Burrn Posted October 1, 2008 Report Share Posted October 1, 2008 Nou vandaag kwam ik achter iets wat ik niet zo leuk vond. Ik had de auto van me ouders ff nodig (Ford Focus Station) en liep langs mijn auto en dacht laat ik ff kijken of de deur open gaat met de sleutel van de Focus. En jawel m'n deur ging vrolijk open Nu baal ik hier ontzettend van, want iedereen met een soortgelijke Ford sleutel krijgt me auto dus open? Wat kan ik hier aan doen? Toen ik de auto kocht zat er maar één sleutel bij, dus ik ben naar de Ford dealer gegaan (grote dealer, Willem Schmidt in Alkmaar) en die hadden een sleutel bijgemaakt. Toen had ik voor de zekerheid nog ff gevraagd naar de sleutel die kwijt is (beetje gaar gegaan met leasebedrijf waar auto van was). Toen vertelde die gozer mij dat je met die sleutel de auto wel open krijgt maar dat de auto er nu niet mee te starten is. Afijn als het die ene sleutel is die ergens in het andere deel van het land kwijt ligt te zijn, daar kan ik mee leven (heb het liever helemaal niet natuurlijk). Oke goed dus, maar het lijkt me niet dat je met een hele andere sleutel de deur nog open krijgt toch? Hebben hun wat fout gedaan of iemand anders? Ik vind dit echt klote, heb al zoveel gezeik met me auto (kapotte CD-speler enzo) dat ik de neiging heb de dealer waar ik hem vandaan heb ff te 'pesten'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiestaRally Posted October 1, 2008 Report Share Posted October 1, 2008 Ik weet wel heb ik eens geprobeerd dat je de auto alleen maar op slot kan draaien. Ik had hiervoor een Ford Ka en een maat van mijn een Fiesta Mk4 ik kon met mijn sleutel zijn auto op slot draaien,en andersom kon hij met zijn sleutel mij ka ook alleen maar op slot draaien dus niet open. Maar ja als jij het zelf gedaan hebt en je hebt het wel open gekregen is dit wel erg vreemd en eng,alleen de gedachte al dat je zo in iemand anders zijn auto zou kunnen komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted October 2, 2008 Report Share Posted October 2, 2008 Je kunt met elke Ford sleutel elke Ford op slot zetten. Daarnaast zeggen ze dat ongeveer 1 op de 20 Fords dezelfde sleutel heeft, waarmee hij dus ook open kan. In jou sleutel zit een chip, en die is uniek. Je kunt dus als het goed is geen elke Ford starten. Hiermee bedoel ik dus die wel bekende Ford sleutel, zoals de Fiesta ook heeft. Er zijn Fords met een platte sleutel, waaronder de nieuwe Mk7, maar hoe het daarmee zit weet ik niet. Maar als ik jou sleutel ongeveer 10sec. bekijk, weet ik je sleutelnummer en kan ik exact dezelfde sleutel bij de Ford bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted October 2, 2008 Report Share Posted October 2, 2008 De dealer zal de sleutels die niet meegeleverd zijn bij inleveren van de auto uit de pcm gegooid hebben Hier kunnen ze max 5 sleutels in zetten als ik het goed herinner, en meestal staan de standaard sleutels er dus dubbel in en ja het is inderdaad mogelijk dat je met een andere sleutel in sommige gevallen jou auto open kan maken. Je kan nu wel bij de dealer de sleutels van jou ouders hun auto bij jou in laten lezen en andersom Heeft voordelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burrn Posted October 2, 2008 Author Report Share Posted October 2, 2008 Het heeft zeker voordelen ja, maar toch heb je het liever niet Ik vond het al zo'n kut gevoel dat er ergens in Nederland een sleutel ligt waarmee iemand in me auto kan, maar nu ligt er wel een sleutel heel dichtbij Maargoed natuurlijk is hij er niet mee te starten want toen ik een extra sleutel liet maken is me startonderbreker ook anders ingesteld. Je gaat je toch afvragen wie er nu allemaal in me auto kan. Maar dit wil dus niet zeggen dat iedereen in m'n auto kan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundraiser Posted October 2, 2008 Report Share Posted October 2, 2008 Het heeft zeker voordelen ja, maar toch heb je het liever niet Ik vond het al zo'n kut gevoel dat er ergens in Nederland een sleutel ligt waarmee iemand in me auto kan, maar nu ligt er wel een sleutel heel dichtbij Maargoed natuurlijk is hij er niet mee te starten want toen ik een extra sleutel liet maken is me startonderbreker ook anders ingesteld. Je gaat je toch afvragen wie er nu allemaal in me auto kan. Maar dit wil dus niet zeggen dat iedereen in m'n auto kan? inderdaad er is een kans dat iemand in je wagen kan, maar de kans hierop is een hele kleine kans. Je zou je sloten kunnen laten wijzigen, maar dan kan ik misschien wel in je wagen en jij in de mijne Tja .., kan je alleen zeggen, wil je dit verkleinen, neem een alarm Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted October 2, 2008 Report Share Posted October 2, 2008 Nee hoor, zeker niet iedereen. Ik meen eens gehoord te hebben 1 op de 20 ofzo. Overigens is dat niet alleen bij Ford het geval hoor. Er zijn nou eenmaal niet miljoenen slotcombinaties mogelijk, dus elk automerk maakt gebruik van sloten die ook met andere sleutels geopend kunnen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
blaasbeest Posted October 2, 2008 Report Share Posted October 2, 2008 je sleutel bestaat uit 5x een inkeping welke 4x kan verschillen dus bijv... 4 1 3 2 2 of 2 1 3 4 4 dus als je gaat rekenen zijn dat wel meer dan 20 mogelijkheden maar het is mogelijk als je ouders dus dezelfde code toevallig hebben als jouw auto... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted October 2, 2008 Report Share Posted October 2, 2008 De manier om achter de sleutelcode te komen weet ik, maar ik denk ik zal het niet beschrijven op een openbaar forum, je weet nooit wie er meeleest. Hoe ze aan die 20 komen weet ik ook niet hoor, heb ik ooit eens gehoord... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burrn Posted October 3, 2008 Author Report Share Posted October 3, 2008 je sleutel bestaat uit 5x een inkeping welke 4x kan verschillen dus bijv... 4 1 3 2 2 of 2 1 3 4 4 dus als je gaat rekenen zijn dat wel meer dan 20 mogelijkheden maar het is mogelijk als je ouders dus dezelfde code toevallig hebben als jouw auto...Ja maar de sleutel van m'n ouders ziet er niet hetzelfde uit als die van mij (beetje andere inkepingen) en als de sleutels hetzelfde zijn moet ik toch met mijn sleutel ook hun auto kunnen open maken? Enne dat 20 mogelijkheden als die 5 inkepingen 4 keer kunnen verschillen is dan wel veel meer he: 4x4x4x4x4 krijg je dan en dat is 1024 Maargoed ik blijf het raar vinden aangezien het andersom niet kan en die sleutels toch lichtelijk verschillen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted October 3, 2008 Report Share Posted October 3, 2008 1 op de 1000 Ford sleutels klinkt inderdaad ook wel bekend. Tja, helaas weinig aan te doen vrees ik. Ik dacht dat er zoiets ook voorkwam bij de C.V.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rickS Posted October 3, 2008 Report Share Posted October 3, 2008 enigste oplossing is een goed alarm.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michiel Posted October 4, 2008 Report Share Posted October 4, 2008 Ik kan ook met m'n eigen sleutel van mijn Ford de Fusion van m'n ouders openmaken en er mee wegrijden Maar dat is intentional Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlueFiesta Posted October 5, 2008 Report Share Posted October 5, 2008 Ik kan ook met m'n eigen sleutel van mijn Ford de Fusion van m'n ouders openmaken en er mee wegrijden Maar dat is intentional Jij probeert weer complete verwarring te zaaien geloof ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burrn Posted October 10, 2008 Author Report Share Posted October 10, 2008 Om hier even op terug te komen. Ik heb net maar even de passagiersportier geprobeerd en daar gaat hij niet open als ik de sleutel omdraai. Dus nu dacht ik van aangezien dit een lease-auto is geweest van een bedrijf is het daarom mogelijk dat die deur bij een andere sleutel open gaat? Het komt vaker voor dat bedrijf auto's toegankelijk maken voor meerdere zeg maar. Zo kunnen er als het nodig is spullen uit de auto gehaald worden zonder dat die werknemer op z'n vrije dag naar het bedrijf toe moet. Misschien is het daarom ook zo dat het bedrijf zei dat ze 'één sleutel kwijt waren' misschien was dit een loper ofzo? Anders kon ik mooi in al die auto's van dat bedrijf. Anyway ik zal het volgende week ff vragen aan de dealer, wat hij er van denkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiestaRally Posted October 10, 2008 Report Share Posted October 10, 2008 Om hier even op terug te komen. Ik heb net maar even de passagiersportier geprobeerd en daar gaat hij niet open Dat zal bij mij niet lukken,daar zit geen slot. (Mk 6.5) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burrn Posted October 17, 2008 Author Report Share Posted October 17, 2008 Nah net terug van de dealer en volgens hem is het slot gewoon versleten. Hij moest toch voor een beurt en dan gaan ze even verschillende sleutels op me slot uit proberen om te kijken hoe erg het is en of er een nieuw slot in moet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasper Posted October 28, 2008 Report Share Posted October 28, 2008 Er zijn misschien wel 1024 mogelijkheden bij jou type sleutel. Maar wie zegt dat Ford er zo veel gebruikt? Ik denk idd dat slijtage het probleem is. De achterklep van de mk3 is het helemaal gevoelig. Een vriend van me beweerde dat hij met zijn sleutel vrijwel alle achterkleppen van mk3's open kon maken. Ik dat met mijn sleutel bij zijn auto geprobeerd. En inderdaad ook deze ging gewoon open met mijn sleutel. Over het algemeen zijn de contactsloten het gevoeligst. Ik bedoel hiermee, de kleinste kans om de sleutel om te kunnen draaien;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts