FiestaCo Posted March 3, 2009 Report Share Posted March 3, 2009 Bij mijn vorige autoclub gebruikte we portofoons. Zijn er hier toevallig mensen die deze ook gebruiken? het is bijvoorbeeld bij toerritten of onderweg naar meetings e.d. wel handig (en gezellig als je bv alleen in de auto zit) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertsjuhn Posted March 3, 2009 Report Share Posted March 3, 2009 Bij mijn vorige autoclub gebruikte we portofoons. Zijn er hier toevallig mensen die deze ook gebruiken? het is bijvoorbeeld bij toerritten of onderweg naar meetings e.d. wel handig (en gezellig als je bv alleen in de auto zit) Daar is een tijd geleden de GSM voor uitgevonden (Ik heb een 27Mc thuis liggen... moet ik alleen dan nog aansluiten..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted March 3, 2009 Report Share Posted March 3, 2009 Er zijn volgens mij wel een aantal leden die deze hebben. We hebben ze niet speciaal voor de club aangeschaft. Zoveel toertochten organiseren we niet, en zonder is het ook wel goed te doen. Onderweg naar meetings worden meestal in vrij kleine groepjes gereden, waardoor ze ook niet echt nodig zijn. Voor de komende toertocht zullen we wel zorgen dat iedereen het telefoonnummer van een van ons heeft, zodat ze kunnen bellen als ze bijvoorbeeld de weg kwijt zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted March 3, 2009 Report Share Posted March 3, 2009 Daar is een tijd geleden de GSM voor uitgevonden (Ik heb een 27Mc thuis liggen... moet ik alleen dan nog aansluiten..) Een GSM werkt niet bepaald handig onderweg. Als je meer dan 2 man hebt moet je steeds bellen etc. (laat wel je passagier bellen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertsjuhn Posted March 3, 2009 Report Share Posted March 3, 2009 Een GSM werkt niet bepaald handig onderweg. Als je meer dan 2 man hebt moet je steeds bellen etc. (laat wel je passagier bellen ) Ja dat klopt, maar om te bellen van "Hey, wacht ff"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiestaCo Posted March 3, 2009 Author Report Share Posted March 3, 2009 Daar is een tijd geleden de GSM voor uitgevonden GSM heeft wel nadelen, bellen achter het stuur mag niet en bellen kost geld, porto is gratis en je kan met meerdere mensen tegelijk praten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertsjuhn Posted March 3, 2009 Report Share Posted March 3, 2009 GSM heeft wel nadelen, bellen achter het stuur mag niet en bellen kost geld, porto is gratis en je kan met meerdere mensen tegelijk praten. Ik zal die van mij auto klaar maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted March 3, 2009 Report Share Posted March 3, 2009 Ik heb motorola's en bevallen goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertsjuhn Posted March 3, 2009 Report Share Posted March 3, 2009 Ik heb een inbouw model. Had eerst ook een scanner.. totdat de P2000 kwam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted March 3, 2009 Report Share Posted March 3, 2009 Ik heb een inbouw model. Had eerst ook een scanner.. totdat de P2000 kwam... Heb ook de 27mc, maar dat is veels te onhandig, dit is handzamer maar werkt weliswaar wel op een andere frequentie Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiestaCo Posted March 4, 2009 Author Report Share Posted March 4, 2009 @soundraiser, op welk kanaal zit je dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted March 4, 2009 Report Share Posted March 4, 2009 @soundraiser, op welk kanaal zit je dan? Afhankelijk wat ik afstem met diegenen die een porto mee hebben en wat er aan interferentie op kanalen is, maar meestal kanaaltje 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted March 5, 2009 Report Share Posted March 5, 2009 Ook wij hebben zo'n porto setje (handig voor tripjes naar bijv engeland) van het merk motorola werken op de 70cm band (geloof ik) maar hebben slechts een bereik van een kleine 3 km. Vroeger had ik 27mc (in mn mk2, dus dat is bijna 10 jaar gelee) en deed dan ook aan vossenjachten mee.. Erg leuk.. en een bereik van een km of 30 (met versterking uiteraard) maar voor een toerrit o.i.d. zijn die porto's goed genoeg.. de goedkopere versies hebben veelal minder bereik of een stuk slechter geluid. Die van motorola zijn gewoon goed en helder, er zijn zelfs versies met 'vox' zodat je niet eens het knopje hoeft in te drukken, maar alleen te gaan praten. De clip kan erg mooi aan de gordel, zodat je alleen in hoeft in te knijpen om te praten, en niet hoeft vast te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertsjuhn Posted March 6, 2009 Report Share Posted March 6, 2009 Misschien toch eens overwegen om een goedkope porto uit te halen... kan handig zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted March 6, 2009 Report Share Posted March 6, 2009 Ook wij hebben zo'n porto setje (handig voor tripjes naar bijv engeland) van het merk motorola werken op de 70cm band (geloof ik) maar hebben slechts een bereik van een kleine 3 km. Vroeger had ik 27mc (in mn mk2, dus dat is bijna 10 jaar gelee) en deed dan ook aan vossenjachten mee.. Erg leuk.. en een bereik van een km of 30 (met versterking uiteraard) maar voor een toerrit o.i.d. zijn die porto's goed genoeg.. de goedkopere versies hebben veelal minder bereik of een stuk slechter geluid. Die van motorola zijn gewoon goed en helder, er zijn zelfs versies met 'vox' zodat je niet eens het knopje hoeft in te drukken, maar alleen te gaan praten. De clip kan erg mooi aan de gordel, zodat je alleen in hoeft in te knijpen om te praten, en niet hoeft vast te houden Ze waren afgelopen jaar weer zo handig op de EFE trip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts