Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Fixion

Mk5 Andere Speakers?

Recommended Posts

Gister avond met een vriend van me, me nieuwe velgen er onder gelegd. Nu is het zo dat deze nog een mooie composet van GZ had liggen. Dus hup deurpaneel er af. Nu bleek al gelijk dat de maat te klein was, Mk5 heeft 13 en hij had 16 liggen :(. Dus dat feest ging niet door.

Wat ons ook opviel was de rare montage punten van de boxen:

IMG_0391.JPG

Als ik dus een setje ga kopen, dan past dat amenooit niet. Zijn hier conversie setjes voor?

Of moet je de boel gaan verbouwen?

Gewoon een plaatje MDF/multiplex op maat zagen, gaten op de goedeplek boren en vastzetten. De MK4 & 5 hebben voldoende ruimte achter de deurpanelen om een plaatje MDF/multiplex+ speaker kwijt te kunnen. Of rechtstreeks vast zetten, maar dan moet je alleen wel en paar gaten in het staalwerk van je deur boren. Er zijn waarschijnlijk ook wel verloopplaatjes te kopen, maar dat is altijd duurder als een stukje MDF/multiplex. Je kan uiteraard speciale op maat gemaakte speakers voor de Fiesta kopen, maar dat is ongeveer net zo goed als de standaard-fabrieksspeakers, dus in mijn ogen geen alternatief.

Die verloopstukjes zijn echt niet zo duur hoor. Kan je gewoon je box inklikken en dan zet je hem zo vast. Ik had ze vroeger gewoon ook me twee schroefjes vastgezet, maar dan trilt het toch wat. Sinds ik die plaatjes heb, geen problemen meer, zitten goed vast.

Je hebt van die speciale verloopplaten voor. Ook voor de boxen achter.

Kosten niet zo veel.

Ik heb die van mij gehaald bij dat audiobedrijfje (naam is mij even ontschoten) naast Boels in Goes

Het is goed mogelijk om ook 165 mm speakers in de voorportieren te krijgen van een mk4/mk5! :jaknikker::)

Zie voor meer info vanaf mijn post hier: http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showt...amp;#entry57700

Ik heb de Phonocar speaker ringen die in bovenstaande draadje worden genoemd overigens nog liggen. Mocht je interesse hebben laat het me dan even weten. ;)

Wist je dat je hier niet met wist je dat hoeft te beginnen?

Het is goed mogelijk om ook 165 mm speakers in de voorportieren te krijgen van een mk4/mk5! :jaknikker::)

Zie voor meer info vanaf mijn post hier: http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showt...amp;#entry57700

Ik heb de Phonocar speaker ringen die in bovenstaande draadje worden genoemd overigens nog liggen. Mocht je interesse hebben laat het me dan even weten. ;)

Aha geweldig. Je hebt een PM.

Sign in to follow this