Jump to content
Fiestaclub.nl
PaSav

Eerste Ervaringen ... Wowie ...

Recommended Posts

Zo heb mijn fiesta nu ruim een week en heb mijn eerste 300 km er op zitten (ruim) ...

Damed ik heb ik best veel auto's gereden, peugeot VW, opel. Maar damed wat rijdt dit lekker zeg, zo direct ...

Zwaare stuur was wel wennen maar eenmaal gewend heerlijk ....

Motor is aan de lichte kant maar dat is maar goed ook anders was ik een scheurbeest geworden ... :P

Wel wat vraagjes ....

1- de fiesta verwelkomt me niet als ik met de afstands bediening de deuren open, is dit normaal ... ? (knipperlichten blinken niet)

2- ik heb last van een terughoudende motor rond de 2000 toeren, maakt niet uit welke versnelling ... IS net of de motor zich verslikt, wil wel vooruit maar valt hikend terug, ik moet echt bij gassen om dit te voorkomen enig idee wat dit kan zijn ...

Alvast weer bedankt voor de reacties .. :D

puntje 1 klopt, die fiesta blinkt niet als je de portieren open klikt.

punt 2 geen idee, vuil luchtfilter ??, misschien dat Blaasbeest hier iets van weet ??

puntje 1 klopt, die fiesta blinkt niet als je de portieren open klikt.

punt 2 geen idee, vuil luchtfilter ??, misschien dat Blaasbeest hier iets van weet ??

Bedankt voor de snelle reactie ...

Hmm puntje twee maak ik me toch een klein beetje zorgen om ...

hmm lastig te bepalen zo... Kan evt een EAC Fail zijn die eraan gaat komen.. doet ie het alleen bij 2000 ?

hmm lastig te bepalen zo... Kan evt een EAC Fail zijn die eraan gaat komen.. doet ie het alleen bij 2000 ?

Ja alleen bij 2000 heb ik er nu last van ... En wat is de EAC ... ??

Bedankt voor de reactie ..

Ja alleen bij 2000 heb ik er nu last van ... En wat is de EAC ... ??

Bedankt voor de reactie ..

Gasklep :duim:

Gasklep :duim:

Ahhh oke .. denk dat ik morgen de garage maar even bel ... Heb tenslotte nog 5,5 maand garantie ...

Na een week ruim 300 kilometer? Ik had de eerste dag +200 kilometer :oops:

Had ik ook wel willen doen, maar ja moest werken ..:P

Na een week ruim 300 kilometer? Ik had de eerste dag +200 kilometer :oops:

Je hebt altijd baas boven baas :mrgreen:

Probleem 2 kan ook nog liggen aan de bougies of de bobine, dat was bij mij het probleem

Dank, ik ga morgen bellen met de garage, die moeten maar even kijken ....

Probleem 2 kan ook nog liggen aan de bougies of de bobine, dat was bij mij het probleem

Tja inderdaad ook nog een mogelijkheid. en dit terwijl er een werkblad is uitgegeven voor het vervangen van de ruitensproeier dopjes, zie je inderdaad dat een heleboel dealerbedrijven dit nog steeds niet standaard uitvoeren op het moment dat een nog niet aangepaste wagen in de garage staat voor onderhoud.

Maar hiermee gewoon wachten tot de klant terug komt met een kapotte bobine, en in het rotste geval dit ook nog niet eens vervangen onder garantie :oops: erg jammer maar helaas .........

Inderdaad, service is een woord wat ze bij de meeste dealers (niet allemaal dus) niet meer kennen

Ja,maar bij mijn dealer (Waalwijk) hadden ze na de beurt gevraagd of ze mijn auto mochten uit stofzuigen en wassen.. :duim:

Probleem twee is van kwaad to erger geworden en heb ik nu ook bij het optrekken ....

HAd een afspraak gemaakt met de garage (susuki dealer) omdat het nog garantie is. Voor volgende week vrijdag.

Net wil ik naar mijn werk rijden.motor controllelampje gaat branden. Ik omgekeerd en wacht nu op de service monteur ... :(

Ik hoop niet dat dit slechte tekens zijn voor mijn autootje .....

