Jump to content
Fiestaclub.nl

Ronn

Active users
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

About Ronn

  • Rank
    What's a Fiesta ?

Previous Fields

  • Voornaam
    Ron
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK4
  • Kleur
    Grijs

Recent Profile Visitors

201 profile views
  1. Staat in mijn bericht hoor! Radiateur achter de grill, interieurkachel, weerstand, thermostaat met pakking en de kachelkraan vervangen.. En nog blijft het probleem zich voordoen. Groet Ron
  2. Excuus voor de late reactie. Heb het nogal erg druk gehad deze periode. Helaas ook nog niet heel veel verder aan de auto toe gekomen. Probleem doet zich nog steeds voor. Stekker vd kachelkraan doorgemeten weet zo even vlug de waardes niet meer maar daar was niets bijzonders aan te zien dus zou naar behoren moeten werken. Afgelopen week nog even in de werkplaats bezig geweest. En ben er toen achter gekomen na ook een stukje te hebben gereden dat de koelvin van de radiateur niet meer aanslaat. Helemaal niet meer. Ga er vanuit dat dit nog wel eens het probleem kan zijn vd kachel🤔? Ga aankomend weekend is even chekken of de koelvin los aangesloten op de accu nog wel draaid. Zo niet heb die z'n beste tijd wel gehad en komt er direct een nieuwe. Dus conclusie... Veel tijd niet gehad komt nu wel weer dus ga er weer mee aan de slag. Maar nee helaas nog niet opgelost. Zometeen met de zomer wil ik dit echt opgelost hebben anders word het zwaar afzien in de auto 😅 Groeten Ron
  3. Wil dan wel echt de Engelse of Nederlandse versie hebben. Mijn Duits is niet geweldig 🤣🤣
  4. Mk5 ben ik ook van mening. Op kenteken alleen een mk4.
  5. Pff dan word dat toch de boel maar eens meten aankomend weekend. Kijken wat dat doet. Nee heb helaas geen schema. Als jij die zou hebben voor me zou fijn zijn? Heb al vaker gekeken naar een handboek van de ford fiesta. Wel kunnen vinden maar nog niet in Nederlands of Engels helaas. Groeten Ron
  6. Hallo Allemaal, Ik zit met een probleem en ik kom er zelf dit keer ff niet meer uit. En ik hoop dat iemand hier me misschien een handje verder kan en wil helpen. Ik heb een ford fiesta mk4 uit 2002. 1.3 endura blokkie der in met zo'n 130duizend op het tellertje inmiddels. Nou heb ik laatst vrij veel aan het koel systeem vervangen omdat ik met het probleem zat dat de kachel niet meer warm werd en de kachelkraan dus niets meer deed. Ook de radiateur achter de grill zag er niet heel best uit meer en daar mocht ook wel eens een nieuwe voor komen. Aangezien ik het zelf kon doen dacht ik, ik pak het gelijk eens goed aan. Dus ik ben aan de slag gegaan. Nu heb ik de radiateur achter de grill, thermostaat met pakking, kachelkraan, interieurkachel (die radiateur zeg maar) en de weerstand vervangen. De klep in de kachelkraan heb ik nog gecontroleerd op werking en doet het prima. Volledig open als knop in de auto op koud staat en volledig dicht als de knop op warm staat. Alle koelslangen zijn schoongemaakt en alles is weer netjes aangesloten. Systeem weer netjes gevuld en ontlucht thermostaat open gegaan. Alles weer zoals het hoort dacht ik. Echter ben ik nu achter het volgende gekomen. Als de knop op het bedieningspaneel in de auto op koud staat en je start de auto en je gaat ermee rijden. Komt er ook netjes koude lucht uit de roosters de auto in. Ook als de motor netjes warm geworden is en op temperatuur blijft. Als je de knop dan naar warm draait. Komt er ook netjes hete lucht uit. Zo warm is de kachel lang niet geweest dus alles werkt stuk beter als daarvoor dacht ik. Echter als ik vervolgens de knop van warm weer terug naar koud draai. Of hem halverwege op lauw zet of welke stand dan eigenlijk ook. Blijf ik alleen nog maar die hete lucht eruit krijgen. Terug naar koud wil die niet meer. Als je de auto uit zet en er een half uur a uur later weer mee gaat rijden. Blijf je warme lucht eruit krijgen. Pas wanneer de auto een aantal uren uit is geweest en volledig is afgekoeld. En je de auto dus weer met koude motor start met ook de knop weer op koud. Krijg je weer koude lucht uit de luchtroosters in de auto. Dit zolang je maar niet aan die knop op het bedieningspaneel kom. Zodra je deze ook maar iets beweegt gaat de kachel naar maximaal warm toe en blijft daar staan. Dit probleem blijft zich ook precies zo voordoen bij een ander bedieningspaneel dus het bedieningspaneel is het ook niet. Ik weet het inmiddels niet meer. Heeft iemand hier misschien een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Groeten Ron
  7. Nou absoluut niet extreem ofzo, woon in een dorp met nogal beste jongens op de weg waar je overheen moet om de wijk in te komen dusja... Max 40mm zoiets.
  8. Ronn

