Jump to content

Mk2 Fiesta Xr2 Zetec

Sjon
 Share

Recommended Posts

Zoals de meeste ondertussen wel vernomen hebben ben ik erg druk bezig om voorbereidingen te treffen om de Ka eens goed onder handen te nemen. Stap 1 was ruimte maken in de garage door de FRST te verkopen. Stap 2 was een auto zoeken die ik kan gebruiken als ik begin met de motorwissel zodat ik gewoon nog naar mijn werk kan. Ook die heb ik ondertussen gevonden en opgehaald.

Het is de MK2 XR2 geworden waar Franz van de zomer een zetec in gelegd heeft. Op EFE stonden ze al even naast elkaar en heb eerlijk gezegd nog geen nieuwe foto's gemaakt:

P1000544.jpg

P1000543.jpg

Zijn wel wat dingetjes die gedaan moeten worden aan de Fiesta maar het word (voorlopig) nog geen gigaproject. Eerste aanpassingen die ik zondag even gedaan heb zijn:

- quick release accuklemmen geplaatst

- Puma pookknop

- Sparco kuipje overgezet vanuit de Ka

- 4 puntsgordel

Wat ik ook nog wilde doen wat het plaatsen van een iets groter stuur maar dat wat ik had liggen had de gaten net anders zitten dan het huidige stuur dus ik moet nog even een verloopje hebben dat het wel past.

Even op een rijtje wat ik nog wil doen:

- originele interieur terug zetten

- roestplekjes bijwerken

- aerocatch motorkap pinnen plaatsen als vervanging van wat er nu op zit

- de auto eens goed poetsen om te zien of hij een beetje netjes te maken is

- andere velgen er onder

P1000452.jpg

P1000453.jpg

Natuurlijk heb ik als de Ka klaar is wel weer een nieuwe uitdaging nodig dus wie weet ga ik dan verder met de XR2 of misschien heb ik dan weer de kans om aan een FRST te beginnen....

Heel veel succes ermee! 8-)

Enne, ik heb twee stuurtjes liggen. Wat zoek je precies?

ik zoek eigenlijk een stuurtje wat groter is dan wat er nu op zit maar het liefste wel direct past op de naaf die er nu op zit

ik kreeg een standaard mk2 stuur niet gemonteerd aangezien ik het halve dashbord van een mk3 gebruikt heb...Proberen kan altijd natuurlijk!

ja dat was een beetje een probleem want het originele stuurtje paste ook al niet. Misschien gaat een mk3 stuurtje wel passen die heb ik ook nog liggen.

Eerst maar eens uitvogelen hoe ik hem 's morgens gestart krijg want met deze kou doet ie het echt niet :(

Misschien toch eens kijken of het beter gaat als hij 's nachts in de garage staat

Veel succes met je nieuwe project 8-)

Nou ja project is een beetje groot woord maar bedankt

ben bang dat ik er meer aan ga doen dan dat ik in eerste instantie van plan ben, maar we zullen zien

Nou ja project is een beetje groot woord maar bedankt

ben bang dat ik er meer aan ga doen dan dat ik in eerste instantie van plan ben, maar we zullen zien

Misschien dat we het topic, projecten dan maar moeten aanpassen :grin:

Nee zonder gekheid. Het wordt meestal, zoals je zelf ook al zegt, toch meer dan dat je in eerste instantie wilt gaan doen. Zal het topic in de gaten houden om te kijken of je woord houdt8-) LOL

Misschien dat we het topic, projecten dan maar moeten aanpassen :grin:

Nee zonder gekheid. Het wordt meestal, zoals je zelf ook al zegt, toch meer dan dat je in eerste instantie wilt gaan doen. Zal het topic in de gaten houden om te kijken of je woord houdt8-) LOL

haha dat is goed hoor

Was in eerste instantie helemaal niets van plan maar ja heb de eerste dag toch al ff snel bovengenoemde punten gedaan dus dat is al meer dan de bedoeling ;)

• 3 weeks later...
Voor een stuurwiel: neem eens contact op met Martein

Orgineel ford RS stuurwiel.. en de naaf heb je al.

Nou d'r komt vast wel eens een ander sturtje in maar nu heb ik eerste andere dingen aan mijn hoofd die opgelost moeten worden

Eens een redtop dood/leeg geweest is, zal deze schade hebben opgelopen. Het geheel opladen zal dan lastig worden.

Ik heb toendertijd mijn red-top vervangen voor een yellow top, welke, indien een keer leeg, wel weer netjes opgeladen kan worden.

Mijn vorige red-top heeft het trouwens prima gedaan.. tot ik hem een paar keer leeg heb laten lopen (geen druppel lader toendertijd) Deze kwam bij de chrysler dealer vandaan..

De orginele amerikaanse chryslers worden naar NL verscheept met een Optima Red-Top accu. Echter omdat deze auto's lange tijd op een boot staat, bestaat de kans dat de accu leeg is geweest .. en dus de accu schade heeft opgelopen. Deze worden dus standaard bij de dealer al vervangen. Even bij de chrysler dealer gaan shoppen dus (-:

Eens een redtop dood/leeg geweest is, zal deze schade hebben opgelopen. Het geheel opladen zal dan lastig worden.

je verhaaltje van de RedTop kende ik al. Zal eens kijken of het scheelt als ik de accu uit de Ka er in hang. Volgens mij heeft het ook niet zozeer te maken met de accu. Heb al op mijn to-do-list staan dat ik de olie moet vervangen want schijnt bij de Zetec nogal nauw te luisteren met de soort en type olie.

Zaterdag nog even klooien en dan kan ik altijd nog beslissen welke auto er mee gaat naar De Meern, desnoods word het meerijden met de Grandepuntoclub....

Fiesta dus niet aan de praat gekregen dus gaan nu maar op zoek naar een nieuwe accu...

Wel zondagmiddag na terugkomst een begin gemaakt om mijn nieuwe bonnetpins te plaatsen, dus oude er af en nieuwe aftekenen zodat ik van de week de Dremel in de kap kan zetten

Had je dan al een nieuwe motorkap? Mooi kut van de accu, die wilde ik nog terughebben ivm de audio :( Echt jammer.

Nee geen nieuwe motorkap. Ik ga proberen ze op dezelfde locatie te plaatsen als de huidige zodat je er niets meer van ziet. Niet de ideale plaats maar vind het wel even prima.

Accu mag je nog steeds terug hoor ;-)

• 2 weeks later...

na de Ka was vandaag de Fiesta aan de beurt, die heeft nu dus ook Aerocatch motorkapklemmen

DSC04502.jpg

DSC04504.jpg

DSC04507.jpg

wel moeten er nog even schroefjes in maar daar was geen tijd meer voor omdat hij ook nog weer even rijdend gemaakt moest worden. Door het wisselen van de accu met de Ka was het startprobleem opgelost. Ook de Ka start zonder problemen met de RedTop dus die heeft blijkbaar nog genoeg pit om een 1.3 aan de praat te krijgen...

• 4 years later...

Jammer maar helaas de Fiesta gaat weer in de verkoop. Hij staat nu al zo lang stil dat ik zeker weet dat ik er geen tijd meer in ga steken. Ik wil 1 project over houden, dus wie bied?

Zal ook even een topic aanmaken in de verkoop sectie.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...