Jump to content

tyskie

Active users
  • Posts

    26
  • Joined

  • Last visited

About tyskie

  • Birthday 11-12-1994

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Belgium

Previous Fields

  • Voornaam
    Ties
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK3.5
  • Kleur
    Groen

Recent Profile Visitors

559 profile views

tyskie's Achievements

What's a Fiesta ?

What's a Fiesta ? (4/22)

  1. tyskie

    MK3 Si

    Velgen even gemonteerd. Moet er nog aan wennen, ben nog niet zeker wat ik ervan vind. Wat wel zeker is, is dat de auto verlaagd moet worden 😅 Ook even een setje witte achterlichten gemonteerd dat ik al een tijdje had liggen. Die vind ik persoonlijk wel leuk staan. Groet, Ties
  2. tyskie

    MK3 Si

    Vandaag een setje wit gelakte RS2000 velgen opgehaald. Die gaan er wel leuk onder staan denk ik. 😄 Uiteraard wel eens een keertje afspuiten voor ik ze monteer. 😜
  3. tyskie

    MK3 Si

    Ze heeft haar 'maiden voyage' gehad. 😄 buiten dat de motor precies niet erg op temperatuur komt valt er niets op aan te merken. Nieuw thermostaatje waarschijnlijk. Ook mis ik met zo een motor wel een 6de versnelling, dat was niet het geval met mijn 1300'jes. Top van 180 per uur is wel leuk. 😄 Foto op de oprit van mijn ouders met mijn Sierra en de mk5 van pa (met maar 40.000 echte kilometers!). Groetjes, Ties
  4. tyskie

    MK3 Si

    Hey allemaal, Na 3 keer naar de keuring te gaan eindelijk een groene kaart gekregen. 1ste keer ben ik met mijn eigen nummerplaat gegaan en werd de auto niet gekeurd omdat ik de papieren van mijn peugeot niet meer had. Belgie met zijn schijtregeltjes altijd... Toen hebben we maar iemand met garageplaten laten gaan, werd ik vervolgens afgekeurd omdat de bestuurderszetel niet meer inklapte (voor achter in te stappen) en de voorste remmen versleten waren + de rem linksvoor vast zat. Alles maar even gefixt dus. De kabel van het zetel-klap-mechanisme was over. Ik weet niet of deze nog te verkrijgen zijn, maar ik ben gewoon naar de fietsenwinkel gereden en heb me daar een stuk remkabel gehaald en wat opschroefnippels, en zo zelf een nieuwe kabel gemaakt. Zetel uit elkaar, alles gemonteerd en het werkt weer naar behoren. Toen begonnen aan de remmen. Deze heb ik helemaal niet nagekeken van tevoren omdat op de vorige keuring niks stond vermeld van remmen. Deze waren wel erg versleten... En doordat alles zo ver heen was is de piston van de linker remklauw dus te ver uitgekomen en niet meer terug gegaan. Hierdoor is de hele piston gaan coroderen en ook de rubberen stofhoes volledig vergaan. Remschijven en blokken vervangen heb ik wel al vaker gedaan. Maar de remklauw moest dus ook even terug gangbaar gemaakt worden en daar ken ik helaas weinig van. Even naar een maat geweest die me verder heeft geholpen alles zuiver te maken en alles netjes terug gemonteerd. Nu remt de wagen weer zoals het hoort. Ook het verbruik en het optrekken is een pak beter, niet raar als je weet dat het linker wiel met de hand gewoon niet meer rond te draaien was. De remklauw is eigenlijk wel te gaar om nog mee te blijven rijden, dus ik ga morgen even 2 nieuwe klauwen bestellen en die deze week monteren. Vandaag is de auto dus goed gekeurd en vanaf morgen of maandag kan ik lekker gaan karren. 😄 Groetjes, Ties
  5. tyskie

