Jump to content

Patchweb

Active users
  • Posts

    331
  • Joined

  • Last visited

About Patchweb

  • Birthday 31-03-1976

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Westerlee (oldambt)

Previous Fields

  • Voornaam
    Heino
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK8
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

2933 profile views

Patchweb's Achievements

Fiesta Senior

Fiesta Senior (7/22)

  1. Hoi Damian, Dit heb ik zelf gedaan. Ik heb de ELM naar USB dongle besteld in engeland volgens een link die verder terug in mijn project staat. Forscan zelf kun je gratis downloaden op de website, voor het programmeren van de auto moet je echter een volledige versie hebben. Je kunt een tijdelijke sleutel voor 2 maand krijgen zonder kosten, maar daarna betaal je voor zover ik kon zien per jaar een bedrag.
  2. Wat vliegt de tijd. In positieve zin: het is nu eind september en de 15.000 km zijn we afgelopen week gepasseerd. Sinds Mei zijn er toch een aantal updates gedaan: Hierbij een overzicht. foto's toevoegen lukte me niet, vandaar dat er wat linkjes in staan: De eerste update is het tinten van de ruiten: Dit is gedaan door XWrap in Groningen foto's voordat er getint werd: http://patchweb.synology.me/800x600/grunnlinks.jpg http://patchweb.synology.me/800x600/grunnlinksvoor.jpg foto's na het tinten van de ruiten: http://patchweb.synology.me/800x600/pierlinks.jpg http://patchweb.synology.me/800x600/pierachter.jpg http://patchweb.synology.me/800x600/piervoor.jpg http://patchweb.synology.me/800x600/pierlinksvoor.jpg http://patchweb.synology.me/800x600/pierrechts.jpg Toen een kleine pech, maar ondertussen onzichtbaar hersteld bij Cultwheels Groniningen http://patchweb.synology.me/800x600/velgschade.jpg Vervolgens hebben we 13 september een afspraak gehad bij Autobedrijf Mebu voor het aanpassen van wat zaken onder de motorkap: Vooraf: http://patchweb.synology.me/800x600/luchtfiltervoor.jpg Erna: http://patchweb.synology.me/800x600/airtecfilter.jpg http://patchweb.synology.me/800x600/vermogenstest.jpg De dag na de tuning moest er getankt worden, hiervoor maar even de grens over gegaan, en na het tanken even getest op de A31: http://patchweb.synology.me/800x600/maxsnelheidnatuning.jpg We hebben de auto natuurlijk ook voor de tuning al een keer getest op de A31, en toen kwam de teller niet verder als 195 Verder hebben we middels forscan een aantal kleine aanpassingen gedaan. Zo sluiten de ramen indien ze open zijn bij het afsluiten nu meteen met behulp van de sleutel en is de climate control beschikbaar in de media unit.
  3. Zo. Sinds de aanschaf van de auto hebben we er al weer bijna 7000 kilometer op zitten. Nog steeds heerlijk rijden. De auto is een behoorlijk stuk zuiniger als de vorige auto. Gemiddeld is 1 op 17 haalbaar, en wanneer we langere ritten hebben zonder al te veel remmen en versnellen krijgen we dit feestje zelfs boven de 1 op 20. De verlichting bij de pedalen is ondertussen geplaatst en vandaag heb ik de sync software voor het eerst geupdate. (kaarten word gedaan zodra ik een grotere USB stick heb) Voor nu heb ik alvast de volgende wensen op mijn lijstje gezet: Chippen voor iets meer vermogen (al heeft deze meer als al mijn vorige auto's) Open Lucht filter i.p.v. het standaard luchtfilter. (ik mis toch wel het geluid als ik het gaspedaal iets dieper in trap) Blinderen van de achterruit en de ruiten van de achterste 2 portieren, daarnaast wil ik ook een raamband op het voorraam. Daarnaast heb ik nog wel een aantal vragen waarvan ik hoop dat iemand mij kan helpen: Welke ODB dongle kan ik het best aanschaffen voor het programmeren? Maakt het uit of deze eventueel wifi of bluetooth is, zodat ik hem ook met Apps kan gebruiken? In de ford app op de telefoon heeft in het begin de ritregistratie altijd goed gewerkt (bij langere ritten crasht weliswaar de telefoon), maar ik kan de ritregistratie sinds ongeveer 1 maand niet meer aanzetten. Komt dit bekend voor? Is het mogelijk dat wanneer een raam open staat en ik de auto afsluit. Dat de ramen automatisch worden gesloten, en dat bij het openen van het portier ook eventueel de ramen weer open gaan? Ik heb nu normale cruise control. Zou het mogelijk zijn door te programmeren om deze adaptief te maken? of ben ik hiervoor meer zaken nodig. Is iemand bekend met het inbouwen van de achteruitrijcamera? wanneer deze er nog niet in zit?. Wat heb ik hier allemaal voor nodig? alvast bedankt voor het meedenken. Met vriendelijke groet Heino
