VitroFiesta Posted February 7, 2009 Report Share Posted February 7, 2009 Omdat er regelmatig wat onduidelijkheid bestaat over welke Eibach veren je moet hebben voor welke Fiesta zal ik nog een keer proberen deze onduidelijkheid uit de wereld te helpen. Als eerste voor de Mk6 en Mk6.5: Heb je een 1.25, 1.3, 1.4 of 1.6 benzine, dan heb je de bovenste veren nodig. Dit geldt dus ook voor de 1.6 S/Sport/Ultimate/Rally/Carré benzine. Heb je een 1.4 of 1.6 TDCi, dan heb je de tweede veren nodig. Dit geldt dus ook voor de 1.6 S/Sport/Ultimate/Rally/Carré Diesel. Heb je een 2.0 ST 150 dan heb je de laatste veren nodig. Voor alle duidelijkheid, dit zijn inderdaad dezelfde veren dan voor de 1.4 en 1.6 TDCi. Het verschil tussen de benzine en de diesel modellen heeft te maken met het feit dat de diesels een zwaarder blok hebben, en dus meer asdruk op de voorste as. En dan voor de Mk7: Heb je een 1.25, 1.4 of 1.6 benzine, dan heb je de bovenste veren nodig. Dit geldt dus ook voor de 1.6 S/Sport benzine. Heb je een 1.4 of 1.6 TDCi, dan heb je de tweede veren nodig. Dit geldt dus ook voor de 1.6 S/Sport Diesel. Het verschil tussen de benzine en de diesel modellen heeft te maken met het feit dat de diesels een zwaarder blok hebben, en dus meer asdruk op de voorste as. De Mk7 ST is tot op heden nog niet uit. Beide afbeeldingen afkomstig van Eibach.de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted February 24, 2010 Report Share Posted February 24, 2010 Ik zit er aan te denk om te ST te verlagen met veren maar ben er nog niet over uit. Ben bang dat ie heel erg stug gaat worden. ST rijders hier ervaring? Uitlijnen enz zal natuurlijk wel gaan gebeuren hierna. Dus, iemand die mij kan vertellen hoe en wat? Heb een aantal sets gezien van bv H&R 25-30 mm (voor 25 achter 30mm???) of Weitec 25-25 mm, lijkt mij een mooi compromis. Ben alleen wat bang voor het stuge, had op de mk5 sport bv Apex, vond het erg stug of is dit Apex eigen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted February 25, 2010 Report Share Posted February 25, 2010 niemand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Barcode Man Posted February 25, 2010 Report Share Posted February 25, 2010 http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showt...amp;hl=verlagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted February 25, 2010 Report Share Posted February 25, 2010 Toppie dank je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
danman Posted September 11, 2012 Report Share Posted September 11, 2012 Voor de ST is er een nieuw setje beschikbaar. Een Eibach setje met een verlaging van maarliefst 50mm. Hier een linkje voor de geinteresseerde: http://www.pumaspeed.co.uk/product-Eibach-...ST150_15618.jsp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nico33 Posted October 12, 2012 Report Share Posted October 12, 2012 Ola, Heeft er iemand een adresje in de buurt van Amsterdam die de Eibach Pro kit alleen de veren verkoopt? Mvg, Nico Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted October 13, 2012 Author Report Share Posted October 13, 2012 Jan Groot in Wormer, maar ik denk dat je ze bij vrijwel alle automaterialenzaak wel kunt bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BramD Posted November 6, 2012 Report Share Posted November 6, 2012 de afbleeding die jij plaats over de fiesta mk7, kan je ook de TUV downloaden. Heb je daar nog de link van? Of het bestand, want ik heb deze niet gekregen bij mijn bestelling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lamour Posted November 7, 2012 Report Share Posted November 7, 2012 heb ze besteld bij brouwer banden in amsterdam -noord even als mijn velgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
redST Posted November 7, 2012 Report Share Posted November 7, 2012 De ford dealer zelf kan ze ook voor je bestellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Factory Posted February 26, 2013 Report Share Posted February 26, 2013 Klopt het dat de Sport standaard 1 cm verlaagd is? Heeft iemand voorbeeldfoto's voor mij van een Sport met 3 of 3,5 cm verlaging? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ST_013 Posted February 26, 2013 Report Share Posted February 26, 2013 Zou het niet tof zijn om een aparte topic te openen met foto's, merk verlaging en de hoeveelheid cm'ers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan012 Posted February 26, 2013 Report Share Posted February 26, 2013 Zou het niet tof zijn om een aparte topic te openen met foto's, merk verlaging en de hoeveelheid cm'ers? hier staat al het een en ander http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showt...mp;#entry162628 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ST_013 Posted February 27, 2013 Report Share Posted February 27, 2013 hier staat al het een en ander http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showt...mp;#entry162628 Mis alleen wel de foto's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Factory Posted February 27, 2013 Report Share Posted February 27, 2013 Kan iemand mij nog zeggen hoeveel de sport standaard verlaagd is? Is dit 1 cm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan012 Posted February 27, 2013 Report Share Posted February 27, 2013 Mis alleen wel de foto's alleen betreft de mk6/6.5, staan enkele foto's bij.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ST_013 Posted February 27, 2013 Report Share Posted February 27, 2013 alleen betreft de mk6/6.5, staan enkele foto's bij.. vandaar dus ook de vraag of het niet leuk is om een topic te starten met info zoals merk, aantal cm verlaagd en een foto erbij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wess-rs Posted February 27, 2013 Report Share Posted February 27, 2013 Kan iemand mij nog zeggen hoeveel de sport standaard verlaagd is? Is dit 1 cm? Ja klopt 1cm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Factory Posted February 28, 2013 Report Share Posted February 28, 2013 Dank je! Misschien dat ik hem dan maar eens 35 mm omlaag ga gooien. Komt dan neer op 25 mm uiteraard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sham27 Posted August 25, 2014 Report Share Posted August 25, 2014 Kan iemand mij vertellen of de 'E10-35-020-01-22' veren (MK7 benzinemotoren) ook de juiste veren zijn voor de MK7.5 benzinemotoren? Op internet lijkt dit het geval te zijn, maar erg concreet kan ik dit niet terugvinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niek Posted August 18, 2015 Report Share Posted August 18, 2015 Volgens Eibach zelf zijn het de zelfde. Ik ga van een MK7 1.25 naar een MK7.5 1.0 ecoboost en ook daar de zeflde veren. Je kan het hier checken: http://web2.carparts-cat.com/default.aspx?...=413&1260=1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts