-
Posts
423 -
Joined
-
Last visited
About FiKa

Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Grijpskerke
Previous Fields
-
Voornaam
Jan
-
Auto
Anders
-
Type
Niet bekend
-
Kleur
Blauw
Recent Profile Visitors
2656 profile views
FiKa's Achievements

Fiesta Senior (7/22)
-
FiKa started following Koplampen Fiesta MK 7(,5) , Navigatie SD kaart Ford MFD 2020 Europe-Turkye met TMC , fiesta ecoboost 1.0 100pk/125pk tuning and 6 others
-
fiesta ecoboost 1.0 100pk/125pk tuning
FiKa replied to xtrakteddnb's topic in Motor tuning en performance
De motoren van de 100/125 zijn hetzelfde, de 140pk heeft een dunnere koppakking en als het goed heb, is de turbo ook anders. -
Als je airco hebt en aanzet, dan moet de ventilator gaan draaien. Zo kun je controleren of je ventilator het doet. Anders met 2 draadjes vanaf de accu(met zekering) rechtstreeks op je ventilator aansluiten.
-
Als je shell 98 tankt, heb je wel dubbele airmiles. Dat is wel interessant. Ik tank meestal Total, is bij mij het dichtste bij(en dubbele punten sparen) , en onderweg probeer ik zoveel mogelijk bij shell(airmiles)
-
Beste Sladan, hieronder een officieel pookknop verlicht van Ford. Home > Styling > Interieur > Versnellingspookknop > 1861359
-
Even informeren bij Ford dealer van Mossel in Goes of Vlissingen (naast Kuzee)
-
Ik heb ondertussen 92.000km mee gereden en de auto is 4.5 jaar oud.
-
Yari, ik heb al 4 jaar (90.000km) dezelfde Pilot Xenon erin zitten (5000k) en mijn verlichting staat altijd op automatisch. Deze set koste toen we €200, ze zijn dus het geld wel waard. Hiervoor had ik een Fiesta van 2014, ook xenon ingebouwd en volgens de garage zitten ze er nog in. Ik ben er zeer tevreden mee en heb het gevoel dat ze meer licht geven dan Led (Mazda CX 3).
-
Je kan bij Rica engineering een iSoftloader erbij kopen en dan kun je de software eraf en weer terug plaatsen. Ik neem aan als je de tuningsoftware eraf haalt(je hebt dan alleen de originele software over) en een ander plezier ermee doet, dat het kastje daarna leeg is en dan heb je zelf niets meer. Lijkt mij niet zo goed idee, of je moet je auto daarna verkopen. Ik heb er zelf geen, want de Ford dealer heeft er één.
-
Dit is de versie 2020. De bovenstaande foto's met gegevens heb ik ook.
-
Ik heb nu 90.000km met de tuning gereden en ben er nog steeds happy mee. Het enige probleem is dat je bij elk onderhoud even moet vermelden dat hij getuned is.
-
Is het geen garantie geval of heb je de Fiesta particulier gekocht?
-
Er wordt hierboven omschreven dat de 4 cilinder beter afremt dan de 3 cilinder. Ik had vroeger een Audi 80 1200cc 4 cilinder en die remde ook totaal niet op de motor, dus warme remmen na de afdaling van de Grossglockner. Heeft het afremmen vooral te maken met de compressieverhouding i.c.m. de aantal cc's? Ik neem aan dat de 3 cilinder 1500 cc van Ford beter afremt dan de 1000cc .
-
Bij mijn Fiesta had ik er ook last van, heb toen om de 10.000km de achterbanden links en rechts verwisseld. Dat ging goed. Ik rijd met 4 seizoenenbanden(Vredestein) en die zijn ook niet richting gevend.
-
Rica Engineering vs Revo stage 1 tuning
FiKa replied to GioCainn's topic in Motor tuning en performance
Thanks, die wist ik niet, nu is het mij ook duidelijk waarom er minder Nm's wordt aangeboden bij Rica.