Jump to content
Fiestaclub.nl

Spotmatic1970

Active users
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

About Spotmatic1970

  • Rank
    What's a Fiesta ?

Previous Fields

  • Voornaam
    Peter
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK2
  • Kleur
    Anders

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Spotmatic1970

    Mk2 voorbeeld trekhaak?

    Ondertussen ben ik geslaagd, gewoon een dorp verderop. En ik was al een half jaar aan het zoeken...
  2. Spotmatic1970

    Mk2 voorbeeld trekhaak?

    Dat ga ik dus mooi niet doen.
  3. Spotmatic1970

    Mk2 voorbeeld trekhaak?

    Dank! Dat is belangrijke info voor mij. Ik ben dit weekend naar een autosloperij in Groningen geweest die naar eigen zeggen "mijn" trekhaak op voorraad zou hebben liggen. Ik dus daarheen getogen en een uur gezocht samen met de eigenaar, maar het ding kwam tussen de enorme stapel trekhaken niet boven water. Dus helaas ben ik niet geslaagd. Wel heb ik een rechter buitenspiegel kunnen kopen, wat handig is want ik heb de meest basale Fiesta die er maar is, dus het model zonder de rechter buitenspiegel. Ik mis hem toch wel, dus een dezer dagen komt-ie er op. Helaas is het wel de van binnenuit verstelbare versie en ik heb geen gat in de deur voor het verstelstangetje (wel voor die van de boutjes) dus ik zal het stangetje er maar af slijpen.
  4. Spotmatic1970

    Mk2 voorbeeld trekhaak?

    Dus gaten boren en vervolgens vastbouten. Bedankt, dan weet ik wat mij te doen staat!
  5. Spotmatic1970

    Mk2 voorbeeld trekhaak?

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een trekhaak voor mijn Mk2. Een autodemontagebedrijf schijnt er eentje voor mij te hebben, maar ze zitten nogal ver weg dus ik wil eerst weten hoe een trekhaak van een Fiesta er uit hoort te zien. Voor zover ik kan zien zijn er nergens bevestigingspunten. Of werden niet alle Fiesta's af fabriek van bevestigingspunten voorzien? In de bandenbak (kofferruimte) zie ik ook geen ingelaste moeren, afgedopte boutgaten of iets dergelijks. Als iemand een foto van zijn/haar Mk2 met trekhaak zou kunnen maken, dan zou ik heel erg geholpen zijn.
  6. Ik heb me het niet zo gerealiseerd, maar mijn Fiesta Mk2 1.0 van december 1985 schijnt loodhoudende benzine nodig te hebben. Ik heb op de kop van de motor (waar moet ik precies kijken?) nog geen markering kunnen vinden die wijst op het gebruik van harde klepzittingen. Kan ik voor de zekerheid dus beter loodvervanger toevoegen? De verkoper van mijn Fiesta had hier niets over gezegd dus ik neem aan dat-ie niet met loodvervanger reed (al 7000km niet). Kan het kwaad? Ik belast de Fiesta niet flink... De reden dat ik hier niet echt over nagedacht had: ik heb ook een Volkswagen T2b uit 1977 en die kan en mag gewoon op loodvrije benzine rijden. Dus ik nam onterecht aan dat dat voor de Fiesta ook wel zou gelden, die immers 8 jaar jonger is.
  7. Spotmatic1970

    Aantallen Mk1's in Nederland op 12-2016

    Op basis van de RDW Open Data heb ik een export gemaakt van alle Fiesta's in december 2016 in Nederland. Het onderscheid tussen de eerste en de latere Fiesta modellen heb ik gemaakt op de lengte van de wielbasis. Met ingang van de Mk3 had de Fiesta een langere wielbasis. In december 2016 zijn er in nederland 190 Mk1's gekentekend. Hiervan zijn er: - 6 geëxporteerd - 66 WAM verzekerd - 51 voorzien van een geldige APK - 49 WAM verzekerd en voorzien van een geldige APK Afgezien van de overgangsregeling e.d. zijn er op dit moment dus 49 Nederlands gekentekende Fiesta's Mk1 die legaal de weg op mogen.
  8. Spotmatic1970

    Aantallen Mk2's in Nederland op 12-2016

    Op basis van de RDW Open Data heb ik een export gemaakt van alle Fiesta's in december 2016 in Nederland. Het onderscheid tussen de eerste en de latere Fiesta modellen heb ik gemaakt op de lengte van de wielbasis. Met ingang van de Mk3 had de Fiesta een langere wielbasis. In december 2016 zijn er in nederland 679 Mk2's gekentekend. Hiervan zijn er: - 14 geëxporteerd - 328 WAM verzekerd - 263 voorzien van een geldige APK - 252 WAM verzekerd en voorzien van een geldige APK Afgezien van de overgangsregeling e.d. zijn er op dit moment dus 252 Nederlands gekentekende Fiesta's Mk2 die legaal de weg op mogen.
  9. Spotmatic1970

    Kersverse MK2 eigenaar

    Nvm
  10. Spotmatic1970

    Kersverse MK2 eigenaar

    Haha, het feit dat er geen radio in de auto zit (of zelfs maar kan) is zijn redding geweest
  11. Spotmatic1970

    Kersverse MK2 eigenaar

    En de hoofdsteun en de hoedenplank zijn ook terecht. Het interieur is daarmee 100% compleet en nagenoeg onbeschadigd.
  12. Spotmatic1970