    MK3 Si

    dankje fotos zouden nu moeten werken :D
  6. tyskie

    MK3 Si

    zo, ondertussen weer meer als een jaar verder, maar er zijn vorderingen gemaakt! Gelukkig heb ik de Peugeot eindelijk opgeruimd. Was dat rotding zo beu. Het ene probleem na het andere... Dat wil dus zeggen dat er wat in de plaats moet komen. Gelukkig heb ik uiteraard die leuke Fiesta nog staan. 😁 De Fiesta moet nog langs de keuring en ingeschreven worden, maar voor dit kon gebeuren was er nog wel wat werk aan. Een wielkast was te ver heen om nog door de keuring te geraken, dus deze heb ik even uitgeslepen, vervolgens het binnenspatbord opgelast en daarna een vervangingsdeel ingelast wat ik nog over had van de mk5 van mijn vader. Plamuren en bijspuiten ben ik zelf niet zo handig in dus dit ga ik in de toekomst laten doen, maar alles is nu goed behandeld tegen terug roesten dus kan er weer even tegen. De andere kant begint ook te roesten maar hier had ik geen materiaal meer voor dus dit zal ook voor in de toekomst zijn. Verder lekte de waterpomp ook serieus en zoals ik in de eerste post al vermelde was de ontsteking niet meer helemaal lekker. Heb dus een nieuwe distributieriem, waterpomp en multiriem laten steken bij de garage. Daarna heb ik zelf nog alle filters, vloeistoffen en bougies vervangen. De Fiesta loopt nu weer als een zonnetje en is helemaal klaar voor de keuring. Volgende week maandag 26 september heb ik een afspraak dus wish me luck! Ik hoop dat mijn foto's werken op het forum, anders zal ik dit met de pc even moeten aanpassen want met de smartphone werkt het niet zo goed. 😅 Groetjes, Ties
  7. Leuk project Hilbert! Knap dat je er die hele airco installatie zelf in hebt gebouwd, ik begin er niet aan. 👍 nu mis ik mijn mk5 wel een beetje 😅
  8. tyskie

    MK3 Si

    Hallo allemaal, ben enkele jaren niet meer actief geweest op dit forum, maar heb niet stil gezeten. Heb mijn mk4 die ik hier oorspronkelijk heb voorgesteld helaas op moeten ruimen door roest, daarna een mk5 gehad die ook de weg af moest door roest. Ondertussen ook een Sierra mk1 gerestaureerd, nog een escort express, een ka en een Mondeo gehad. Momenteel is mijn dagelijkse auto een Peugeot 🤮 Partner. Gelukkig kan ik het toch niet weerstaan om met van die kleine oude krengen te rijden, en heb ik dus weer iets anders aangeschaft, en volgens mij iets wat je ook niet vaak tegen komt! 😁 Een Ford Fiesta mk3 Si, 1.6 16v zetec met eerste inschrijving in 1995. 145.000km, hier en daar wel een krasje, deukje en de gebruikelijke rotte wielkassen achter, maar aan de onderkant geen spatje roest! Heb de auto vaak zien rondrijden met een oud vrouwtje achter het stuur en vaak bij mezelf gedacht of ik hem niet kon kopen. Maar vorige week stond hij opeens op Facebook te koop. Heb hem opgehaald bij de kleinzoon? voor €600! De bougiekabels/ontsteking hebben zo te horen hun beste tijd wel gehad, laag in toeren slaat hij af en toe een beetje over, maar eenmaal aan het rijden gaat ie als een trein! Het wordt een beetje een lange termijn project aangezien ik de Sierra ook nog heb en momenteel een huis aan het renoveren ben, maar ikzelf kijk er alvast naar uit! Groetjes, Ties
  9. tyskie

