fordron Posted January 17, 2009 Report Share Posted January 17, 2009 Het was niet makkelijk maar de fiesta st turbo is een feit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fofi Posted January 17, 2009 Report Share Posted January 17, 2009 Foto's? Verdere info? Ben wel benieuwd eigenlijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordron Posted January 17, 2009 Author Report Share Posted January 17, 2009 De info staat op mijn website marron-performance.nl Aparte foto's heb ik nog niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted January 17, 2009 Report Share Posted January 17, 2009 De specificaties van de Fiesta ST Duratec Turbo Stage 1, 210pk zijn als volgt Garret T3 turbo Interne wastegate (behoort bij Garret T3 turbo) Custom made turbo spruitstuk voor ST150 RVS downpijp Aansluitpijpen turbo Aansluitslangen en klemmen High performance Bosch 42 lbs/hr injectoren Water aansluiting voor turbo Olie aansluiting voor turbo Overdruk dumpvalve Aangepast luchtfilter Stage 1 tuning software en geen intercooler!!!!! ???? Dit komt pas met stage 2 lees ik. Ian Howell van Area Six (in de UK) is al sinds half 2007 bezig met een soortgelijke kit, alleen dan incl intercooler. keep up the good work Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordron Posted January 17, 2009 Author Report Share Posted January 17, 2009 Ja de intercooler zit in de stage 2. hij is pas nodig boven de 0,6 bar ongeveer. Dan word het allemaal wat warmer. Ik dacht het om in stages te doen omdat de prijs anders helemaal zo scary is. En 210 pk is toch al een hele grote stap,toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted January 17, 2009 Report Share Posted January 17, 2009 Ja de intercooler zit in de stage 2. hij is pas nodig boven de 0,6 bar ongeveer. Dan word het allemaal wat warmer. Ik dacht het om in stages te doen omdat de prijs anders helemaal zo scary is. En 210 pk is toch al een hele grote stap,toch? een vuistregel: turbo heeft +/- 133% van het vermogen van een N/A bijv: 1.6 CVH EFI = 104BHP 1.6 CVH EFI turbo = 133BHP 2.0 16v = 150pk 2.0 16v cosworth (turbo) = 207-227BHP . dus de 210pk uit een 2.0 die normaliter 150pk (geknepen) heeft is niet eens zo verkeerd. Ik hoef niet te vertellen dat de 150pk uit de 2.0 van de ST relatief veel geknepen is o.a. door de uitlaat (flexistuk) en deze motor met gemak 170pk kan leveren ZONDER de motor zelf, of het management aan te passen en alleen de beademing te verbeteren. ach ja.. *under pressure* is altijd leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutch Posted January 18, 2009 Report Share Posted January 18, 2009 Heel interessant. 't Is dat ik mijn ST per se atmosferisch wil houden (mijn andere auto is al een turbo), maar ik zal de vorderingen wel volgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordron Posted January 19, 2009 Author Report Share Posted January 19, 2009 Niets mis met atmosferisch hoor. Heb je al dingen verandert aan je ST ? Ik heb hem met een turbo gebouwd omdat ik zag dat het met een focus duratec al gedaan werd. Nu waren er voor mij 2 vragen. zou het ook in een fiesta passen omdat hij kleiner is . En zou het kunnen met de orginele ECU omdat hij geen MAF sensor heeft maar een MAP sensor voor gewone atmosferische druk. En ook nog Fly by wire. Al met al een uitdaging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jur Posted January 19, 2009 Report Share Posted January 19, 2009 Niets mis met atmosferisch hoor. Heb je al dingen verandert aan je ST ? Ik heb hem met een turbo gebouwd omdat ik zag dat het met een focus duratec al gedaan werd. Nu waren er voor mij 2 vragen. zou het ook in een fiesta passen omdat hij kleiner is . En zou het kunnen met de orginele ECU omdat hij geen MAF sensor heeft maar een MAP sensor voor gewone atmosferische druk. En ook nog Fly by wire. Al met al een uitdaging. Dus om turbodruk te draaien, moet je de MAP sensor voor atmospherische druk vervangen met een die een groter drukbereik heeft, en hier de ECU mapping op aanpassen (althans.. dat is het grootste verschil tussen een XR2i 8v EFI en een Fiesta RS turbo) Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordron Posted January 19, 2009 Author Report Share Posted January 19, 2009 Daar kwam het grofweg wel op te neer. De orginele sensor erkende alleen atmosferische druk of minder. en die wordt gebruikt als tabel correctie. daarnaast heb je nog een paar andere correctie tabellen zoals inlaattemp. als je dat allemaal op de rit had moest je dit ook nog omrekenen naar torq en dat moest dan weer veranderd worden in de fly by wire tabelletjes. Doe je dat niet dan valt de ECU in een noodprogramma omdat de verwachte gasklepstand niet overeen kwam de werkelijke.(veiligheidje voor het electronische gasklepsysteem) de ECU van tegenwoordig is aan de ene kant makkelijk maar aan de andere kant als een doolhof. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordron Posted January 19, 2009 Author Report Share Posted January 19, 2009 O en sorry DUTCH Ik vraag of je al dingen aan je ST hebt gedaan en het staat er notabene gewoon erbij dreamscience enzo. Bevalt het? en welk programma gebruik je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutch Posted January 20, 2009 Report Share Posted January 20, 2009 Bevalt prima. 