Probleem twee is van kwaad to erger geworden en heb ik nu ook bij het optrekken ....

HAd een afspraak gemaakt met de garage (susuki dealer) omdat het nog garantie is. Voor volgende week vrijdag.

Net wil ik naar mijn werk rijden.motor controllelampje gaat branden. Ik omgekeerd en wacht nu op de service monteur ... :(

Ik hoop niet dat dit slechte tekens zijn voor mijn autootje .....

Update : de motor draait volgens de monteur nog maar op drie cylinders is dus weggesleept naar de garage, en ik heb als leen auto een Suzuki SX4 mee gekregen .... :'(

Ik hou jullie op de hoogte ...

Is toch allemaal onder garantie normaal gezien, dus zal wel in orde komen op één of andere manier!

Waarom koop je eigenlijk ook een fiesta bij een suzuki dealer? :oops:

Is toch allemaal onder garantie normaal gezien, dus zal wel in orde komen op één of andere manier!

Waarom koop je eigenlijk ook een fiesta bij een suzuki dealer? :oops:

Nou omdat ik niet perse een voorkeur had van merken dus gewoon alle dealers in de buurt ben afgegaan ... :D

Tot nu toe was ik nog niet merk gebonden dan ... ;)

Vermoedelijk dus het bougie of bobineprobleem als je het mij vraagt

Ze gaan een Ford Dealer raadplegen om het motor management uit te lezen .... Morgen weet ik als het goed is meer .

Mocht het uitkomen op dat probleem, laat ze dan als het even kan de bougies, kabels en bobine vervangen. Laat ook gelijk de ruitensproeierkapjes afkitten om het probleem in het vervolg te voorkomen.

Ik hoop ook voor je dat ze de bougies er nog uitkrijgen, want die willen nog wel eens vastrotten

Mocht het uitkomen op dat probleem, laat ze dan als het even kan de bougies, kabels en bobine vervangen. Laat ook gelijk de ruitensproeierkapjes afkitten om het probleem in het vervolg te voorkomen.

Ik hoop ook voor je dat ze de bougies er nog uitkrijgen, want die willen nog wel eens vastrotten

Ik zal het doorgeven, vast rotten .. ? Na 4 jaar al . .?

Ik weet niet of je bekend bent met het ruitensproeierprobleem, maar anders zal ik het in het kort even uitleggen.

Tijdens een regenbui of wasbeurt druppelt er langs de ruitensproeierkapjes water naar binnen. Dit water komt uit op de bobine en op het kleppendeksel. Het water kan daar niet weglopen, en kennelijk verdampt het ook niet. Het blijft tussen je bougies staan, en daar doet de roest zijn werk. Ook tast het de bobine en kabels lekker aan. Elk jaar moeten de bougies worden ingevet tegen het vastrotten. Bij mij was het al na 2,5 jaar einde oefening voor de bougies, maar het probleem beperkte zich toen alleen nog maar tot moeilijk starten. Na afkitten van de sproeiers ben je van het probleem af

Ik weet niet of je bekend bent met het ruitensproeierprobleem, maar anders zal ik het in het kort even uitleggen.

Tijdens een regenbui of wasbeurt druppelt er langs de ruitensproeierkapjes water naar binnen. Dit water komt uit op de bobine en op het kleppendeksel. Het water kan daar niet weglopen, en kennelijk verdampt het ook niet. Het blijft tussen je bougies staan, en daar doet de roest zijn werk. Ook tast het de bobine en kabels lekker aan. Elk jaar moeten de bougies worden ingevet tegen het vastrotten. Bij mij was het al na 2,5 jaar einde oefening voor de bougies, maar het probleem beperkte zich toen alleen nog maar tot moeilijk starten. Na afkitten van de sproeiers ben je van het probleem af

Ahh oke duidelijk ... Ik zal er op letten, maar volgens mij was dat al; gebeurt door de vorige eigenaar maar dat weet ik niet zeker ...