Jump to content

THE MUD

Active users
  • Posts

    35
  • Joined

  • Last visited

About THE MUD

  • Birthday 20-07-1988

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Regio Arnhem

Previous Fields

  • Voornaam
    Stefan
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK6
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

THE MUD's Achievements

What's a Fiesta ?

What's a Fiesta ? (4/22)

  1. @feesie: Gisteren was ik even bij de Ford dealer om de remvloeistof te verversen en de koppeling te ontluchten. Gelijk even gekeken waar die MAF sensor zou zitten. Nou de sensor die de monteurs uiteindelijk aanwezen lijkt me vrijwel niet te demonteren indien je inlaat gewoon netjes gemonteerd zit. Heb jij nog tips/trucs?
  2. MAF sensor schoonmaken leek mij ook wel een mooi klusje voor vanmiddag of morgen. Kon alleen die MAF sensor zo 123 niet vinden thv filterbox/gasklephuis en Brezan had ook geen sensor cleaner. Alleen contactpunten cleaner, inlaat cleaner en heb zelf natuurlijk nog wel remmenreiniger staan maar weet niet of ik met deze middelen schade kan aanrichten.
  3. Had al zoiets gelezen maar werd nog niet veel wijzer van je verhaal/tekening. Misschien dat het duidelijker wordt als alles los ligt en anders zal ik mij tegen die tijd tot je wenden als het ooit nog zover komt.
  4. Ik heb de mijne gedemonteerd: Eerst minpool van de accu los, luchtfilter aanzuigbuis tussen je luchtfilterbox en gasklephuis er tussenuit halen, stekkertje van het gasklephuis losmaken, 4 bouten (m8) waarmee het gasklephuis vast zit loshalen en tadaa. Vervolgens remmenreiniger op een doek gespoten en met die doek gaan poetsen. Allerlei verhalen op internet dat remmenreiniger te agressief is en je het absoluut niet direct op het gasklephuis zelf mag spuiten maar eerst op een doek. Geen idee hoe of wat maar ik heb het zo gedaan. Die zwarte aangekoekte laag werd overigens echt krabben (ik deed dit met m'n nagels al had ik die helaas net geknipt maar doe dit vooral niet met iets van metaal dat krast) en is lastig om los te krijgen. Bij mij liep hij wat rommelige stationair. Volgens de Ford dealer hoorde dit maar ik vond hem wel heel erg rauw. Is nu aanzienlijk minder geworden.
  5. Waar vind ik die Luchtmassasensor en hoe kan ik die het beste schoonmaken? Ik wilde graag een Oil Catch Can monteren zodra ik een open filterkit had en hem dan tussen de carterontluchting en buis van de filterkit zetten (tussen dat slangetje dat ertussen loopt). Vrees dat het er niet meer van komt want wil een nieuw baasje gaan zoeken voor mijn ST. ?
  6. Ik had dit ook en heb afgelopen weekend mijn gasklephuis schoongemaakt. Rauw stationair lopen schijnen ze sowieso wel te doen maar het is nu aanmerkelijk minder geworden. Wel heb ik nog het volgende: Kom aanrijden in de file bijvoorbeeld, in de versnelling, voet op de koppeling maar auto rolt wel gewoon met een redelijke snelheid omdat ik kom aanrijden. Toerental schommelt tussen 900 en 1100 rpm. Als ik uiteindelijk de rem in trap tot stilstand loopt hij gewoon 900 rpm stationair. Ik vermoed een vacuüm dingetje. Iemand suggesties?
  7. Project du jour: aan de voorzijde was lichte vervuiling zichtbaar. Maar aan de achterzijde... Benieuwd of er na het schoonmaken verschil merkbaar zal zijn.
  8. Wat een dikke ST150 is dit zeg en oog voor detail. Zou willen dat de mijne er (afgezien van de stickers) zo bij stond. Vind het zelf alleen zonde van de investering tenzij het echt je hobbyauto is en je hem een aantal jaar houd natuurlijk. Keep up the good work.
  9. Ow qua werk valt het wel mee (2x 25km per dag los van klantafspraken die daar bij komen) maar ga je even langs vrienden of familie dichtbij of naar de stad dan komt daar 2x 30km bij. Ga je even naar vrienden of familie wat verderop dan is dat ook 2x 150km. Van plan om binnenkort ook wat meer te gaan fietsen (2x 50 tot 130km naar een route). Heb je weer een impulsaankoop van Marktplaats dan zit je ook zo aan de 2x 150km. Een afspraak hier, een afspraak daar. Etc. Kan er dadelijk in mijn vakantie zo 5/6000km van maken hoor. Vind de actieradius beperkt al krijg ik er nooit meer dan 38l in terwijl er 45 in zou moeten passen en het rijgeluid bij 120 irriteert me dan ook wat op lange afstanden. Zat al te denken om hem erbij te houden en er een project van te maken maar dan ligt mijn hart meer bij andere merken/scènes qua basis.
  10. En tel daar maar minimaal 3000km per maand bij op. Vrees dat ik toch vroegtijdig afscheid moet nemen van de ST150 want wil eigenlijk nog wat meer km's gaan maken en vind iets meer ruimte (voor bijv een MTB) wel makkelijk. Binnenkort maar eens adverteren voor weinig.
  11. Nee volgens de dealer was dat de enige verklaring waarom hij nu zo stug zou zijn. Lijkt me vreemd, stuggere veren op originele hoogte maargoed.
  12. Hehe Ik had nota bene kruissleutel en momentsleutel bij me. Als ze binnen zitten te schransen scoren wij een mooi setje velgen. Ik kom net van de Ford dealer en die had er ook nog een aantal van liggen + onder showroomauto's zitten. Ik zie 1 set op marktplaats staan en zo snel niets op Ebay. Dealer zei trouwens dat ik stugge aftermarket veren moest hebben (alleen dan niet korter) omdat dempers juist slap worden als ze slecht worden...
  13. Ja die zijn mooi hè. Vond ze zaterdag al mooi onder die 2 ST Line's staan maar zouden onder de onze ook niet misstaan.
  14. Welkom Nick, leuk om je vanmiddag gesproken te hebben en bedankt voor de adviezen. De jouwe ziet er hier op de foto's eigenlijk wel prima uit met de verlaging (ik probeer te wennen aan slechts -35mm). Al zou hij voor nog 1cm mogen zakken. Liggen die subwooferkisten op deze foto ook al achterin?
×
×
  • Create New...