    Tyskie's MK4

    Hey Allemaal, ik heb vorig jaar in Augustus als eerste auto een MK4t'je gekocht. Basismodel dus weinig optie (ongespoten bumpers, geen airco, slome 1.3 motor,...) Zie voorstel-topic : http://forum.fiestaclub.nl/index.php?/topic/24231-effe-voorstellen/ http://i58.tinypic.com/fa7j9t.jpg[/IMG] Nu wou ik hem natuurlijk wel wat opleuken, ondertussen al een paar dingetjes gedaan! - Radio met USB en Bluetooth - Versterker, speakers en woofer achterin - Alu velgen - Zetec-S bodykit (sideskirts moeten er nog op) - Einddempertje - Ramen Tinten (moet nog gebeuren.) -Eventueel wat verlagen (moet nog gebeuren, maar twijfel nog met die kl*te-wetgeving...) Foto's: http://i57.tinypic.com/2nlbuwl.jpg[/IMG] http://i59.tinypic.com/sbittc.jpg[/IMG] http://i64.tinypic.com/5y5lp1.jpg[/IMG] Doe het allemaal wel op z'n tijd, heb namelijk nog een project Sierra en dat kost ook wat geld Rest van de foto's volgen nog! Grtz, Tyskie!
  10. Voorbumper is ook gespoten
  11. Hey, hij is zeker niet slecht voor een wagen van 34 jaar oud, er is wel wat laswerk aan de achterste draagbalk, maar de dorpels en de wielkassen zijn nog origineel en perfect. Had zelf liever de Ghia versie gehad met de bredere koplampen, maar veel keuze heb je niet meer bij die wagens dus dat bouw ik er later zelf wel een keertje op. Grtz, Tyskie
  12. Weer even geleden... Bumpertjes zitten eronder, voorste moet wel nog gespoten worden, achterste is klaar. Heb het zelf gedaan met busjes en ben toch wel tevreden over het resultaat. Als alles klaar is ga ik de hele wagen nog een keertje polijsten om het er zo goed mogelijk uit te laten zien. Heb ook nog een nieuw projectje, Sierra MK1 uit 1982: Grtz, Tyskie!
  13. Long time no see! Heb weer wat spullen gekocht voor mijn machine, jammer genoeg nog niet veel geinstalleerd Eerst en vooral; een leuk einddempertje! (Niet zo'n luid ding waar veel jeugd mee rondrijdt, gewoon een leuke sportieve brom, meer hoeft het niet te zijn voor mij!) Velgjes! (Misschien niet zo speciaal, maar ik vond ze mooi en ze waren goedkoop!) En iets speciaals! (lijkt mij toch!) De kit was niet makkelijk om te vinden, maar uiteindelijk toch contact opgenomen met iemand (die volgens mij ook lid is van dit forum), en ben er blij mee! merci Stefan! Ben ondertussen ook een cursus automechanica aan het volgen, dus hoop over een tijdje zo veel mogelijk zelf te kunnen doen aan mijn Fiesta! Grtz Tyskie! ps; sorry als mijn "voorstel-topic" wat lang wordt, dan maak ik even een project topic aan.
  14. Hey, bedankt voor je antwoord. Heb er gisteren ongeveer 20 km mee gereden en niets gemerkt. Zag wel dat de thermostaat lekt maar dat doet hij al een tijdje en ga er komende week voor naar de garage. Nogmaals bedankt voor je antwoord! Deze kan dicht!
  15. Hey, de kachelklep van de Fiesta mk5 van m'n ouders is kapot, bleef warme lucht blazen, maar deze gaan we vervangen. Omdat we deze zomer toch geen verwarming nodig hadden, hebben we de 2 slangen gewoon aan elkaar gekoppeld en zo het verwarmingssysteem afgekoppeld. Omdat het nu zo vroeg en onverwachts terug is beginnen vriezen wou ik net even de kachelklep terug aankoppelen, maar die slangnippels op de kraan waren dus ook volledig verduurd en er is er eentje afgebroken in de slang.... Ik zo goed als alles eruit kunnen halen maar ik denk dat er wel een klein stukje in de leiding is gegaan, kan iemand me vertellen of het kwaad kan om er nu mee te rijden of wat ik eventueel moet doen nu? Ook wel weer typisch dat zoiets bij mij gebeurt... Alvast bedankt, Mvg
×
×
  • Create New...