14, 2009 Hmm, bij mij ging dit lampje laatst bij het wegrijden branden.. toen ik van 2 naar 3 schakelde hield hij op met af en toe te knipperen... Misschien bij mijn dealer ook maar eens een balletje opgooien. Startonderbreker lijkt mij het meest logisch, maar heb zelf in mijn hagelnieuwe MK7 nu een keertje meegemaakt dat hij ook na het starten nog blijft knipperen (interval lijkt wel langzamer)... Zal er nog eens mee spelen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts