Jump to content

BartK

Active users
  • Posts

    223
  • Joined

  • Last visited

About BartK

  • Birthday 19-07-1995

Contact Methods

  • Website URL
    http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showuser=8413
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Limburg, Nederland

Previous Fields

  • Voornaam
    Bart
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7.5
  • Kleur
    Grijs

Recent Profile Visitors

1497 profile views

BartK's Achievements

Fiesta Junior

Fiesta Junior (6/22)

  1. Dat heeft de monteur al uitgesloten, welke gegarandeerd vaker in fiesta's rijdt. Het rijden in een andere fiesta, kan anders aanvoelen maar dat hoeft niks te zeggen (kilometerstand en ga zo maar door). Ik heb zelf een tijd als auto fotograaf gewerkt en weet nog goed hoeveel verschil er in auto's zat. Grote meerderheid waren allemaal 1.0 ecoboost modellen, vooral aan de koppeling was tussen de auto's veel verschil te voelen (logisch, ligt aan het rijgedrag hoe de auto inslijt). Het gaat vooral dus om dat het bij deze auto vanaf de beurt anders is gaan aanvoelen. Alsof je de een op de andere dag wakker wordt met rugpijn welke maar niet weggaat 😂
  2. Statusupdate: Probleem 1 is opgelost na het vervangen van de thermostaat (of wat dan ook). Probleem is na de reparatie van de eerste post niet teruggekomen. Geen natte plekken meer te zien. -------------------------------------------------- Probleem 2 is helaas nog niet opgelost, nadat de rubbere o-ring vervangen is geworden bleef er hier olie lekken. Om dit probleem op te lossen is er door de monteur besloten om beide nokkenassenstellers te vervangen. Deze zijn besteld maar zijn helaas nog steeds niet geleverd bij de garage... Ik wacht dan ook al de nodige tijd op een belletje om de auto langs te mogen brengen. -------------------------------------------------- Probleem 3 blijft mij dwars zitten, merk naar mijn gevoel vaak tijdens het rijden dat de auto niet vloeiend de versnelling in gaat. Het lijkt erger te zijn wanneer ik net rijd en de auto dus koud is. Wanneer ik hem onder het rijden in de versnelling wil drukken, voel ik van te voren een lichte weerstand. Deze verdwijnt redelijk snel waardoor ik de versnelling erin gezet krijg. Er is geen geluid te horen. Ik vraag mij af of dit niet komt doordat ik hypergevoelig ben geworden aan alles bij deze auto, zeker na de andere twee problemen. Hoe voelt het schakelen bij jullie aan? Voelen jullie ook wat weerstand of gaat deze "er als boter in"? Heb bij de garage een monteur (50+ dus extra ervaren haha) erin laten rijden en deze gaf aan niet vreemds te voelen aan de koppeling. Bij het schakelen kwam hij minder zeker over maar gaf aan niets geks te voelen. Ik merk echter zelf nu al een ruime tijd dat de auto anders rijdt dan ik gewend ben, dit allemaal sinds de eerste reparatie...
  3. Vandaag tijdens het rijden op de snelweg ook moeite gehad met het opschakelen van de 3 naar de 4, en van de 4 naar de 5... Edit: Op Google wat stukken gevonden over lucht in de leiding. Deze schakelproblemen kunnen dan ook voorkomen omdat de koppeling dan niet helemaal los komt. Ik weet niet of de garage leidingen van de koppeling los hebben gehad. Iemand wel eens de symptomen van lucht in de koppeling meegemaakt?
  4. Zelf geen verlies van koelvloeistof opgemerkt, maar moet dan ook bekennen dat als ik controleerde ik alleen keek of er nog voldoende in zat. Dus niet vergeleken met een vorige check door mijzelf. Dit zal ik vanaf nu bij het poetsen van de auto er bij doen. Auto heeft gelukkig 5 jaar garantie, alles zou dus binnen de garantie moeten vallen. Ben intussen wel al zo'n 5 keer bij de garage geweest en heb flink wat verlof moeten opgeven ervoor. Afgesproken met de garage is nu dat wanneer ze probleem 2 gaan oplossen, ook de rem/koppelingvloeistof zullen bijvullen. Op het reservoir staat alleen een MAX en geen MIN, vloeistof staat ongeveer een centimeter onder de MAX markering. Volgens de monteur was dit nog voldoende.
  5. Die vraag stelde ik mij inderdaad ook al af, toen ik de auto ophaalde waren er nog geen monteurs en nam ik het antwoord met een korreltje zout. Heb wel zelf gezien dat het erg vettig was (zie ook foto eerste post). Koelvloeistof had ik zelf nog niet echt bij nagedacht omdat mijn vloeistofpeil niet gezakt was. Ik had wel een dikke leiding gezien welke nat was. Mogelijk is het vettige dan koelvloeistof in combinatie met "road grime". Gelukkig is dat probleem nu opgelost, al houd ik het wel in de gaten. Dat van die versnellingen hoor ik vaker, echter merkte ik dit probleem eerder nooit op en schakelde de auto voor mijn gevoel altijd heel soepel. Ook mijn leenauto tijdens de beurt (ookal was dit een ecosport welke als ik het goed heb een andere versnellingsbak heeft) schakelde veel soepeler. Het vervelendste is als ik in een woonwijk rijd (in de 2) en moet afremmen om een onoverzichtelijke bocht te maken. De auto gaat vervolgens moeilijk doen omdat ik flink in de buurt van 1000 omw/min kom, waardoor je dus normaal wenst terug te schakelen. Dit gaat dan echter niet en ik moet dan flink bij remmen (koppeling in dus om de motor niet af te laten slaan) om hem dan in de 1 te krijgen. Dit zorgt vaker voor de nodige irritaties bij de mensen die achter me rijden.
  6. Hallo forumleden, Ik heb een Ford Fiesta met 1.0 ecoboost (handgeschakeld) van 2016. Afgelopen periode heb ik een grote beurt laten doen. Hier had ik zelf enkele aandachtspunten aan toegevoegd, omdat ik zag dat er enkel locaties bij de Fiesta nat waren. Probleem 1: De verbinding tussen de versnellingsbak en het tussenblok was nat. Vorige kleine beurt ook al aangegeven, te horen gekregen dat ik het maar in de gaten moest houden. Probleem is erger geworden (onderkant blok was zelfs nat) en er is nu eindelijk naar gekeken. Bleek te gaan om een/de thermostaat welke olie en koelvloeistof (!!) lekte. Deze is nu vervangen. Blijft mij verbazen dat ze dit eerder niet opgemerkt hebben en pas ernaar kijken als ik er naar vraag. Probleem 2: Aan de zijkant van het blok, bij de nokkenassenstellers was een lekkage aanwezig welke erg opviel. De nodige olie lekte hier eruit en dit deel van het blok was geel van de olie: Om dit op te lossen is de rubbere o-ring vervangen. Echter bleek het probleem sinds afgelopen weekend nog niet opgelost en na eigen inspectie zag ik dat niet alleen de plek op de foto weer vettig was, maar de nokkenas steller van de andere as dus ook. Beide lekte olie... Nu worden ze in de loop van de periode door de garage beide vervangen... Hopelijk wordt het probleem opgelost. Probleem 3: Sinds de beurt heb ik het idee dat de auto een stuk minder soepel schakelt. Vooral het in de 1 krijgen van de versnelling gaat lastig en meestal moet ik afremmen tot stilstand om hem erin te krijgen. De versnellingsbak maakt geen vreemde geluiden en het lijkt alsof de auto mij bewust niet naar de 1 laat schakelen (alsof ik te hard rijd). Verder merk ik dat als ik de koppeling in druk en dan een versnelling "eruit haal" dit ook een heel stuk minder soepel gaat. Het schakelen voelt gewoon een stuk minder soepel aan... Ik begrijp dat het nogal koud is buiten en dat de olie dan dikker is, maar heb dit probleem eerdere jaren nooit gehad. Ook heb ik niet echt het idee dat het beter wordt als de auto wel warm is. Is het mogelijk dat ze bij het herstellen van bovenstaande problemen misschien de rem en koppelingsvloeistof leeg hebben moeten laten en niet goed genoeg gevuld is? In Februari 2019 wordt de auto 3 jaar, de auto heeft een kilometerstand van 32.000 kilometer. Het lijkt me niet normaal om dit soort problemen te hebben met een auto van die leeftijd... Wie o wie heeft dit soort problemen ook meegemaakt of kan mij advies geven? Vooral bij probleem 3 ben ik erg benieuwd wat het is, zeker omdat ik mij niet kan voorstellen dat de koppeling of de versnellingsbak al gaar zijn. Ik ben heel zuinig met de auto en laat hem altijd netjes opwarmen. Ook als de auto wel warm is rijd ik heel rustig met hem.
  7. Na wat verder zoeken ben ik erachter gekomen dat op de Ford site er bij de titanium (deze heb ik dus) standaard 16 inch met 195/50 zit! Heeft natuurlijk te maken met meer comfort. Apart dat ik er dan juist zo weinig over lees... Zou de auto dan ook "ingesteld" zijn op deze bandenmaat en zou ik dan ook geen snelheidsafwijking hebben? Word langzaam bang om harder dan de maximale snelheid te rijden, dadelijk wordt ik nog zo'n oudje die altijd precies de maximum snelheid rijdt en inhaalt met 1 km/h verschil hahaha.
  8. Ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn zomerbanden de verkeerde maat hebben. Ik heb een fiesta van 2016 met 1.0l Ecoboost met 16 inch velgen. Deze zou een band moeten hebben van 195/45-R16. Echter liggen er banden op van 195/50-R16. Ik heb hiervan het verschil opgezocht en dit betekent dan toch dat ik bij 100 km/h, 3 km/h harder rijdt op deze banden. De banden hebben een verschil van 3,4% met de originele. Moet ik mij zorgen maken om aanlopen? Het verschil in snelheid valt mij niet zo goed omdat ik standaard wel zo'n 4/5 km/h te hard rijdt om de snelheidsmeter te "compenseren". Dan rijd ik dus ruim te hard... Zo ver ik weet zijn dit de banden die vanuit de fabriek op de auto zijn gelegd, echter zou dit dus fout moeten zijn. Zijn er mensen met deze zelfde maat als zomerband op hun fiesta? En moet ik mij zorgen maken over evt aanlopen?
  9. Nog steeds te koop. Prijs verlaagd naar 120 euro.
  10. Deze kan niet naar voren schuiven maar is wel standaard al ver naar voren. Oude foto zoals deze bij mijn vorige auto erin zat:
  11. Bart,