  4. Hierbij bied ik aan: Interaction Sky 15inch lichtmetalen velgen. De velgen heb ik aangeschaft op 5 november 2019. Bij de aanschaf van de velg zijn de winterbanden van de stalen velg overgezet en gebalanceerd. Velgen hebben geen schade en hebben 1 seizoen onder de auto gezeten. De banden kunnen nog prima 1 of 2 seizoenen mee. Ik bied de velgen aan omdat ze niet onder mijn nieuwe auto passen. Ze komen onder een Ford Fiesta uit 2009 vandaag, hebben steekmaat 4 x 108. De prijs die ik vraag is de prijs die ik voor de velgen heb betaald. De banden krijg je er gratis bij. De hoezen voor de banden krijg je er ook bij, hierdoor kun je de set netjes opbergen en vervoeren https://www.marktplaats.nl/plaats/m1668032004/view?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
  5. Zoals in mijn ander draadje al was te lezen, hebben we begin oktober besloten om te kijken naar een alternatief voor de MK7 met automaat. Ik had me al wat verdiept op de website van Ford en gekeken naar de diverse beschikbare opties bij de huidige Fiesta generatie. Na een wensenlijstje opgesteld te hebben zijn we naar onze dealer Bolhuis in Farmsum gegaan en hebben we na een aantal gesprekken de knoop doorgehakt. Uiteindelijk is de keuze gevallen op het volgende: Een Fiesta MK8 ST-Line X editie. De kleur is Chrome Blue, 5 deurs (3 deurs niet meer nieuw leverbaar) De motor is een 1.0 Ecoboost met 125 PK, verder voorzien van een 7traps automaat. Door te gaan voor de X editie is de auto uitgebreid met het Bang en Olufsen audio pakket, waardoor de kwaliteit van het geluid een behoorlijk stuk beter is als de voorgaande fiesta's. Verder hebben we de auto weer aan laten passen zodat ik er met mijn handicap toch prima in mag rijden. Het voetpedaal voor het remmen is opklapbaar gemaakt en verder is er een handbediening gemaakt voor het remmen. Gister (18-12-2020) hebben we auto opgehaald, en heb ik de eerste 100KM er mee gereden. Voorlopig hebben we nog niet heel veel zaken die we aan willen passen. Het enige dat nu nog even prioriteit heeft is de verlichting bij de voeten. Dit zou beschikbaar moeten zijn bij de ST-X maar werkt nog niet. Dit gaan we samen met de dealer nog uitzoeken, maar het lijkt er op dat de benodigde verlichting nog ontbreekt. Nu eerst even genieten van deze auto, en alle functies ontdekken.
  6. kuch kuch. Het heeft even geduurd. Maar dit topic kan worden gesloten voor verdere toevoegingen. Sinds gister is deze mk7 automaat eigenaar van de dealer in Farmsum. Begin oktober zijn we het trafect voor een nieuwe auto gestart en deze hebben we gister op kunnen halen.
  7. Ik kan nog steeds niet wennen aan het uiterlijk van de nieuwe Fiesta. Maar als hij dezelfde rijeigenschappen heeft als de MK7, dan is het een prima auto. Wel vind ik deze kleur uitstekend passen bij dit nieuwe model. Succes met het personaliseren van deze auto, en vele veilige kilometers gewenst. PS. Ik wou dat ik het budget had om binnenkort je huidige Fiesta bij Bolhuis aan te schaffen. Blijft namelijk een erg mooie auto. En de aanpassing voor het remmen zou probleemloos over te zetten moeten zijn
  8. Welkom hier. Je bent echt niet de enige groninger hier. Ik zelf kom uit Westerlee. vlak bij Winschoten. De kleur van je auto is volgens mij Panther Black. Je had al rondgekeken voor de Tuning. Unlimited Tuning in Amersfoort word her en der hier goed genoemd, bij mijn vorige Fiesta ben ik er daarmee ook geweest. Ze hebben sinds een tijdje een partner in Farmsum. (autobedrijf Bolhuis). Je zou hier eens kunnen informeren. Vanuit Winsum is dat maar een kleine trip. En als het tunen net zo snel gaat als in Amersfoort, dan zal je binnen no time weer onderweg zijn. Kans is aanwezig dat het probleem met het optrekken in de 2e versnelling daarmee ook meteen is verholpen.
  9. Patchweb

