Jump to content

Fiesta St Turbo


fordron
 Share

Recommended Posts

De specificaties van de Fiesta ST Duratec Turbo Stage 1, 210pk zijn als volgt

Garret T3 turbo

Interne wastegate (behoort bij Garret T3 turbo)

Custom made turbo spruitstuk voor ST150

RVS downpijp

Aansluitpijpen turbo

Aansluitslangen en klemmen

High performance Bosch 42 lbs/hr injectoren

Water aansluiting voor turbo

Olie aansluiting voor turbo

Overdruk dumpvalve

Aangepast luchtfilter

Stage 1 tuning software

en geen intercooler!!!!! ????

Dit komt pas met stage 2 lees ik.

Ian Howell van Area Six (in de UK) is al sinds half 2007 bezig met een soortgelijke kit, alleen dan incl intercooler.

keep up the good work

Link to comment
Share on other sites

Ja de intercooler zit in de stage 2.

hij is pas nodig boven de 0,6 bar ongeveer.

Dan word het allemaal wat warmer.

Ik dacht het om in stages te doen omdat de prijs anders helemaal zo scary is.

En 210 pk is toch al een hele grote stap,toch?

Link to comment
Share on other sites

Ja de intercooler zit in de stage 2.

hij is pas nodig boven de 0,6 bar ongeveer.

Dan word het allemaal wat warmer.

Ik dacht het om in stages te doen omdat de prijs anders helemaal zo scary is.

En 210 pk is toch al een hele grote stap,toch?

een vuistregel:

turbo heeft +/- 133% van het vermogen van een N/A

bijv:

1.6 CVH EFI = 104BHP

1.6 CVH EFI turbo = 133BHP

2.0 16v = 150pk

2.0 16v cosworth (turbo) = 207-227BHP .

dus de 210pk uit een 2.0 die normaliter 150pk (geknepen) heeft is niet eens zo verkeerd.

Ik hoef niet te vertellen dat de 150pk uit de 2.0 van de ST relatief veel geknepen is o.a. door de uitlaat (flexistuk)

en deze motor met gemak 170pk kan leveren ZONDER de motor zelf, of het management aan te passen en alleen de beademing te verbeteren.

ach ja.. *under pressure* is altijd leuk

Link to comment
Share on other sites

Niets mis met atmosferisch hoor.

Heb je al dingen verandert aan je ST ?

Ik heb hem met een turbo gebouwd omdat ik zag dat het met een focus duratec al gedaan werd.

Nu waren er voor mij 2 vragen.

zou het ook in een fiesta passen omdat hij kleiner is .

En zou het kunnen met de orginele ECU omdat hij geen MAF sensor heeft maar een MAP sensor voor gewone atmosferische druk.

En ook nog Fly by wire.

Al met al een uitdaging.

Link to comment
Share on other sites

Niets mis met atmosferisch hoor.

Heb je al dingen verandert aan je ST ?

Ik heb hem met een turbo gebouwd omdat ik zag dat het met een focus duratec al gedaan werd.

Nu waren er voor mij 2 vragen.

zou het ook in een fiesta passen omdat hij kleiner is .

En zou het kunnen met de orginele ECU omdat hij geen MAF sensor heeft maar een MAP sensor voor gewone atmosferische druk.

En ook nog Fly by wire.

Al met al een uitdaging.

Dus om turbodruk te draaien, moet je de MAP sensor voor atmospherische druk vervangen met een die een groter drukbereik heeft, en hier de ECU mapping op aanpassen (althans.. dat is het grootste verschil tussen een XR2i 8v EFI en een Fiesta RS turbo)

Link to comment
Share on other sites

Daar kwam het grofweg wel op te neer.

De orginele sensor erkende alleen atmosferische druk of minder.

en die wordt gebruikt als tabel correctie.

daarnaast heb je nog een paar andere correctie tabellen zoals inlaattemp.

als je dat allemaal op de rit had moest je dit ook nog omrekenen naar torq en dat moest dan weer veranderd worden in de fly by wire tabelletjes.

