Jump to content

Eibach Pro Kit Verlagingsveren

VitroFiesta
 Share

Recommended Posts

Omdat er regelmatig wat onduidelijkheid bestaat over welke Eibach veren je moet hebben voor welke Fiesta zal ik nog een keer proberen deze onduidelijkheid uit de wereld te helpen.

Als eerste voor de Mk6 en Mk6.5:

EibachProKitFiestaMk6Mk65.jpg

Heb je een 1.25, 1.3, 1.4 of 1.6 benzine, dan heb je de bovenste veren nodig. Dit geldt dus ook voor de 1.6 S/Sport/Ultimate/Rally/Carré benzine.

Heb je een 1.4 of 1.6 TDCi, dan heb je de tweede veren nodig. Dit geldt dus ook voor de 1.6 S/Sport/Ultimate/Rally/Carré Diesel.

Heb je een 2.0 ST 150 dan heb je de laatste veren nodig. Voor alle duidelijkheid, dit zijn inderdaad dezelfde veren dan voor de 1.4 en 1.6 TDCi.

Het verschil tussen de benzine en de diesel modellen heeft te maken met het feit dat de diesels een zwaarder blok hebben, en dus meer asdruk op de voorste as.

En dan voor de Mk7:

EibachProKitFiestaMk7.jpg

Heb je een 1.25, 1.4 of 1.6 benzine, dan heb je de bovenste veren nodig. Dit geldt dus ook voor de 1.6 S/Sport benzine.

Heb je een 1.4 of 1.6 TDCi, dan heb je de tweede veren nodig. Dit geldt dus ook voor de 1.6 S/Sport Diesel.

Het verschil tussen de benzine en de diesel modellen heeft te maken met het feit dat de diesels een zwaarder blok hebben, en dus meer asdruk op de voorste as.

De Mk7 ST is tot op heden nog niet uit.

Beide afbeeldingen afkomstig van Eibach.de

• 1 year later...

Ik zit er aan te denk om te ST te verlagen met veren maar ben er nog niet over uit. Ben bang dat ie heel erg stug gaat worden. ST rijders hier ervaring?

Uitlijnen enz zal natuurlijk wel gaan gebeuren hierna.

Dus, iemand die mij kan vertellen hoe en wat?

Heb een aantal sets gezien van bv H&R 25-30 mm (voor 25 achter 30mm???) of Weitec 25-25 mm, lijkt mij een mooi compromis. Ben alleen wat bang voor het stuge, had op de mk5 sport bv Apex, vond het erg stug of is dit Apex eigen?

• 2 years later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...

Kan iemand mij vertellen of de 'E10-35-020-01-22' veren (MK7 benzinemotoren) ook de juiste veren zijn voor de MK7.5 benzinemotoren?

Op internet lijkt dit het geval te zijn, maar erg concreet kan ik dit niet terugvinden.

• 11 months later...
 Share

• Create New...