    waarom plaats je die achterlichten niet zelf op je auto?

     

    Ophalen? geen probleem -> wat is je uiterste prijs? Betaal contant!

     

    mvg

    Collin

    1. BartK

      BartK

      Collin,

      Ik ben van een Mk7 naar een Mk7,5 gegaan. De Mk7,5 heeft (wat ik van anderen hoor) een andere stekker. Omdat ik niet wil gaan kloten met de bekabeling doe ik ze daarom weg. Vind bovendien de lampen van de Mk7,5 titanium veel mooier dan bij de Mk7.

      Mijn uiterste prijs is toch wel 150 euro. Ze werken nog goed, zien er nog (super) goed uit en kosten nieuw 200 euro.

      Stuur me even een PM berichtje met je evt reactie.

      Mvg,

      Bart

  12. Ze lijken wel heel erg mooi wit, is dat ook zo of zijn ze toch wat meer blauw getint? Misschien dat de foto dat perspectief wat verandert... Mijn vorige waren wat erg koud / blauw (ook al zouden ze een witte tint zijn). Daarom heb ik er nog niet voor gekozen om ze naar wit te veranderen.
  13. Zojuist in België bij het parkeren over zo'n rot bult aan het einde van de parkeerplek geschraapt... Normaal NOOIT last van, deze week nu al twee keer. Eerste keer gelukkig geen schade, nu helaas wel. De lak is er een beetje weg en het is er wat ruw. Het is niet in het zicht maar moet ik mij hier zorgen over maken? Niet dat dadelijk de lak los gaat laten... Ben altijd heel voorzichtig en dat maakt dit uiteraard nog rotter. Zal proberen morgen een foto te maken.
×
×
  • Create New...