Doe je dat niet dan valt de ECU in een noodprogramma omdat de verwachte gasklepstand niet overeen kwam de werkelijke.(veiligheidje voor het electronische gasklepsysteem)

de ECU van tegenwoordig is aan de ene kant makkelijk maar aan de andere kant als een doolhof.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Zet ik net een reactie bij de shoutbox of iemand bekend is met marron performance, zie ik dat er ook een topic over is.

De turbo zit wel op een ongemakkelijke plaats? Heb ook al eens met een rotrex turbo onder de auto gezien.

Ben benieuwd hoe de vorderingen zijn op dit moment?

Link to comment
Share on other sites

Ja dat kan inderdaad daar! Enkel maken hun dus gebruik van een rotrex turbo.

De overige spullen zoals een ST170 182 en 190 kit verkoopt hij ook. Welke vast daarvandaan komen. Zelf ben ik daar ook naar aan het kijken en vraag me af of er naast pumaspeed en marron performance nog een bedrijf aanwezig is die vanuit daar besteld of producten plaatst?

Link to comment
Share on other sites

Hoi, ik zag op het forum dat het over de turbo gaat.

Ik heb hem gebouwt dus ik dacht misschien moet ik het een en ander verduidelijken.

Pumaspeed bied een rotex aan en dat is een supercharger ,dit wil zeggen aangedreven door een tand of multie v-riem.

Ik bied een turbokit aan dus een uitlaatgas aangedreven turbo.

Dit verklaart gelijk de positie van de turbo.

ze hebben beide voor en nadelen ten opzichte van elkaar

De andere spulletjes die op internet aangeboden worden zijn inderdaad het zelfde als pumaspeed en jamsport en dergelijke.

Dit zijn gewoon met merkspullen samen gestelde sets,beter is om je auto naar je persoonlijke wensen te tunen uiteraard.

Het is misschien wel lastig dat door het stoppen van dreamscience customflahskastjes veel van deze sets niet meer te versturen zijn door verschillende bedrijven omdat het flashen van je software erbij hoort.

Wij hebben dit opgelost door het gebruiken van sct kastjes.

Daar ik het erg druk had loopt de website een beetje achter met de vehaaltjes ik hoop dit snel in te halen en er ook wat filmpjes op te zetten van de fiesta st turbo

Link to comment
Share on other sites

Hoi, ik zag op het forum dat het over de turbo gaat.

Ik heb hem gebouwt dus ik dacht misschien moet ik het een en ander verduidelijken.

Pumaspeed bied een rotex aan en dat is een supercharger ,dit wil zeggen aangedreven door een tand of multie v-riem.

Ik bied een turbokit aan dus een uitlaatgas aangedreven turbo.

Dit verklaart gelijk de positie van de turbo.

ze hebben beide voor en nadelen ten opzichte van elkaar

De andere spulletjes die op internet aangeboden worden zijn inderdaad het zelfde als pumaspeed en jamsport en dergelijke.

Dit zijn gewoon met merkspullen samen gestelde sets,beter is om je auto naar je persoonlijke wensen te tunen uiteraard.

Het is misschien wel lastig dat door het stoppen van dreamscience customflahskastjes veel van deze sets niet meer te versturen zijn door verschillende bedrijven omdat het flashen van je software erbij hoort.

Wij hebben dit opgelost door het gebruiken van sct kastjes.

Daar ik het erg druk had loopt de website een beetje achter met de vehaaltjes ik hoop dit snel in te halen en er ook wat filmpjes op te zetten van de fiesta st turbo

sorry ik bedoel rotrex

Link to comment
Share on other sites

ik zal nog dit weekend wat filmjes maken.

Voor prijzen heb ik eigenlijk liever dat je even op de website kijkt want ik praat niet graag over dit onderwerp op een forum(sorry).

Je kunt het vinden onder customtuning.

Link to comment
Share on other sites

woow vet hoor.:D

wat is er nu precies met deze auto allemaal gebeurt?

groetee

turbo stage 1 kit en 2 1/2 inch uitlaat custom made

eigenlijk genoeg pk voor de standaard bandjes

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...