Jump to content

knoopa

Active users
  • Posts

    123
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Voornaam
    Erwin
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7.5
  • Kleur
    Wit

Recent Profile Visitors

1023 profile views

knoopa's Achievements

Fiesta Junior

Fiesta Junior (6/22)

  1. Ik had er zelf niet zoveel van verwacht en deed het eigenlijk ook vooral om de oude versleten shifter te vervangen, daarom wilde ik ook specifiek die van Mountune want alle andere merken maken alleen een extensie op je bestaande shifter. Maar toen ik er voor de eerste keer mee ging rijden was ik toch wel echt verbaasd hoeveel korter de slag was.
  2. Aangezien ik voor mijn vorige Fiesta's al vaker heb zitten kijken voor de Mountune short shifter en deze nooit op voorraad was heb ik die nu maar meteen besteld toen ik een mail kreeg dat ze weer op voorraad waren. Het zat eigenlijk nog niet in de planning om mods te doen maar ik kon het toch niet laten. Oude eruit: Nieuwe erin: Installatie was heel simpel, helaas is het tegenwoordig wel een stuk duurder om onderdelen uit Engeland te halen
  3. En we zijn weer terug waar we gestart zijn. Ik heb ondertussen de ST180 alweer een tijdje geleden weggedaan omdat het toch niet helemaal mijn ding was. Ik rij nu zelf een BMW 330i, totaal iets anders maar ook zeker een toffe auto. Aangezien ik mijn eerste ST toch wel heel erg misste hebben we er maar weer een voor de vrouw gekocht, ook nog eens in dezelfde kleur. Ik mis alleen wel het extra vermogen en geluid van mijn oude dus we willen hier weer vergelijkbare mods mee gaan doen. Echter staat er ook nog een BMW 328i in de garage die ik aan het opbouwen ben als track tool dus voorlopig zal de ST nog even stock blijven.
  4. Originele uitlaat van een Fiesta ST180 vanaf de katalysator. De uitlaat heeft ongeveer 70.000km onder de auto gezeten en is daarna vervangen door een Milltek uitlaat.
  5. Ik heb nog wel een st uitlaat liggen mocht je die optie kiezen.
  6. In de beschrijving hebben ze het alleen over de 1.2, 1.4 en 1.6. Dat is de MK7, de MK7.5 heeft de 1.0 motoren, de ophangpunten zullen waarschijnlijk wel hetzelfde zijn maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Let er wel op dat de standaard uitlaat uit één stuk bestaat dus je zult de einddemper eraf moeten zagen/slijpen, het heeft dus wel iets meer voet in de aarde dan gewoon verwisselen.
  7. Oom agent is ook niet degene waar je bang voor hoeft te zijn. Ze staan inderdaad niet met rollenbanken te controleren zoals bij scooters en zoals je al zegt is dit ook niet heel realistisch. Als je echter een keer bij een ongeluk betrokken bent met zwaar letsel heb je wel kans dat de verzekeraar het een en ander gaat controleren, als dan blijkt dat je over die 20% zit zonder de auto om gekeurd te hebben dan kan het toch wel eens slecht aflopen. De kans dat je in deze situatie is natuurlijk wel heel klein en daarom kun je denken het is de moeite niet waard maar als je de rest van je leven moet betalen vanwege een ongeluk die de verzekering niet wil dekken heb je er toch wel spijt van. Nu verwacht ik niet dat ze over 120pk ipv 114pk moeilijk zullen gaan doen maar bij grote verschillen zou ik het risico persoonlijk niet nemen.
  8. Qua risico's zal het weinig verschil maken waar je hem laat tunen, dit is vooral afhankelijk van rijstijl. Het voordeel wat je hebt bij REVO ten opzichte van andere tuners is vooral dat ze zich richten op een bepaald aantal auto's en hiervoor de tunes optimaliseren, daardoor zul je een mooiere vermogenscurve krijgen wat dus fijner/leuker rijdt.
  9. Er zijn regelmatig topics over het tunen van een 1.0 dus daar is al een hoop informatie te vinden. Revo is een goede tuner en zou mijn eerste keuze zijn bij het tunen van een 1.0. Versnellingsbakken zijn de meningen over verdeelt maar over het algemeen is de conclusie dat zolang je gewoon een beetje normaal rijdt het allemaal wel heel blijft. Voor een stage 1 tune (ongeveer 150pk) zijn geen verdere aanpassingen nodig, luchtfilter kan maar hoeft niet per se. Wil je naar stage 2 dan zul je wel het een en ander aan moeten passen.
  10. Bij een turbo wil je normaal gesproken zo weinig mogelijk tegendruk dus dat zou alleen maar een voordeel zijn. In de praktijk zul je er weinig van merken zolang er nog een standaard katalysator tussen zit.
  11. Persoonlijk vind ik het geluid van de 1.0 zonder middendemper niet mooi en een beetje fart-can achtig klinken. Als je meer geluid wil zou ik voor een resonated uitlaat gaan van een merk als Milltek of Scorpion, dit klinkt echt veel beter maar kost natuurlijk ook een stuk meer. Voor de apk e.d. maakt het niets uit, zolang je de catalysator laat zitten mag het gewoon en levert het ook geen foutmeldingen op.
  12. Ik zou even wat onderzoek doen naar de mogelijkheden voor je auto. Als je bijvoorbeeld bij REVO kijkt (wat me voor jouw auto de beste optie lijkt) dan bieden die een stage 1 en stage 2 tuning. Stage 1 is zonder hardware aanpassingen en komt ongeveer op 150-160pk uit, Stage 2 is met intake, volledige uitlaat en intercooler en komt rond de 170-180pk uit. Je zou dus met stage 1 kunnen beginnen en de hardware mods 1 voor 1 kunnen doen en daarna stage 2 om de kosten te spreiden, of je kunt alles in een keer doen. Vaak is het bij tuners zo dat je van stage 1 naar stage 2 goedkoper kunt maar ik weet niet of dit bij REVO het geval is, dat zou je dus na moeten vragen. In Nederland wordt REVO software geleverd door Mebu dus je zou het beste met hun contact op kunnen nemen hierover.
  13. Ik bedoel zoiets als dit: Dus gewoon een dunne plaat die de bougies afdekt.
  14. Ik heb altijd zonder die kap gereden en volgens mij zo'n beetje iedereen die een open luchtfilter heeft. Zoals Michel al zegt is het mooier en makkelijker schoon te houden en daarnaast bespaar je weer wat gewicht. Als je bang bent voor vuil kun je beter zo'n afdekplaat erover doen.
  15. Hebben ze nu de oude luchtfilter gewoon laten zitten? Of is dat na die foto nog eraf gehaald? Goed om te horen dat de auto goed klinkt, is het vermogen nu ook een beetje naar verwachting?
×
×
  • Create New...