    St spoiler

    De ruitensproeierleiding heeft een klein beetje speling. Deze kun je met niet al te veel problemen dus aantrekken waardoor je deze ook in de grotere spoiler kunt gebruiken. Het remlicht is voor beide spoilers hetzelfde. En voor zover ik weet hoefde ik hiervoor ook geen kabels te verlengen.
  10. Dank je Dat rijdplezier gaat zeker lukken. De aanpassing zelf is best wel prijzig ook nog. Bijna € 1500. Een deel daarvan gaat naar de RDW (€ 225). Omdat de gehele aanpassing gekeurd moet worden, en er dus ook op het kentekenbewijs een vermelding gedaan word. Het bedrijf zelf rekent voor het monteren van de bedrijfsrem (de macGyver oplossing) een prijs van € 830 excl. btw. Het opklapbaar maken van het pedaal kost € 144,50 excl. btw. En dan rekenen ze € 55,50 voor het verzorgen van documentatie en het begeleiden van de keuring. (wat inhield dat ze de keurmeester wezen waar de koffiemachine stond.) Het technisch keuren door deze keurmeester van de RDW heeft al met al nog geen 10 minuten in beslag genomen. De rit van en naar Assen duurde bijna 1.5 uur. Maar dat was wel het leuke aan dit geheel. Volgende updates volgen nog. Ik zal o.a. de voorbumper aan de bijrijderskant wat moeten polijsten, een vrouwelijke bestuurder van een auto schatte de ruimte verkeerd in, en het is haar gelukt om mijn bumper te raken met haar achterspatscherm en haar achterportier. De krassen bij haar zijn behoorlijk wat groter als bij mij. En ik denk dat ik met wat polijsten de meeste krassen weer weg ga krijgen. Maar ook hiervoor geld. Het moet een beetje warmer worden. Tis nu nog niet te doen om aan de auto te knutselen.
  11. Het heeft allemaal even mogen duren. Sinds 2 week is de aanpassing van de voetrem naar een handbedrijfsrem een feit. Donderdag a.s. moet het nog even worden gekeurd bij het bedrijf dat de aanpassing heeft uitgevoerd. (Bever te Assen) Hierbij 2 foto's met het resultaat. De bediening zit rechts :). Het rempedaal is opgeklapt. En kan dus voor de niet vaste bestuurder naar beneden worden geklapt. Het was even wennen, maar na er nu bijna 2 week er in te rijden, is het al bijna normaal geworden. Heel af en toe betrap ik mezelf er nog op dat ik ook de voet rem nog wil gebruiken. Om de auto veilig te houden. (hoe gek dit ook klinkt) Is de knieairbag verwijderd. Ook is de stuur niet langer meer in hoogte en diepte verstelbaar. Dit omdat de beugel voor het verstellen door de bediening niet langer aan te trekken is. (zou tegen de stang aankomen). Verdere updates liggen reeds klaar. Maar het moet een beetje warmer worden voor ik deze ga plaatsen.
  12. De reden voor de aanpassing is natuurlijk medisch. Ik heb een cyste in mijn ruggewervel, deze is helaas te groot geworden, en heeft mijn zenuwbanen afgeknepen. (zie het als een steen die in een waterslang zit). Dit had als gevolg dat het gevoel in delen van mijn lichaam minder werd, maar ook de aansturing werd minder. In 2013 heb ik een operatie ondergaan. Deze was om verdere schade te beperken. De operatie op zich is prima geslaagd, maar de klachten die ik had werden natuurlijk niet beter. Gelukkig voor mij ook niet minder. Als gevolg van dit alles, is de aansturing naar mijn benen behoorlijk wat trager als van gezonde mensen. En bij een rijtest van het CBR ging het maken van een noodstop niet naar wens. Ook het feit dat ik steeds moet kijken waar mijn voeten zich bevinden is niet bevordelijk voor de rijveiligheid. Ik heb lessen gehad in een aangepaste leswagen, en dat toonde aan dat de bediening van de rem middels een handbedrijfsrem prima gaat. Aangezien ik mijn auto niet alleen heb voor de fun, maar ook eventueel naar werk moet kunnen rijden is het wachten op ondersteuning door het UWV tot ik de aanpassing mag doen. Tot die tijd is het voor mij belangrijk zo min mogelijk auto te rijden om de eventuele risico's zo klein mogelijk te houden.
  13. Eerste kleine aanpassingen zijn weer gedaan. Ik heb gezien dat de fitting voor de instapverlichting aanwezig was, dus daar eerst een oud lampje ingezet, die het prompt deed. Daar nu dus 2 blauwe leds in gestopt. De foto doet de leds geen eer aan, ze geven voldoende licht af. Daarnaast had ik in de oude fiesta bij de pedalen rode ledverlichting welke ingeschakeld werd als de verlichting aanging. Met hulp van een monteur bij de garage heb ik daar nu blauwe verlichting aangesloten. Aan zowel bestuurder als passagiers kant zitten 2 leds. Welke nog aangepast kunnen worden naar de juiste positie. Voor mij is het remmen natuurlijk nog steeds belangrijk. Dus vandaar dat daar de leds op schijnen. Overigens heb ik sinds 3 november uitslag van het CBR. Ik zal deze auto aan moeten passen! het rempedaal word opklapbaar, en er komt een handbedrijfsrem bij. Dit houd in, dat er een hendel onder het stuur word geplaatst (onder de bediening voor de ruitenwisser) waardoor ik met de hand ga remmen. Het zit er nog niet in, aangezien ik hiervoor afhankelijk ben van het UWV. (aanvraag ligt er, maar kan tot 8 week duren ) Voor zover de kleine updates :). De auto rijd super, na 4 tankbeurten en ongeveer 2000 km ben ik er nog steeds content mee.
  14. De achterlichten zijn overgezet. Door de inval van de zon lijken ze een stuk lichter hoor. Ze zijn smoked :). Dankzij Nielsicq doet sinds vandaag de Cruise Control het ook. Hiervoor nogmaals bedankt
  15. Omdat het CBR naar alle waarschijnlijkheid gaat zeggen dat ik naar een aangepaste auto moet overstappen heb ik afscheid genomen van mijn andere feestje. Ik heb al gezegd dat ik naar een andere auto zou gaan, maar heb niet vermeld wat voor alternatief ik heb gevonden. Gezien het feit dat ik hier een nieuw project topic voor start, moge het duidelijk zijn dat ik een ander alternatief heb kunnen vinden in een Ford Fiesta. Hieronder de eerste foto's: Mede dank een goed overleg tussen mij en de betreffende dealer hebben we al met al een goed alternatief neer kunnen zetten. Ter informatie van de auto: Het betreft een Fiesta Trend van september 2009. Uitgevoerd met een 1.4L blok, voorzien van een 4traps automaat. Hij heeft net geen 70K op de teller De auto stond bij een dealer in Castricum. Mijn dealer heeft hem voor mij laten overkomen naar Farmsum, en heeft vervolgens een aantal zaken overgezet. Te weten: "Eibach" verlagingsveren "Eibach" Spoorverbreders "Wolfrace" Velgen 16" incl. de banden (banden waren 1 week oud) Het "J1 automotive" luchtfilter. De Smoked achterlichten De verborgen Trekhaak. De "Pioneer" Subwoofer (onder de bijrijdersstoel). Met als bonus aangezien ik daar niet over gesproken had, de Musicbox. die het mogelijk maakt om muziek vanaf USB af te spelen Het halflederen stuurwiel dat ik vorig jaar bij Wout Bouman in had laten bouwen toen ik daar de Cruise Control in heb laten bouwen. En tot slot, hebben de leden van de werkplaats een poging gedaan om ook de Cruise Control werkend te krijgen. Helaas is dit niet gelukt. De knoppen zijn omgezet, de kabelboom daarvoor ook, (lampjes gaan branden), maar de Cruise Control kan niet geactiveerd worden. Ik heb dit feestje sinds gister. En ik heb nog niet zo heel veel KM er mee gereden (100km ong.) en deze rijd prima. Stuurt scherp, acceleratie ben ik tevreden over, en het geluid is natuurlijk door het open luchtfilter prima. Voorlopig heb ik wel plannen om ook deze Fiesta weer volledig naar mijn smaak aan te pakken. De Cruise Control is toch wel iets dat ik ga missen, en ook de getinte ruiten die ik had in de vorige Fiesta wil ik weer terug. Ook had ik rode verlichting bij de pedalen in de vorige, en dat had ik nagevraagd bij de garage om over te zetten, maar dat is tussen wal en schip geraakt. Hiervoor zal ik echter bij zowel bestuurder en bijrijder blauwe verlichting in het voetendeel plaatsen.
×
×
  • Create New...