galien Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 Hallo, ik ben op zoek naar mijn ford fiesta mk3.5 van 95 aantal maanden terug heb ik hem verkocht aan een (toen nog) goeie vriend van me ,maar die gene heeft nog steeds niet betaald de auto is 30-12-2008 overgeschreven naar iemand anders ik zou graag even in contact willen komen met die nieuwe eigenaar Groetjes martijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 Dat is rot om te horen, misschien wil 1 van de leden die hier toegang tot het RDW register wel even voor je kijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
galien Posted January 3, 2009 Author Report Share Posted January 3, 2009 Dat is rot om te horen, misschien wil 1 van de leden die hier toegang tot het RDW register wel even voor je kijken kunnen ze dan zien naar wie die is overgeschreven? kbedoel ik kan dat niet zien op de rdw site Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 kunnen ze dan zien naar wie die is overgeschreven? kbedoel ik kan dat niet zien op de rdw site Klopt jij hebt ook geen toegang tot het kenteken register Link to comment Share on other sites More sharing options...
galien Posted January 3, 2009 Author Report Share Posted January 3, 2009 Klopt jij hebt ook geen toegang tot het kenteken register oke nou fdan hoop ik dat er hier iemand is die een kijkje kan/wil nemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 Maar op het moment dat diegene die hem nu heeft er een normale prijs voor betaalt heeft, kun je verders vrees ik weinig doen. Heb je er niet gewoon aangedacht om aangifte tegen je gewezen vriend te doen ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
galien Posted January 3, 2009 Author Report Share Posted January 3, 2009 Maar op het moment dat diegene die hem nu heeft er een normale prijs voor betaalt heeft, kun je verders vrees ik weinig doen. Heb je er niet gewoon aangedacht om aangifte tegen je gewezen vriend te doen ??? jah maar als diegene er voor betaald heeft dan heeft hij dus geld ontvangen dus kan hij mij betalen want hij zegt dat hij geen geld heeft jah maare ik heb niks op papier kweet niet of dat wat uit maakt (wel wat msn gesprekken dat hij zou betalen maar nooit heeft gedaan) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 Aangifte kan je altijd doen. Zonder aangifte kan ik wel in de RDW kijken maar niks aan je doorspelen. Als je verstandig bent doe je aangifte, noem je zijn naam en zal hij (als het goed is) als verdachte worden ontboden aan het politiebureau voor verhoor. Misschien heb je hier wat aan. Suc-6!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JvO Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 Aangifte kan je altijd doen. Zonder aangifte kan ik wel in de RDW kijken maar niks aan je doorspelen. Als je verstandig bent doe je aangifte, noem je zijn naam en zal hij (als het goed is) als verdachte worden ontboden aan het politiebureau voor verhoor. Misschien heb je hier wat aan. Suc-6!!! Lijkt mij inderdaad de beste (enige) manier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
galien Posted January 3, 2009 Author Report Share Posted January 3, 2009 Lijkt mij inderdaad de beste (enige) manier... ik ga dinsdag naar de politie toe (dat wil zeggen als hij dan niet betaald heeft uiteraard) hij is een beetje bang geworden volgens mij van de topics op de ford forums z'n vriendin wil het gaat betalen dus ik ben zoiezo al een stapje verder geholpen aleen al door een aantal topics te openen op ford forums edit auto is gezien ligt dus niet op de sloop zoals hij heeft gezecht pffff was al bang Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 Als ik goed begrijp heb jij hem aan een vriend van je verkocht, en die heeft je niet betaald. In mijn ogen maakt het dan niet uit of hij sinds die tijd al is doorverkocht, en of die vriend hem nog heeft of niet. Als hij hem op het moment dat hij hem van jou overnam niet heeft betaald, dan zal je het geld ook bij hem moeten terughalen, en maakt het niet uit wie de nieuwe eigenaar is. Die nieuwe eigenaar is jou geen geld schuldig, mits hij de auto ter goeder trouw en tegen een normale prijs van jou vriend heeft gekocht. Aangezien het een vriend van jou is/was neem ik aan dat je weet hoe hij heet, en eventueel weet waar hij woont. Zoals gezegd inderdaad, aangifte doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