    Terug van weggeweest

    Welkom terug
  9. 16 inch, et 35, 7j... Het komt er dus eigenlijk gewoon op neer dat wil ik het goed doen, ik gewoon beter nieuwe banden van 195/45/16 moet halen? Toch tijd voor een nieuw setje dus, zal morgen eens kijken... Bedankt voor de hulp! Groet Ron
  10. Beste Razer, Bedankt voor je antwoord, daar kom ik in ieder geval al een stuk verder mee. Het geen waar het om gaat is het volgende.. Ik heb nog een setje banden liggen met de maten 195/50/16. Deze hebben nog zo'n 4/5mm profiel. Dus ik bedacht me zo het is zonde om er niks mee te doen. Als ik die banden nou om de nieuwe 7j brede velgen gooi, past dit dan onder mijn mk4? Dan kan ik nog even wachten met een nieuw setje banden...
  11. Goedenavond allemaal, Om me allereerst even voor te stellen, mijn naam is Ron. En voor sommige niet te begrijpen, maar ik toch echt een trotse eigenaar van een ford fiesta mk4 uit 2002. Ik haar een paar maanden geleden kunnen kopen, normaal zou ik er niet meteen voor kiezen maar omdat deze knappe auto helemaal nagekeken is en tevens nog geen 60.000 had gelopen kon ik hem niet laten staan. (via een hele goede kennis over kunnen nemen, compleet vertrouwd dus) Ik ben er enorm blij mee en vind het mooi om die dingen een beetje op te leuken. Beetje prutsen en knutselen, gewoon lekker bezig zijn. Nu wil ik er ook graag leuke velgen onder zetten aangezien er nu 13inch stalen krengen onder zitten. Inmiddels heb ik een knappe set velgen aangeschaft. (goede maten qua velg en passen dus perfect) Nu komt mijn vraag en misschien dat iemand hier me verder kan helpen. Het is een 7j brede velg waar ik graag 195 brede bandjes om wil gooien. Maar nu het volgende... Wat is de maximale bandhoogte die ik op 16inch kan gebruiken? Ik zit er namelijk niet zo op te wachten een setje banden aan te schaffen met de maten 195/50/16. En er vervolgens achter komen dat de boel aanloopt en dus bijvoorbeeld 195/45/16 maximaal eronder kan hebben. Ik hoop dat iemand me hier verder kan helpen. Graag jullie ervaring. Enne ohja voor ik het vergeet ook misschien wel handig. De auto is op het moment niet verlaagd. Zou ik ooit nog wel eens willen, maar niet extreem. Meer iets als verlagen naar wat staat vergeleken met de velgen. Zo een hoop info, brand maar los haha! Prettig kennismaken en bedankt alvast! Groet, Ron
×