Jump to content

Clank

Active users
  • Posts

    2561
  • Joined

  • Last visited

About Clank

  • Birthday 26-04-1992

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Voornaam
    Cas
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK5
  • Kleur
    Rood

Recent Profile Visitors

6496 profile views

Clank's Achievements

Fiesta Expert

Fiesta Expert (12/22)

  1. Ik zou zeggen: ga de deurrubbers eens invetten en kijk eens of het probleem dan verholpen is. Die ruimte tussen de kast en deur die je bedoeld, zit volgens mij gewoon achter het rechter spatscherm, achter de modderkuip. Die ruimte schoonhouden scheelt er veel in roest later. Overigens kan het wel een schokdemper zijn die piept, maar het lijkt me dat die dan ook geluid moet maken als je hem indrukt. En heb je de auto ook van links naar rechts laten wiegen? De rubbers van de stabilisatorstang zijn vaak nogal een puntje. Maar vervangen is geen leuk werk en als het niet nodig is, is het zonde.
  2. Motorgeluid of van een luchtstroom is het niet, want hij maakt het geluid ook bij stilstand. Rubben van een deur zou kunnen, net als rubbers in het onderstel. Ik zou eens tegen de auto aan duwen, zodat ie heen en weer beweegd, misschien dat je zo ook het geluid kan reproduceren?
  3. Ik heb het inderdaad wel eens gezien bij een auto waarmee ik een proefrit deed. Internet af gestruind en het schijnt dat het geen kwaad kan en meestal niks is. Echter kan het ook zo zijn dat je koppeling op zn eindje loopt. Maar dat merk je gauw genoeg als ie begint te slippen in de 5e versnelling bij tussensprintjes. Enige wat je kan doen is je koppeling vervangen, maar om dat nou voor een klein piepje te doen?
  4. Youtube - engineering explained Geperforeerde schijven heb je niet veel aan, behalve dat het er stoer uit ziet. Waar ben je naar op zoek? Gewoon vervangingsmateriaal of upgrade voor het hele remsysteem?
  5. Richting breda ben ik ook regelmatig te vinden. PM maar!
  6. Weet niet precies waar je de puma neer gaat zetten, maar als het enigszins richting zuidoost brabant is, laat maar weten. Dan meld ik me wel aan bij die niet-nader-te-noemen-forumleden die n handje willen helpen.
  7. Is ook beter. Dat soort klussen moet je niet overhaasten.
  8. Kan een voorbereide kabel zijn, zie je wel eens vaker. Dat als het knopje er zou zitten je geen muntenbakje hebt. Mijn focus heeft bijvoorbeeld een infocentrum (super luxe toen), als je dat niet hebt zit er gewoon een bakje voor munten/parkeerkaarten.
  9. Ik snap je punt, maar ik denk dat ik toch rare blikken krijg als ik dat hier aan straat doe.
  10. MK3 is indd volgens mij ook een kg of 100 lichter als ik me niet vergis.
  11. Als ik een garage had gehad had ik hem vandaag nog opgehaald. Maarja, het leven is niet altijd feest. Nieuwe eigenaar kan er veel (sleutel) plezier aan beleven.
  12. Clank

    Spatlappen MK7

    Als er een plastic schroefje in het midden zit: Grijp de buitenkant ergens mee vast en draai dan het schroefje eruit (dan heeft het schroefdraad tenminste grip), dan zou het eruit moeten komen. Ford gebruikte die bij de MK5 erg veel weet ik nog. Altijd ellende.
  13. Ik heb zoiets ook ooit gedaan, alleen dan met allemaal vakjes. Wat ik me afvraag, buigt ie met zware spullen in het midden niet door?
  14. Sensoren die je olie meten sowieso nooit vertrouwen. Zo ken ik iemand met een Volvo S60 die al een hele tijd met te weinig olie rond reed omdat de boordcomputer het niet aangaf. Sensor was stuk. Zelf controleren en als het oliedruklampje ooit aangaat: koppeling in en motor afzetten. Dan doorrollen naar de eerste de beste plek waar je je auto veilig neer kan zetten en dan olie checken. Nóóit zonder oliedruk laten lopen. Maar zoals je het nu doet, regelmatig checken: zo hoort het, deden maar meer mensen dat.
×
×
  • Create New...