't Is gewoon het kastje met de drie standaardprogramma's, waarvan de 'middelste' is ingesteld voor dagelijks gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Barcode Man Posted March 30, 2010 Report Share Posted March 30, 2010 Zet ik net een reactie bij de shoutbox of iemand bekend is met marron performance, zie ik dat er ook een topic over is. De turbo zit wel op een ongemakkelijke plaats? Heb ook al eens met een rotrex turbo onder de auto gezien. Ben benieuwd hoe de vorderingen zijn op dit moment? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted March 30, 2010 Report Share Posted March 30, 2010 ik dacht dat je dat compleet kon kopen bij pumaspeed of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Barcode Man Posted March 30, 2010 Report Share Posted March 30, 2010 Ja dat kan inderdaad daar! Enkel maken hun dus gebruik van een rotrex turbo. De overige spullen zoals een ST170 182 en 190 kit verkoopt hij ook. Welke vast daarvandaan komen. Zelf ben ik daar ook naar aan het kijken en vraag me af of er naast pumaspeed en marron performance nog een bedrijf aanwezig is die vanuit daar besteld of producten plaatst? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordron Posted March 31, 2010 Author Report Share Posted March 31, 2010 Hoi, ik zag op het forum dat het over de turbo gaat. Ik heb hem gebouwt dus ik dacht misschien moet ik het een en ander verduidelijken. Pumaspeed bied een rotex aan en dat is een supercharger ,dit wil zeggen aangedreven door een tand of multie v-riem. Ik bied een turbokit aan dus een uitlaatgas aangedreven turbo. Dit verklaart gelijk de positie van de turbo. ze hebben beide voor en nadelen ten opzichte van elkaar De andere spulletjes die op internet aangeboden worden zijn inderdaad het zelfde als pumaspeed en jamsport en dergelijke. Dit zijn gewoon met merkspullen samen gestelde sets,beter is om je auto naar je persoonlijke wensen te tunen uiteraard. Het is misschien wel lastig dat door het stoppen van dreamscience customflahskastjes veel van deze sets niet meer te versturen zijn door verschillende bedrijven omdat het flashen van je software erbij hoort. Wij hebben dit opgelost door het gebruiken van sct kastjes. Daar ik het erg druk had loopt de website een beetje achter met de vehaaltjes ik hoop dit snel in te halen en er ook wat filmpjes op te zetten van de fiesta st turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordron Posted March 31, 2010 Author Report Share Posted March 31, 2010 Hoi, ik zag op het forum dat het over de turbo gaat. Ik heb hem gebouwt dus ik dacht misschien moet ik het een en ander verduidelijken. Pumaspeed bied een rotex aan en dat is een supercharger ,dit wil zeggen aangedreven door een tand of multie v-riem. Ik bied een turbokit aan dus een uitlaatgas aangedreven turbo. Dit verklaart gelijk de positie van de turbo. ze hebben beide voor en nadelen ten opzichte van elkaar De andere spulletjes die op internet aangeboden worden zijn inderdaad het zelfde als pumaspeed en jamsport en dergelijke. Dit zijn gewoon met merkspullen samen gestelde sets,beter is om je auto naar je persoonlijke wensen te tunen uiteraard. Het is misschien wel lastig dat door het stoppen van dreamscience customflahskastjes veel van deze sets niet meer te versturen zijn door verschillende bedrijven omdat het flashen van je software erbij hoort. Wij hebben dit opgelost door het gebruiken van sct kastjes. Daar ik het erg druk had loopt de website een beetje achter met de vehaaltjes ik hoop dit snel in te halen en er ook wat filmpjes op te zetten van de fiesta st turbo sorry ik bedoel rotrex Link to comment Share on other sites More sharing options...
jvg Posted March 31, 2010 Report Share Posted March 31, 2010 naar die filmpjes ben ik wel zeer benieuwt:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted March 31, 2010 Report Share Posted March 31, 2010 Ja dat bedacht ik me later ook dat het een rotrex was. Maar voor hoeveel bied jij zo'n "set" aan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordron Posted March 31, 2010 Author Report Share Posted March 31, 2010 ik zal nog dit weekend wat filmjes maken. Voor prijzen heb ik eigenlijk liever dat je even op de website kijkt want ik praat niet graag over dit onderwerp op een forum(sorry). Je kunt het vinden onder customtuning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Barcode Man Posted March 31, 2010 Report Share Posted March 31, 2010 We wahten de filmpjes geduldig af Waarschijnlijk kom ik binnenkort even buurten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordron Posted March 31, 2010 Author Report Share Posted March 31, 2010 zeker,no problem. Kan je de auto gelijk even in het echie zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordron Posted April 5, 2010 Author Report Share Posted April 5, 2010 hoi zoals beloofd hier wat filmpjes van mijn fiesta st turbo. http://www.youtube.com/watch?v=q5X10Djesyo http://www.youtube.com/watch?v=-ooaYPRLEDc http://www.youtube.com/watch?v=NY4K4blpHjs http://www.youtube.com/watch?v=I9jOnyO1CZw Ik hoop dat ze werken Link to comment Share on other sites More sharing options...
jvg Posted April 5, 2010 Report Share Posted April 5, 2010 woow vet hoor. wat is er nu precies met deze auto allemaal gebeurt? groetee Link to comment Share on other sites More sharing options...
fordron Posted April 5, 2010 Author Report Share Posted April 5, 2010 woow vet hoor. wat is er nu precies met deze auto allemaal gebeurt? groetee turbo stage 1 kit en 2 1/2 inch uitlaat custom made eigenlijk genoeg pk voor de standaard bandjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts