Jump to content

Regels Voor Verkoop

VitroFiesta
 Share

Recommended Posts

Het is in het sub-forum Marktplaats, mogelijk om je auto of onderdelen daarvan te koop aan te bieden. Omdat we het forum en de verkooptopics overzichtelijk en schoon willen houden, gaat er in het verkoop gedeelte het een en ander veranderen.

Hoe maak je een verkooptopic, en met welke zaken moet je rekening houden:

• Je plaatst de verkoopadvertentie in het daarvoor bestemde deel (auto's of onderdelen*).
  • Geef het topic een duidelijke titel, waaruit blijkt wat je aanbied.
  • Maak het topic zo duidelijk mogelijk, denk aan een duidelijke omschrijving, vraagprijs en foto's.
  • Bied je een complete auto aan, vermeld dan ook het bouwjaar, kilometerstand e.d.
  • Alleen een link naar Marktplaats, Speurders of een andere verkoopsite is niet toegestaan.
  • Een link naar Marktplaats, Speurders of andere verkoopsite als extra in het topic is uiteraard wel toegestaan.
  • Het verkooptopic wordt verwijderd als er gedurende twee maanden geen activiteit in het topic is geweest.
  • Het kicken of uppen van een verkooptopic is slechts twee keer toegestaan, en alleen door de verkoper.
  • Is het onderdeel of de auto binnen twee maanden verkocht, meld dit dan via de reportknop zodat het topic kan worden gesloten.
  • Is het topic na twee maanden verwijderd, dan is het niet toegestaan om meteen weer een nieuw topic met dezelfde inhoud te openen.
  • Heb je een interessante advertentie op een andere site gevonden, plaats deze dan in dit topic.
  • Onzinnige reacties in een verkooptopic (zoals "erg mooie aanbieding, maar ik heb niets nodig" of iets dergelijks), worden verwijderd.
Hiermee willen we voorkomen dat we een overkill aan verkooptopics krijgen, waarvan het grootste deel allang verkocht is. Om duidelijkheid te scheppen blijven alleen de topics staan waarin binnen twee maanden nog activiteit is geweest.

*

Als je een complete auto wilt verkopen, dan doe je dit niet in het onderdeel "aangeboden", maar in het onderdeel "auto's". Om complete auto's aan te bieden is een minimum aantal posts van 25 nodig. Wil je alleen onderdelen aanbieden dan is dit niet nodig. Heb je geen 25 posts, maar bied je een complete auto in het onderdelenforum "aangeboden" aan, dan zal deze advertentie worden verwijderd. Dit is zo gedaan omdat wij willen voorkomen dat mensen zich alleen maar registreren om hun auto te verkopen, voor dat soort mensen is er Marktplaats, Speurders of een andere verkoopsite.

• 5 years later...
"Om complete auto's aan te bieden is een minimum aantal posts van 25 nodig."

Blijkbaar heb je ook 25 posts nodig om de aanbiedingen te kunnen bekijken. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling?

Dat komt door de forum software, je kan een gedeelte toegankelijk maken voor een bepaalde groep (in dit geval iedereen vanaf 25 posts), wel toegankelijk maar niet posten is niet te doe

Je kan de aangeboden onderdelen wel bekijken, de gevraagde onderdelen niet

Ik had mij even uitgelogd om te zien wat jij bedoelde.

Maar ik kan wel de aangeboden onderdelen zo bekijken, niet de complete auto's

Of bedoel je het anders ?

Je kan de aangeboden onderdelen wel bekijken, de gevraagde onderdelen niet

Ik had mij even uitgelogd om te zien wat jij bedoelde.

Maar ik kan wel de aangeboden onderdelen zo bekijken, niet de complete auto's

Of bedoel je het anders ?

Hij bedoelt het sub-forum auto's die kun je namenlijk niet bekijken met minder dan 25 posts

Hij bedoelt het sub-forum auto's die kun je namenlijk niet bekijken met minder dan 25 posts

Klopt. Denk zelf dat het wel interessant is juist, voor de toekomstige fiesta rijders om de complete auto aanbiedingen te kunnen bekijken. Posten boven 25+ reacties is zeker wel een goed idee.

Ik denk dat sommigen er misschien iets te veel van verwachten. Momenteel staat er slechts één advertentie open. Ter indicatie, de vorige twee advertenties stammen allebei uit oktober. Beide auto's zijn verkocht en stonden ook op marktplaats en de andere bekende sites. Het is echt niet zo dat als je geen toegang tot dit gedeelte hebt dat je 20 advertenties per dag mist hoor. Het is geen marktplaats, en dat willen we juist graag zo houden.

Share

• Create New...