Jump to content
Fiestaclub.nl
vLint

Eigenaar Fiesta Zetec-s 1.6-16v

Recommended Posts

Ik zal hier even mijn korte auto-verleden uit de doeken doen:

November 2006: Een week nadat ik mn rijbewijs had gehaald een Opel Corsa B gekocht uit '96. Prima auto, nauwelijks problemen mee gehad en zelfs vorig jaar zomer mee op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk.

Een hoop aan geknutseld, bumpers laten spuiten, dikke velgen, andere uitlaat, audioinstallatie, enz.

Juni 2008: Corsa verkocht. Dit is de laatste foto die ik van mn eerste auto heb:

corsa1.jpg

Juni 2008: Nog geen 2 weken later na lang zoeken een super mooie Ford Fiesta Zetec-S 1.6-16v uit 2000 gevonden met nog geen 56.000 km op de teller uitgevoerd in Moondust Silver! Het was te mooi voor woorden, hij stond bij een particulier en ik ben dezelfde dag nog wezen kijken. De man verkocht de auto voor zijn moeder van rond de 70 jaar oud die slecht ter been was geworden en de auto weg wilde doen. Hij stond al meer dan een half jaar te koop! Het is nou niet echt de doelgroep die ik had verwacht aan te treffen, maar het was alleen maar in mijn voordeel. Altijd netjes bij Ford dealer onderhouden (complete onderhoudshistorie) en nergens schade. Ik ben nu de derde eigenaar en eigenlijk zijn er alleen de eerste twee jaar kilometers mee gereden door de eerste eigenaar (en dat was ook een oudere vrouw). Daarna is er in 6 jaar tijd heel beperkt mee gereden, maar heeft de auto wel netjes op tijd de onderhoudsbeurten gehad.

fiesta1.jpg

fiesta2.jpg

fiesta3.jpg

fiesta4.jpg

Augustus 2008: Nu na 2 maanden rustig inrijden rijdt de auto geweldig en die begint zich ook steeds meer in z'n element te voelen door mijn sportieve rijstijl. Als de motor netjes warm is gereden dan houd ik wel van een sprintje, en dat kan je wel aan deze Zetec-S overlaten.

Ik ben nu net 20 jaar geworden en ben van plan deze auto sowieso nog een hele poos te blijven rijden.

De auto is helemaal in originele staat, alle afleveringspapieren en boekjes heb ik ook erbij. Ondertussen heb ik wel de klep ontdaan van het Fiesta logo (staat nog niet op de foto), vind ik zelf een stuk netter staan.

Ik heb gelijk even twee vraagjes:

1. In het instructieboekje van de auto lees ik dat als je het contact omdraait dat het lampje van de ruitenwisservloeistof ter controle moet gaan branden. Dat gebeurt echter niet. Als ik het testprogramma'tje activeer, door de resetknop van de dagteller voor het starten vast te houden, dan heb je een optie die heet "bulb" en dan gaat het lampje wel netjes branden. Dus het lampje is niet defect, maar nu is mijn vraag, gaat het lampje bij jullie mk5 wel ter controle kort branden voordat je de auto start?

Overige lampjes gaan wel netjes allemaal branden zoals het instructieboekje aangeeft, ABS, Traction systeem, Airbag, enz. Ik merk trouwens ook als je te snel wilt starten dat dan de startblokkering nog niet "klaar" is en dan tegenstribbelt. Als ik namelijk wacht totdat het rode lampje naast het klokje netjes uit is, dan start ie altijd netjes.

Tevens staat in het instructieboekje dat er een lampje is die aangeeft als er nog een deur open is, maar die gaat ook niet branden, echter misschien is dat alleen ingebouwd bij 5-deurs modellen?

Het lampje voor de ruitenwisservloeistof en die voor een deur die open is, moet rechtsboven de snelheidsmeter gaan branden, zie:

tellers.jpg

2. Waar halen jullie een nieuwe achterruitwisser? Ik heb al even gekeken bij diverse autozaken, maar die passen allemaal niet. Het is namelijk niet zo'n hook-type kliksysteem, maar je moet 'm gwoon in die arm drukken. Misschien bij de Ford dealer vragen, maar zijn ze daar niet extreem duur?

Gegroet allemaal!

Erg mooie wagen, veel succes ermee!

Kan denk ik enkel je 2de vraag beantwoorden. Normaal gezien zou het niet zo moeilijk moeten zijn om zulke ruitenwissers te vinden. Ik geloof dat Bosch ze heeft en die zijn gewoon in de meeste autoshops te vinden. Ikzelf heb toen ééntje bij Auto5 gehaald en helemaal geen probleem mee gehad. Gewoon zoeken dat je auto op de verpakking staat ofwel gewoon vragen..

welkom :)

leuk wagentje:)

je vorige zag er trouwens ook goed uit

subtiel getuned

staat ook mooi

voorkant wat lager dan de voorkant .. of lijkt dat alleen zo

Welkom, Sport rules...

De achterwisser heb ik juist vorige week bij de dealer gehaal. Het is een speciale die je niet overal kan kopen..

Welkom, erg mooie auto!!

Het interieur ziet er ook nietjes uit. Wel valt het me op dat je dorpellijsten er niet meer op zitten (heb ze er overigens ook niet meer op zitten).

Of het lampje van de ruitenwisservloeistof brandt bij starten weet ik niet, zal er eens op letten. Is het niet een optie geweest?

..update:

Ik heb even zsoc doorgezocht. Blijkt wel via de test te benaderen, maar zit verder alleen in de Ghia uitvoering.

Hier de link (mogelijk moet je wel een gratis account aanmaken), http://www.zsoc.com/forum/showthread.php?t...her+fluid+light

Overigens kan je met de Ghia je auto verder upgraden. Zo zit er bij de Ghia ook een temperatuurweergave in het klokje op het dash en leeslampjes in de intrieurverlichting.

Suc6

Zitten dr dan orgineel dorpellijsten op???

Ik heb dr ook niets zitten..

:bordwelkom: bij de club en leuke introductie...

welkom :)

leuk wagentje:)

je vorige zag er trouwens ook goed uit

subtiel getuned

staat ook mooi

voorkant wat lager dan de voorkant .. of lijkt dat alleen zo

Dankje.

Voorkant lag inderdaad wat lager dan de achterkant.

Aan mn Fiesta ga ik niet zoveel doen, die houd ik liever mooi origineel.

Welkom, Sport rules...

De achterwisser heb ik juist vorige week bij de dealer gehaal. Het is een speciale die je niet overal kan kopen..

Hoeveel moest je voor die achterruitwisser betalen bij de dealer?

Welkom, erg mooie auto!!

Het interieur ziet er ook nietjes uit. Wel valt het me op dat je dorpellijsten er niet meer op zitten (heb ze er overigens ook niet meer op zitten).

Of het lampje van de ruitenwisservloeistof brandt bij starten weet ik niet, zal er eens op letten. Is het niet een optie geweest?

..update:

Ik heb even zsoc doorgezocht. Blijkt wel via de test te benaderen, maar zit verder alleen in de Ghia uitvoering.

Hier de link (mogelijk moet je wel een gratis account aanmaken), http://www.zsoc.com/forum/showthread.php?t...her+fluid+light

Overigens kan je met de Ghia je auto verder upgraden. Zo zit er bij de Ghia ook een temperatuurweergave in het klokje op het dash en leeslampjes in de intrieurverlichting.

Suc6

Ahh oke, bedankt voor je zoekwerk.

Dan zit dat lampje dus wel standaard ingebouwd, maar zit bekabeling en/of sensor alleen ingebouwd bij de Ghia uitvoering.

Beetje raar dat die temperatuurweergave in het klokje niet standaard op alle uitvoeringen zat. Dat zijn ook de kosten niet. Zelfs m'n Corsa had dat.

Dorpellijsten waren denk ik ook een optie, want m'n Fiesta is geheel origineel.

Heb jij ook dat je wel moet wachten op je startblokkering (dat het rode lampje naast je klokje uitgaat) alvorens te starten? Niet dat het lang duurt, maar laatst vergat ik het, en toen weigerde ie te starten.

He, eindelijk eens een Sportje dat niet blauw is! Houd 'm heel en veel lol hier :duim:

Zitten dr dan orgineel dorpellijsten op???

Ik heb dr ook niets zitten..

Dorpellijsten waren meen ik een optie. Ik had ze ook niet op m'n Sportje.

He, eindelijk eens een Sportje dat niet blauw is! Houd 'm heel en veel lol hier :duim:

Dorpellijsten waren meen ik een optie. Ik had ze ook niet op m'n Sportje.

Haha. Inderdaad.

De meeste zijn Imperial Blue.

Panther Black had ik ook wel mooi gevonden, maar dit bevalt me prima.

Haha. Inderdaad.

De meeste zijn Imperial Blue.

Ford noemde het indertijd "Racing Blue", maar daar ging 'ie geloof ik niets sneller van ;)

Ford noemde het indertijd "Racing Blue", maar daar ging 'ie geloof ik niets sneller van ;)

Echt wel, ik heb namelijk ook alu. ventieldopjes..

De achterwisser is btw rond de 13 euro...

Echt wel, ik heb namelijk ook alu. ventieldopjes..

De achterwisser is btw rond de 13 euro...

Ik kwam gister langs een grote autospeciaalzaak en daar trokken ze er even twee uit de verpakking om vervolgens te proberen. De tweede die ie probeerde paste perfect. Ik heb 'm iets korter genomen dan degene die erop zat, staat mooier vind ik. Kostte me 11,50 euro. Je hoeft er dus niet speciaal voor naar de Ford dealer.

mhh oke, ik heb ook al wat autozaken gehad maar waren allemaal van die universele...