Jump to content

maximaal

Active users
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

About maximaal

  • Rank
    What's a Fiesta ?

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Eindhoven

Previous Fields

  • Voornaam
    Carlo
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7
  • Kleur
    Grijs

Recent Profile Visitors

741 profile views
  1. Hoi Marco,

     

    Nog steeds beschikbaar?

     

     

    1. Solo

      Solo

      Ik neem aan dat je reageert aangaande de 16" velgen?

      Deze zijn inderdaad nog steeds beschikbaar!

    2. maximaal

      maximaal

      Idd,gaat over de velgen.

      Wat is je uiterste prijs?

       

      mvg Carlo

    3. Solo

      Solo

      Hallo Carlo,

      Aangezien het originele en nette velgen zijn wil ik hier toch nog wel 250 euro voor hebben.

      Groet,

      Marco.

  2. Ik heb het ook met mijn MK7 uit 2010 met 97K op teller. Produkteigenschap. lijkt door de schok net of de motor kantelt bij gas loslaten.
  3. Wat verbruik betreft kan ik nog niks zeggen. Zal eens in de gaten houden of het verbruik veranderd,maar we gaan weer ri winter dus dan verbruiken de meeste auto"s wel meer. Vandaag ook weer APK laten doen en geen enkel probleem,dus voorlopig kunnen we er weer tegenaan.
  4. Zo heb deze week wat groot onderhoud aan de Ford Fiësta 1.6 TDCI laten doen. -Oliewissel met Total Quartz 9000 Energy 5W40 -Distributie riem + Waterpomp vv. -EGR afgedopt met RVS plaatje. Vooral het afdoppen van de EGR is een Grrr klus, de paravan en de balk moet los en eruit,omdat de EGR achter op de motor zit gemonteerd en zeer moeilijk bereikbaar is. Maar het is echt de moeite waard,de EGR was reeds softwarematig weggeschreven en uitgeschakeld ,maar bij optrekken kwam er toch een flinke roetwolk achter uit de uitlaat. Zat flinke roetaanslag op achterzijde van auto. Bij aanschaf
  5. Zo heb deze week wat groot onderhoud aan de Ford Fiësta 1.6 TDCI laten doen. -Oliewissel met Total Quartz 9000 Energy 5W40 -Distributie riem + Waterpomp vv. -EGR afgedopt met RVS plaatje. Vooral het afdoppen van de EGR is een Grrr klus, de paravan en de balk moet los en eruit,omdat de EGR achter op de motor zit gemonteerd en zeer moeilijk bereikbaar is. Maar het is echt de moeite waard,de EGR was reeds softwarematig weggeschreven en uitgeschakeld ,maar bij optrekken kwam er toch een flinke roetwolk achter uit de uitlaat. Zat flinke roetaanslag op achetzijde van auto. Bij aanschaf
  6. Vandaag heb ik even een beurt gedaan aan mijn FoFi 1.6TDCI en heb o.a. motorolie en filter vervangen, ruitensproeiervloeistoftankje vv ivm een lekkage bij het uitstekend pinnetje en tevens een Raid olietemperatuurmeter ingebouwd,dit was iets wat al een tijdje op mijn verlanglijstje stond. Tevens heb ik deze week nieuwe schijven en blokken voor geplaatst tijdens het plaatsen van de ST velgen die ik van een medeforummer had overgenomen. Nu viel het me de laatste tijd op dat hij wat meer rookte dan normaal en vandaag zag ik dat de intercooler lek was aan de onderzijde en ik dus een andere m
  7. maximaal

    Hallo!

    Leuke auto met idd een lekker kleurtje
  8. Hoeveel een nieuw stuur kost zou je bij de dealer kunnen informeren. Ik kan je een garage aanbevelen die bij mij de CC heeft kunnen aktiveren Garage voor CC activatie in Wijk en Aalburg Zij hebben een specialist in dienst die werkelijk alle mogelijke aanpassingen kan doen. Zijn naam is Iwan en hij is ook te vinden op het AMT garageforum. Hebben bij mij extra bedrading aan moeten sluiten en nu werkt de CC perfect. Zeker de moeite waard.
  9. Heb datum genoteerd in mn agenda. Onder voorbehoud ivm werk, daar het OV ook in het weekend moet blijven rijden. Grtz.
  10. Hallo iedereen, Heeft er al iemand hier een olietemperatuurmeter in de Fiësta MK7 ingebouwd? Vind olietemperatuur belangrijker dan koelwater temp,maar kan niks vinden op dir forum wat betreft de aansluiting van MK7. Met ForScan, Dashcommand e.d. en OBD kan ik geen olietemp uitlezen,dus heeft de MK7 1.6 TDCI geen sensor voor olie temperatuur? Weet iemand hoe dit zit?
  11. Ik heb ook een Ford Fiësta Econetic uit 2010 met 76 K op de teller en het probleem met deze motor kan zijn dat je verstuivers gaan lekken en dan komen er ijzerdeeltjes van de brandplaatjes in de olie en die gaan dan de zeef in de banjobout verstoppen van de olie aanvoerleiding van de turbo. Daardoor krijgt turbo geen olie meer en loopt dus vast. Voorkomen is beter dus af en toe je verstuivers controleren of ze vast zitten en geen koolaanslag vormt. De mijne is gechipt en heb ook DPF verwijderd en EGR softwarematig uit laten schakelen. Rijd als een speer. Wel doe ik nu een oliewissel om
  12. Ik ben Carlo en ben sinds vandaag in het bezit van een Ford Fiësta 1.6 TDCI Econetic. Heb hiervoor een Ford Mondeo 2.0 TDCI gehad ,maar het dievengilde heeft ervoor gezorgd dat deze niet meer in mijn bezit is. Nu heb ik dus een Fiësta en hoop hier tips en raad over dit type Ford te kunnen vinden.
×
×
  • Create New...