    Kersverse MK2 eigenaar

    Bedankt, maar het is wel gezichtsbedrog omdat de kleur van de auto bijna ook de kleur van het interieur is (dashboard en zijpanelen). De A-stijl is gewoon in carrosseriekleur. Volgens het typeplaatje onder de motorkap is mijn kleurcode "15". De enige verwijzing die ik naar deze kleurcode kan vinden is dat het gaat om Quartz Gold metallic. Dat komt niet echt tot uitdrukking in mijn foto's en de donkere wintermaanden helpen natuurlijk ook niet mee. Saillant detail is dat de auto volgens de RDW de kleur "bruin" heeft! Ondertussen heb ik op Marktplaats een folder van de Fiesta uit 1985 gevonden (incl. een bijlage met technische gegevens), dus we zullen eens zien wat voor vlees ik in de kuip heb!
  13. Spotmatic1970

    Kersverse MK2 eigenaar

    @allesklusser: wat een geweldige links, daar heb ik enorm veel aan, bedankt! Ik heb nog geen kans gezien het interieur goed te reinigen, maar even stofzuigen lukte nog wel. Kaal, nietwaar? Geen middenconsole, geen radio, niets. Maar wel een heerlijk typisch bruin jaren '80 interieur!
  14. Spotmatic1970

    Kersverse MK2 eigenaar

    Bedankt voor de leuke reacties! Ja, ik wou bewust een ouderwets simpele auto. Maar eigenlijk heb ik de Fiesta een beetje halsoverkop gekocht. Ik was al maanden op zoek naar een buitenkansje. Omdat ik ook het AutoWeek forum frequenteer weet ik dat ze bestaan: zorgvuldig bereden, simpele bakkies zonder poespas, die altijd binnen hebben gestaan. Ik keek overal rond, dus ook in Facebookgroepen voor goedkope auto's. Afgelopen zondag stond de Fiesta in zo'n groep en aan de foto's zag ik al genoeg. Ophalen dat ding! Toen ik bij de verkoper was, wist ik niet hoe snel ik mijn geld moest neertellen. Ik heb ervaring met Volkswagen bussen en die dingen zijn vrijwel altijd zeer krokant op de bekende plaatsen. Deze Fiesta heb ik op de bekende plaatsen gecontroleerd, ook op de plaatsen waarvan ik wist dat mijn toenmalige Mazda 323 flink roestte. Denk aan de onderkant van de deuren en de dorpels. Beide deuren zijn in een perfecte conditie en ook de achterklep en de motorkap zijn roestvrij. De reservewielbak is schoon en roestvrij. Ik heb zelfs onder de raamrubbers gekeken, en de vloeistoffen van de motor waren schoon, wat moest ik nog meer doen? Ik zie in de holle ruimten en bijvoorbeeld aan de binnenkant van de motorkap overal een plakkerige substantie zitten, volgens mij Waxoyl of iets dergelijks. De auto was ook nog eens zo goedkoop (350 euro!!!) dat ik niet eens heb afgedongen, terwijl ik dat normaal altijd wel doe. Ik heb ook niet eens gevraagd waar de ene hoofdsteun en de hoedenplank waren gebleven, daar dacht ik thuis pas aan. Maar de verkoper heeft ze beide nog gewoon liggen dus die haal ik dit weekend op. Overigens: dit verhaal wil dus niet zeggen dat dit de mooiste Fiesta ooit is. Hij heeft wat plekjes en deukjes aan de buitenkant (en dus een brandplek op het rechter voorscherm vanwege vandalisme) maar zo te zien komt dat allemaal van het feit dat hij de afgelopen 2 jaar niet meer binnen maar buiten heeft doorgebracht. Echter ik weet wat ik zie aan de binnenkant: hij is goed verzorgd geweest en niet afgetrapt. Het stuur is niet versleten, de pook ook niet, en de pedaalrubbers zijn niet half kaal. Allemaal punten waarvan ik weet dat dit op een zwaar leven wijst, daar is bij deze Fiesta geen sprake van. Wat ook de lage prijs in de hand heeft gewerkt: de auto zit in de overgangsregeling en de verkoper heeft geen stalling. Ik wel maar alsnog baal ik dat ik de Fiesta vanaf overmorgen de hele maand december niet kan gebruiken. Ik ben van plan hem niet meer in de overgangsregeling te houden. Daarvoor is de normale wegenbelasting eenvoudigweg te laag. Ik bepaal zelf wel wanneer hij buiten komt; ook in de winter zijn er mooie droge dagen om buiten te komen! Wat ik in ieder geval ga doen in december: nieuwe voorbandjes monteren, de versnellingspook afstellen (hij schakelt wat hakerig) en de ontsteking en het vacuum nalopen. Op de choke start en loopt hij perfect, maar bij warme motor zit er een dip in wanneer ik het gas intrap. Even kijken waar dat door komt, maar dat zal vast iets simpels zijn.
  15. Spotmatic1970

    Kersverse MK2 eigenaar

    Bedankt! Ja, hij doet nog steeds leuk aan en heeft een typisch jaren '80 design. Hij lijkt van voren wel wat op mijn eerste auto, ook uit 1985, een Mazda 323. De Mazda was wel een GLX uitvoering. Ik heb nog nooit een auto gehad met een handbediende choke, de Fiesta is de eerste (zelfs mijn T2b bus uit 1977 heeft een automatische choke). Heerlijk spartaans dus, dat mag ik wel. Dit zijn in ieder geval geen witte wieldoppen maar zilvergrijze. Ik heb eigenlijk geen idee of dit de originele zijn maar het zijn wel Ford doppen zoals ik ze me herinner.
×