Jump to content

Pro2call's Supercharged Rs1800 Zetec

pro2call
 Share

Recommended Posts

• Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Leuke bak indd. :)

past zo op een blacktop zetec. Met wat meer aanpassingen op een silver top (startmotor)

Doe je ook een LSD in de bak?

@ Jur, bij deze bak hoef je de pook niet op te tillen / in te duwen. een tikkie geven naar links, en hij klikt voorbij de 1, en kun je zo in de achteruit.

Ik heb ook zo'n bak in mijn mk1 zitten ;)

Huge trailer behind a small car :wink:

Very nice rollcage you want to make.

Dankje.. klopt die trailer mag er niet achter maar och.... wat niet weet wat niet deert ;)

Real nice job :duim:

Dank je

WoW ! ik ben wel errrrrg benieuwd naar het eindresultaat. Ziet er allemaal veelbelovend uit. Alleen wat ben je precies van plan met de auto ? wordt lastig in en uitstappen zo met die kooi.

Ik ben ook nog steeds benieuwd naar het resultaat.... ;) in stappen zal idd lastig worden maargoed. ik zit er aan te denken om de bovenste pijp aan de voorkant niet te plaatsen. voor het gemak..

not really allowed to put this hanger behind a Fiesta :oops:

Massa & laadvermogen

Massa leeg voertuig 515 kg

Laadvermogen 2.485 kg

Toegestane maximum massa voertuig 3.000 kg

Massa rijklaar N.v.t.

tja ;)...........

Leuke bak indd. :)

past zo op een blacktop zetec. Met wat meer aanpassingen op een silver top (startmotor)

Doe je ook een LSD in de bak?

@ Jur, bij deze bak hoef je de pook niet op te tillen / in te duwen. een tikkie geven naar links, en hij klikt voorbij de 1, en kun je zo in de achteruit.

Ik heb ook zo'n bak in mijn mk1 zitten ;)

Ja er komt een LSD in en ook het fidanza vliegwiel en een bij behorende koppelings set. maargoed ik bouw nu eerst de auto af. zodra deze in een rijbare staat is ga ik verder met het andere blok... (die met meer vermogen) pas dan komen ook die andere koppeling, vliegwiel en de lsd er in. en mocht de bak ratio mij niet bevallen zal ook die aangepast worden. (wss quaife)

Wat zijn de plannen mbt de goedkeuring? Ben je van plan er een circuitwagen van te bouwen?

Ik ben vanplan om er mee op de weg te rijden en af en toe een circuitje te pakken maar niet voor race's want de kooi is niet goed gekeurt...

Ziet er vet uit ! Keep on Going !

Thnx

Zorg je er dan wel voor bij de apk dat er eigenlijk geen buizen langs de deurportier mogen lopen (meen ik) wegens belemmering (misschien bouten?). Dat zou ik even uitzoeken als ik jou was! Ze willen wel eens moeilijk doen...

Zorg je er dan wel voor bij de apk dat er eigenlijk geen buizen langs de deurportier mogen lopen (meen ik) wegens belemmering (misschien bouten?). Dat zou ik even uitzoeken als ik jou was! Ze willen wel eens moeilijk doen...

Maak je die bolt-in :-P ben je alsnog van het probleem af.

uitbouwen voor APK, terugzetten bij 'normaal' gebruik.

Ik zou zelf al niet eens meer in/uit kunnen stappen met zo'n kooi erin. Ik trek de fiesta nu al aan, laat staan als het nog lastiger wordt :-P

Maak je die bolt-in :-P ben je alsnog van het probleem af.

uitbouwen voor APK, terugzetten bij 'normaal' gebruik.

Precies

Ik zou zelf al niet eens meer in/uit kunnen stappen met zo'n kooi erin. Ik trek de fiesta nu al aan, laat staan als het nog lastiger wordt :-P

:P:D

• 2 months later...
Lekker bezig! Wat voor termijn denk je klaar te zijn?

We hebben geen eind datum op het oog. we werken lekker door maar nemen er wel de tijd voor om het in 1 keer goed te doen.

Het betere bak en braadwerk :-P

Dank je

Zeker goed bezig. Zal nog wel een aardige tijd duren eerder het project klaar is als ik het zo bekijk 8-)

Bedankt. het zal inderdaad nog wel ff duren voor hij klaar is.

En dan baalde ik van de roest van mijn wagen... gloof dat die van mij heel erg mee viel in vergelijking met o.a. deze fiesta. Succes in ieder geval met het opknapwerk!

ach gelukkig kunnen we veel zelf doen. gewoon 6 vierkante meter plaatstaal van 1mm bestellen. en een hamer slijptol en een lasapparaat kom je erg ver hoor ;)

hoi Jeroen,

Lekker bezig (zag je ook op fiestaturbo.com).

Ik zag dat je met lassen platen over elkaar heen legt. Mijn pa en ik zijn bezig met stompe lassen.

Ben je niet bang dat er tussen de aten weer roest ontstaat...?

De platen die we overelkaar lassen spuiten we eerst in. en we proberen inderdaad ook zoveel mogelijk met stompe lassen te werken. uiteraard komt er een hele lading steenslag coating overheen.

• 7 months later...

After an very long time no update... here is 1 :)

because there was summer here in the netherlands we decided to do

nothing to the car so we can relax in the sun :) Catching some ray's

Last weeks we have managed to get the roll cage in and some panelwork.

I also bought an sandblasting gun so i can sandblast all the rust gone.

Also we have all the parts from the sub-frame welded and prepared for

powder coating... and last but not least i discovered today more rust :(

IMG_1186.jpg

My new sand blasting gun :)

IMG_1188.jpg

Some of the new parts... Mocal 16 row oil cooler, Powerflex bushings, OMP tow rings, Forge dumpvalve Bullet Fuel filter and some parts for the rollcage

IMG_1181.jpg

The subframe/rear axle to get powerder coated

IMG_1196.jpg

IMG_1197.jpg

Fitting made for the OMP tow ring

IMG_1182.jpg

Dat is een hoop knip en plak werk om de rolkooi te installeren. Zonde van de doorgerotte plaatwerkdelen.

ja die kooi was wel ff knooien maar hij zit er in :) die door gerotte plekken hebben we al genoeg gehad dus deze kan er ook nog wel bij :) 1 voordeel hij zit in geen 1 kant in het zicht :)

Share

Announcements

• Create New...