Jump to content
Fiestaclub.nl

knoopa

Active users
  • Content Count

    120
  • Joined

  • Last visited

About knoopa

  • Rank
    Fiesta Junior

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Voornaam
    Erwin
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7.5
  • Kleur
    Wit

Recent Profile Visitors

819 profile views
  1. knoopa

    Originele uitlaat ST180

    Originele uitlaat van een Fiesta ST180 vanaf de katalysator. De uitlaat heeft ongeveer 70.000km onder de auto gezeten en is daarna vervangen door een Milltek uitlaat.
  2. knoopa

    Ervaringen St line Mk7.5 uitlaat

    Ik heb nog wel een st uitlaat liggen mocht je die optie kiezen.
  3. knoopa

    Sport einddemper Ford Fiesta MK7.5

    In de beschrijving hebben ze het alleen over de 1.2, 1.4 en 1.6. Dat is de MK7, de MK7.5 heeft de 1.0 motoren, de ophangpunten zullen waarschijnlijk wel hetzelfde zijn maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Let er wel op dat de standaard uitlaat uit één stuk bestaat dus je zult de einddemper eraf moeten zagen/slijpen, het heeft dus wel iets meer voet in de aarde dan gewoon verwisselen.
  4. knoopa

    1.0 ecoboost 140pk tunen?

    Oom agent is ook niet degene waar je bang voor hoeft te zijn. Ze staan inderdaad niet met rollenbanken te controleren zoals bij scooters en zoals je al zegt is dit ook niet heel realistisch. Als je echter een keer bij een ongeluk betrokken bent met zwaar letsel heb je wel kans dat de verzekeraar het een en ander gaat controleren, als dan blijkt dat je over die 20% zit zonder de auto om gekeurd te hebben dan kan het toch wel eens slecht aflopen. De kans dat je in deze situatie is natuurlijk wel heel klein en daarom kun je denken het is de moeite niet waard maar als je de rest van je leven moet betalen vanwege een ongeluk die de verzekering niet wil dekken heb je er toch wel spijt van. Nu verwacht ik niet dat ze over 120pk ipv 114pk moeilijk zullen gaan doen maar bij grote verschillen zou ik het risico persoonlijk niet nemen.
  5. Qua risico's zal het weinig verschil maken waar je hem laat tunen, dit is vooral afhankelijk van rijstijl. Het voordeel wat je hebt bij REVO ten opzichte van andere tuners is vooral dat ze zich richten op een bepaald aantal auto's en hiervoor de tunes optimaliseren, daardoor zul je een mooiere vermogenscurve krijgen wat dus fijner/leuker rijdt.
  6. Er zijn regelmatig topics over het tunen van een 1.0 dus daar is al een hoop informatie te vinden. Revo is een goede tuner en zou mijn eerste keuze zijn bij het tunen van een 1.0. Versnellingsbakken zijn de meningen over verdeelt maar over het algemeen is de conclusie dat zolang je gewoon een beetje normaal rijdt het allemaal wel heel blijft. Voor een stage 1 tune (ongeveer 150pk) zijn geen verdere aanpassingen nodig, luchtfilter kan maar hoeft niet per se. Wil je naar stage 2 dan zul je wel het een en ander aan moeten passen.
  7. Bij een turbo wil je normaal gesproken zo weinig mogelijk tegendruk dus dat zou alleen maar een voordeel zijn. In de praktijk zul je er weinig van merken zolang er nog een standaard katalysator tussen zit.
  8. Persoonlijk vind ik het geluid van de 1.0 zonder middendemper niet mooi en een beetje fart-can achtig klinken. Als je meer geluid wil zou ik voor een resonated uitlaat gaan van een merk als Milltek of Scorpion, dit klinkt echt veel beter maar kost natuurlijk ook een stuk meer. Voor de apk e.d. maakt het niets uit, zolang je de catalysator laat zitten mag het gewoon en levert het ook geen foutmeldingen op.
  9. knoopa

    1.0 ecoboost 140pk tunen?

    Ik zou even wat onderzoek doen naar de mogelijkheden voor je auto. Als je bijvoorbeeld bij REVO kijkt (wat me voor jouw auto de beste optie lijkt) dan bieden die een stage 1 en stage 2 tuning. Stage 1 is zonder hardware aanpassingen en komt ongeveer op 150-160pk uit, Stage 2 is met intake, volledige uitlaat en intercooler en komt rond de 170-180pk uit. Je zou dus met stage 1 kunnen beginnen en de hardware mods 1 voor 1 kunnen doen en daarna stage 2 om de kosten te spreiden, of je kunt alles in een keer doen. Vaak is het bij tuners zo dat je van stage 1 naar stage 2 goedkoper kunt maar ik weet niet of dit bij REVO het geval is, dat zou je dus na moeten vragen. In Nederland wordt REVO software geleverd door Mebu dus je zou het beste met hun contact op kunnen nemen hierover.
  10. knoopa

    Mijn aardbei rode ST3 MK8

    Ik bedoel zoiets als dit: Dus gewoon een dunne plaat die de bougies afdekt.
  11. knoopa

    Mijn aardbei rode ST3 MK8

    Ik heb altijd zonder die kap gereden en volgens mij zo'n beetje iedereen die een open luchtfilter heeft. Zoals Michel al zegt is het mooier en makkelijker schoon te houden en daarnaast bespaar je weer wat gewicht. Als je bang bent voor vuil kun je beter zo'n afdekplaat erover doen.
  12. knoopa

    Mijn aardbei rode ST3 MK8

    Hebben ze nu de oude luchtfilter gewoon laten zitten? Of is dat na die foto nog eraf gehaald? Goed om te horen dat de auto goed klinkt, is het vermogen nu ook een beetje naar verwachting?
  13. Ik zat met de ST altijd tussen de 7,5-8l/100km en dat was met redelijk veel binnendoor rijden en best vaak flink opentrekken. Dit lijkt me dus een prima verbruik, de cruise control zal vast wat zuiniger zijn maar heb dit nooit getest. Op de snelweg gebruik ik niet vaak cruise control, eigenlijk alleen als het heel rustig is op de weg. Ik gebruik de cruise control op 60/80/100 wegen en dit rijdt echt een stuk relaxter dan dat je constant je snelheid zelf vast moet houden, zeker op een weg waar veel camera's staan. Ik heb 2 Fiesta's gehad met cruise control en nooit problemen gehad. Als jouw dealer €100 per half uur vraagt voor arbeid dan zou ik toch eens op zoek gaan naar een andere dealer, zo veel heb ik namelijk nog nooit hoeven betalen. Als je nog goedkoper uit wilt zijn kun je altijd nog langs een universele garage of iemand die in het weekend wat bij klust maar ik verwacht niet dat iemand dit gratis zal doen.
  14. knoopa

    Mijn aardbei rode ST3 MK8

    Ziet er een stuk toffer uit zo. Ben wel benieuwd naar het geluid, dit wordt inderdaad nog wel wat beter na een tijdje rijden. Het mooiste vond ik altijd als ik een flink eind gereden had en de uitlaat goed warm was, dan kreeg je regelmatig plofjes en gerommel.
  15. knoopa

    Mijn aardbei rode ST3 MK8

    Bij mij was het verschil gewoon veel meer koppel onderin en gewoon een stuk beter rijdende auto. Maar dit was puur omdat ik de filter als laatste deed en de rest van de mods er al op zaten. Als ik de luchtfilter eerst had gedaan en daarna de chip dan had ik waarschijnlijk bij de luchtfilter amper iets gemerkt en bij de chip een stuk meer. Als de tune op maat is kun je beter wachten, ze zullen dan sowieso dingen moeten aanpassen en dan betaal je uiteindelijk dubbel.
×