galien Posted January 3, 2009 Author Report Share Posted January 3, 2009 Als ik goed begrijp heb jij hem aan een vriend van je verkocht, en die heeft je niet betaald. In mijn ogen maakt het dan niet uit of hij sinds die tijd al is doorverkocht, en of die vriend hem nog heeft of niet. Als hij hem op het moment dat hij hem van jou overnam niet heeft betaald, dan zal je het geld ook bij hem moeten terughalen, en maakt het niet uit wie de nieuwe eigenaar is. Die nieuwe eigenaar is jou geen geld schuldig, mits hij de auto ter goeder trouw en tegen een normale prijs van jou vriend heeft gekocht. Aangezien het een vriend van jou is/was neem ik aan dat je weet hoe hij heet, en eventueel weet waar hij woont. Zoals gezegd inderdaad, aangifte doen. die nieuwe eigenaar heeft er ook verder niks mee te maken maar zou graag van hem willen weten of hij hem gekocht heeft voor een normaal bedrag zoja (waar ik wel vanuitga) heeft geert jan dus geld en kan hij mij betalen maakt het dan niet uit dat ik dus geen kenteken bewijs meer heb (die heeft nu de nieuwe eigenaar dus) Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted January 3, 2009 Report Share Posted January 3, 2009 Als je aangifte doet zal je moeten kunnen aantonen dat deze auto van jou geweest is. Als het goed is heb jij het vrijwaringsbewijs en het vervallen deel 2 (tegenwoordig deel 1B). Hangt er een beetje vanaf hoe moeilijk de politie doet, aangezien ze ook in het RDW register de levenscyclus van het voertuig kunnen opvragen (van wie hij ooit allemaal is geweest dus). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted January 8, 2009 Report Share Posted January 8, 2009 En, al aangifte gedaan of is er toch geld betaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukeli Posted January 8, 2009 Report Share Posted January 8, 2009 Ben ik idd ook wel benieuwd naar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martein Posted January 25, 2009 Report Share Posted January 25, 2009 Geert Jan, sja dmet zo'n naam, is het alleen een kwestie van tijd dat je een keer in de problemen gaat raken..... Anyway, als je weet waar ie woont, ga je toch ff langs ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted January 26, 2009 Report Share Posted January 26, 2009 Geert Jan, sja dmet zo'n naam, is het alleen een kwestie van tijd dat je een keer in de problemen gaat raken..... Anyway, als je weet waar ie woont, ga je toch ff langs ? Ik ruik een meeting bij hem in de straat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo-F Posted January 26, 2009 Report Share Posted January 26, 2009 Ik ruik een meeting bij hem in de straat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted January 26, 2009 Report Share Posted January 26, 2009 Nou, nouerdenouerdenou?? Is het al opgelost?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
galien Posted February 1, 2009 Author Report Share Posted February 1, 2009 hoop van de week anders einde van de week bij hem langs te gaan met z'n ouders en een kennis om het uit te praten dit is de laatste keer dat ik het via de normaale weg probeer op te lossen anders moet het op de niet officieele weg ben bij de politie geweest en aangifte gedaan ze doen er aleen niks mee omdat hij in een een of andere crisis centrum zit en de auto kan ik ook niet terug halen omdat hij hem al doorverkocht heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted February 2, 2009 Report Share Posted February 2, 2009 in een crisis centrum? Is ie opgenomen oid?? Hij kan toch gewoon gehoord worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted February 2, 2009 Report Share Posted February 2, 2009 vast niet aanspreekbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ives black fiesta Posted February 2, 2009 Report Share Posted February 2, 2009 Ahahha, dat is mooi balen, hopen dat de ouders je begrijpen en je betalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miquel Posted February 3, 2009 Report Share Posted February 3, 2009 vast niet aanspreekbaar Zat ik ook al aan te denken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueFiesta Posted February 3, 2009 Report Share Posted February 3, 2009 ben bij de politie geweest en aangifte gedaan ze doen er aleen niks mee omdat ... Ach, is het weer zo laat... De reden maakt niet uit hoor. Deze zaak oplossen is een hoop werk, maar levert de pliesie helemaal niets op. Verkeersboetes bijvoorbeeld wel. Wel grappig is die spreuk tegenwoordig hier op de politieauto's. Iets met "dienbaar" erin. Tja, uiteindelijk draait het allemaal gewoon om de duiten hoor, laat je niet misleiden. Ieder korps moet gewoon deels zichzelf bedruipen, daarvoor bestaan zelfs normen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts