RedFox Posted October 7, 2006 Report Share Posted October 7, 2006 De ongespoten onderbumper van de MK6 is ook van dat normale kunstof. Dat hebben ze bij alacar destijds ook gespoten maar zonder garantie. En het zag er gewoon helemaal prima uit en is altijd perfect gebleven. de primers en technieken zijn tegenwoordig helemaal top om het gewoon te kunnen doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
_JT Posted December 8, 2006 Report Share Posted December 8, 2006 FF een kickje voor een vraag: ik heb bij mijn huidige auto ook wat bijgespoten, maar glimmen ho maar. En dat je het niet zo krijgt als bij de spuittoko dat snap ik, maar bij zit er geen enige vorm van glans in. Is dat er wel zelf in te krijgen met blanke lak uit een spuitbus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcus Posted December 8, 2006 Report Share Posted December 8, 2006 FF een kickje voor een vraag: ik heb bij mijn huidige auto ook wat bijgespoten, maar glimmen ho maar. En dat je het niet zo krijgt als bij de spuittoko dat snap ik, maar bij zit er geen enige vorm van glans in. Is dat er wel zelf in te krijgen met blanke lak uit een spuitbus? yep,maar de glans zal altijd iets terug lopen met een spuitbus,hou ook in de gaten dat de temperatuur goed is in je garage of schuur Link to comment Share on other sites More sharing options...
_JT Posted December 8, 2006 Report Share Posted December 8, 2006 Ok, hoe kan je dan het beste die blanke lak erop spuiten voor glas en welke nabewerkingen zou je evt kunnen doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcus Posted December 8, 2006 Report Share Posted December 8, 2006 FF een kickje voor een vraag: ik heb bij mijn huidige auto ook wat bijgespoten, maar glimmen ho maar. En dat je het niet zo krijgt als bij de spuittoko dat snap ik, maar bij zit er geen enige vorm van glans in. Is dat er wel zelf in te krijgen met blanke lak uit een spuitbus? waar heb je mee bijgespoten?profossionele lak of al met een spuitbus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
_JT Posted December 8, 2006 Report Share Posted December 8, 2006 Spuitus met kleurcode bij verftoko laten maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcus Posted December 9, 2006 Report Share Posted December 9, 2006 Spuitus met kleurcode bij verftoko laten maken. begrijpelijk dat hij geen glans heeft,dit is de KLEUR,een basislak (neem aan dat het een metalic is)maar hier moet altijd nog een blanke lak overgespoten worden,mits het een uni kleur is op acrylbasis. Hadden ze wel moeten vermelden bij de "verftoko" Link to comment Share on other sites More sharing options...
fofi Posted December 9, 2006 Report Share Posted December 9, 2006 Alleen kleurlak geeft inderdaad geen glans. Ik heb Pink's tip opgevolgt: laten uitharden, met korrel 1500 licht schuren, en dan een laagje blank er overheen. Glimt niet zo als de auto zelf, maar het benadert het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_JT Posted December 10, 2006 Report Share Posted December 10, 2006 begrijpelijk dat hij geen glans heeft,dit is de KLEUR,een basislak (neem aan dat het een metalic is)maar hier moet altijd nog een blanke lak overgespoten worden,mits het een uni kleur is op acrylbasis. Hadden ze wel moeten vermelden bij de "verftoko" Ik had er ook blanke lak bij maar ik kan nu helaas even niet zien wat voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebas Posted April 18, 2007 Report Share Posted April 18, 2007 Ik ben even bezig geweest met de sideskirt-set die ik van Richard overgenomen heb. Een klein beginnetje zoals ik het aangepakt heb (bij 1 wielrand tot nu toe): - Schoonmaken, ontvetten - Schuren met korrel 400 tot alles er dof uit ziet - na schuren met 600 "waterproof" - ontvetten - kunststofprimer -> Moet ik de kunststofprimer nu lichtjes naschuren? -> Moet er na deze kunststofprimer nog een witkleurige primer op en moet dit ook een spuitbus zijn? Of kan ik de kleurlak direct op de donkere ondergrond spuiten. Alvast bedankt voor jullie reactie! Sebas Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcus Posted April 18, 2007 Report Share Posted April 18, 2007 Ik ben even bezig geweest met de sideskirt-set die ik van Richard overgenomen heb. Een klein beginnetje zoals ik het aangepakt heb (bij 1 wielrand tot nu toe): - Schoonmaken, ontvetten - Schuren met korrel 400 tot alles er dof uit ziet - na schuren met 600 "waterproof" - ontvetten - kunststofprimer -> Moet ik de kunststofprimer nu lichtjes naschuren? -> Moet er na deze kunststofprimer nog een witkleurige primer op en moet dit ook een spuitbus zijn? Of kan ik de kleurlak direct op de donkere ondergrond spuiten. Alvast bedankt voor jullie reactie! Sebas kunststofprimer hoef je niet na te schuren,primer kan ook uit spuitbus zijn,ik zou hem wel in de primer zetten voordat je kleur spuit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebas Posted April 18, 2007 Report Share Posted April 18, 2007 Daar bedoel je een ander soort primer mee, uit een spuitbus? Want opzich lijkt de "oude" kleur blauw wel heel erg op de kleur die ik er op moet hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcus Posted April 18, 2007 Report Share Posted April 18, 2007 als je het object heb gematteerd,en niet door de lak geschuurd kan je het zo overspuiten met kleur.Heb je wel doorgeschuurd,maar niet tot op het kunststof kan je grondlak (primer) gebruiken.Heb je wel tot de kunststof geschuurd dan moet je eerst kunstofprimer spuiten,dan grondlak en dan even opschuren en dan aflakken. Dit is allemaal mogelijk met een spuitbus,alleen zal het resultaat niet echt super zijn (daarmee bedoel ik de kleur) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebas Posted April 19, 2007 Report Share Posted April 19, 2007 Oke bedankt voor je hulp! Ik heb dus niet álle lak eraf geschuurd, maar ik heb wel kunststofprimer gebruikt.. Gaat dit dan nog steeds op: ?als je het object heb gematteerd,en niet door de lak geschuurd kan je het zo overspuiten met kleur?? Anders zal ik binnenkort even een busje primer halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcus Posted April 19, 2007 Report Share Posted April 19, 2007 als het een klein plekje is wel,bij grotere plekken zou ik voor de zekerheid wel primer (grondlak) gebruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebas Posted April 19, 2007 Report Share Posted April 19, 2007 Oké dan doe ik dat wel, het gaat over de gehele onderdelen van de sideskirt set dus dat is wel een redelijk groot oppervlak. Mijn achterklepspoiler heb ik door iemand laten doen en dat was erg mooi geworden, nu ga ik zelf ook maar eens een poging wagen , nogmaals bedankt voor je adviezen Marcus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcus Posted April 19, 2007 Report Share Posted April 19, 2007 graag gedaan en sucses Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt.Flippy Posted May 3, 2007 Report Share Posted May 3, 2007 Hoi, kben ook van plan het erop te gaan wagen. Maar voor dat ik er concrete plannen van maak zou ik graag wat info hebben. Kheb ergens gelezen over de professionelere kwestie zoals druk. Kheb hier ne compressor staan, en daar zitten stukken bij om te spuiten, nu vraag ik mij af wat de druk zou moeten zijn voor de grondlaag en de kleurlaag. Glanslaag denk ik dak met een spuitbus ga doen. Het eerste plan is een eigen grill te maken voor men fiestaatje, vervolgens het interieur opspuiten (is het mogelijk om die ghia-hout interieuren te spuiten, of kan ik beter achter een zwart gaan zoeken?), en als dat allemaal goed is verlopen, ga ik proberen mijn bumpers en deuren zelf bij te spuiten. Maar daar ben ik bijlange nog niet aan, ma eerlijk gezegd, veel kan ik er niet aan fout doen, die deur is afgeschreven (perfect testmateriaal) en de bumpers zitten vol barsten, dus zelfs als er doorlopers zijn zou het er nog beter uitzien. En een stomme vraag die ik evengoed in de winkel had kunnen stellen, maar die korrelgrote, P 500 is dus fijner dan P 240? Alvast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VitroFiesta Posted May 3, 2007 Report Share Posted May 3, 2007 Van verfspuiten heb ik totaal geen verstand, maar vwb het schuurpapier, hoe hoger het getal, hoe fijner. Korrel 1000 is dus zeer fijn, korrel 40 zeer grof Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcus Posted May 3, 2007 Report Share Posted May 3, 2007 Hoi, kben ook van plan het erop te gaan wagen. Maar voor dat ik er concrete plannen van maak zou ik graag wat info hebben. Kheb ergens gelezen over de professionelere kwestie zoals druk. Kheb hier ne compressor staan, en daar zitten stukken bij om te spuiten, nu vraag ik mij af wat de druk zou moeten zijn voor de grondlaag en de kleurlaag. Glanslaag denk ik dak met een spuitbus ga doen. Het eerste plan is een eigen grill te maken voor men fiestaatje, vervolgens het interieur opspuiten (is het mogelijk om die ghia-hout interieuren te spuiten, of kan ik beter achter een zwart gaan zoeken?), en als dat allemaal goed is verlopen, ga ik proberen mijn bumpers en deuren zelf bij te spuiten. Maar daar ben ik bijlange nog niet aan, ma eerlijk gezegd, veel kan ik er niet aan fout doen, die deur is afgeschreven (perfect testmateriaal) en de bumpers zitten vol barsten, dus zelfs als er doorlopers zijn zou het er nog beter uitzien. En een stomme vraag die ik evengoed in de winkel had kunnen stellen, maar die korrelgrote, P 500 is dus fijner dan P 240? Alvast bedankt! druk van de compressor zo rond de 3 bar,is net welke spuitopenening je heb.Blanke lak kun je beter met de lakspuit doen ipv spuitbus (mooier resultaat) hout interieur is goed te spuiten want hier zit al blanke lak overheen. En inderdaad korrel P500 is fijner dan P240. Ene stomme vragen bestaan er niet als je nog vragen heb stel ze maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt.Flippy Posted May 3, 2007 Report Share Posted May 3, 2007 Wel, da houten interieur dan, ik schuur da dan af met die P500 en erna met P1000? Ge zegt da daar al blanke lak overheen zit, ma da moet er dan toch allemaal af? Kweet nie echt of die textuur van da hout zichtbaar blijft als ge blijft schuren. Tis dus de bedoeling dat da dof wordt... Goh, veel te ingewikkeld voor mij denk ik, ma kga toch pogen! Ofwel ergens een tweede interieur setje zien vast te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcus Posted May 4, 2007 Report Share Posted May 4, 2007 P500 alleen is al voldoende,je schuur het oppervlak op tot dat de structuur eruit is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertsjuhn Posted May 31, 2007 Report Share Posted May 31, 2007 Ik heb een vraagje over mijn spuitwerk... Na het opdrogen zitten er allemaal rare strepen in.. Kijk maar es op de foto's Dan snap je wat ik bedoel. (zijn met telefoon gemaakt) Link naar foto 1 Link naar foto 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcus Posted May 31, 2007 Report Share Posted May 31, 2007 zie topic "spuitwerk interieur" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qomputer Posted July 19, 2007 Report Share Posted July 19, 2007 Zojuist spuitbus verf gekocht, spuitbus primer voor kunstoffen gekocht en afplaktape Alle onderdelen aan de binnenkant van me auto zijn al los gehaald. Zometeen ontvetten en dan gaat het beginnen. Thnx for the guide! Veel handige tips ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts