Jump to content

Dutch

Active users
  • Posts

    1857
  • Joined

  • Last visited

About Dutch

  • Birthday 22-09-1968

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    op de drempel van Amsterdam
  • Interests
    kunst, filosofie, mooie meiden

Previous Fields

  • Voornaam
    Dutch
  • Auto
    Anders
  • Type
    Anders
  • Kleur
    Anders

Dutch's Achievements

Fiesta Nutcase

Fiesta Nutcase (10/22)

  1. Verdomd, die verlaging doet die anders toch wat iele Superturismootjes van 16" enorm goed...
  2. *volgt zijn ouwe karretje toch nog stiekem* Die veerpootbrug, hè. Money well spent...
  3. Veel plezier ermee, Mike!
  4. Hmm, die dingen zijn vijf jaar later inmiddels 25 euro per stuk. Inflatie, hè...
  5. Precies wat ik twee jaar geleden heb gedaan. Tot nu toe niets te klagen gehad.
  6. Yep, dat moet ik wel zijn geweest, Vitro...
  7. Ha, toch ook maar even in mijn oude projectdraadje gekeken... Even bijpraten? Sinds ik de Fietstas puur zakelijk rijd (ja, beetje vreemde zakelijke auto, maar toch), heb ik het contact met de Fiestaclub een beetje verloren. Maar ik heb 'm dus nog steeds, na 5 jaar. 86k km staat erop, alle mods zijn er nog, behalve de Dreamscience die ik heb verkocht aan een medeclublid. Wat is er sinds die tijd met de auto gebeurd? Het afgelopen jaar was z'n betrouwbaarste! Kennelijk moeten bij Fietstassen de kinderziekten er eerst uit... Na alle gedoe met waterpompen en stuurpompen, die hier nog gedocumenteerd zijn, had ik in 2009 nog een heftig akkefietje door wat uiteindelijk een defect gasklephuis bleek te zijn, wat ik vanaf het begin al dacht, maar wat Ford Amsterdam ook na vier bezoeken maar niet wilde diagnosticeren en repareren. Uiteindelijk daar opgestapt en nu tevreden klant bij Van Kalmthout Badhoevedorp. Daarna nog een kapotte airco-compressor en een afgebroken ontgrendelingskabel van de motorkap, maar sinds het najaar van 2009 dus volledig storingsvrij! En dankzij de Milltek zijn tunnels nog altijd een groot genoegen...
  8. Hahaha! Kom ik na lange tijd hier weer eens buurten omdat ik denk wat voor raars me nu overkomen is met de zijlijsten op mijn portieren - vanavond hing er opeens eentje aan nog één lijmdraadje in de wind te klapperen! - ga ik toch maar in hét draadje neuzen waar je voor dit soort zaken bij de Fiestaclub moet kijken. Was 't in 2006 nota bene de tweede post! Zat me af te vragen welke superlijm ik moest gebruiken om die dingen weer voor een paar jaar in weer en wind vast te laten zitten, maar dat is dus verspilde moeite?
  9. Wat Kyanite zegt. Je kunt 't ook anders zeggen. 10 pk zou je moeten kunnen merken (een heel klein beetje), alleen krijg je die niet van Ziptuning...
  10. Of de oude filterbehuizing erop laten zitten. Daarin ontlucht het carter normaal gesproken. Heb je meteen je blok beschermd tegen naar binnen lekkend regenwater, want dat gebeurt nogal eens bij mensen die álle plastic meuk hebben weggehaald.
  11. Vooral die eerste twee zijn mooi uitgelicht!
  12. Mijn probleem is meer dat ik de Fiesta tegenwoordig alleen nog zakelijk rij. Dan heb ik a) vaak geen fototoestel bij me en b) kom ik nauwelijks meer op bijzondere locaties. Maar ik blijf wel stemmen, hoor...
  13. Winterbanden zijn enorm handig en ik heb ze nu liever dan zomerbanden, maar je moet er inderdaad niet blindelings op vertrouwen. Wel of geen winterbanden is volgens mij ook niet de kwestie. Het gaat om je aanpassen aan de omstandigheden en ermee overweg kunnen. De meesten doen dat niet en kunnen het niet. Gewoon op hetzelfde rempunt als anders remmen bijvoorbeeld. En dan blijven remmen. En blijven remmen. Of voor een brug die weer opengaat, geen cm vooruitkomen en vol in de wielspin schieten. En dan nog eens gas bijgeven. En nog iets meer. Voordat ze beginnen terug te glijden jouw kant op... En luisteren doen ze ook niet. Mensen kijken je met glazige ogen aan als je vertelt dat ze op een gladde ondergrond beter zo min mogelijk remmen en dat het verstandiger is om terug te schakelen (desnoods tot z'n 1, bij voorkeur met tussengas) en op de motor af te remmen. Of als je zegt dat je ook in z'n 2 kunt wegrijden. Sterker nog, als ik om zo'n terugglijdende prutser heenrijd, krijg ik toeters en grootlicht om m'n oren. Al een paar keer meegemaakt. Alsof ik de wegpiraat ben! Hou liever je handen aan het stuur en kijk waar je heenglijd, uilskuiken, in plaats van je boos te maken op degene die jouw capriolen probeert te omzeilen...
  14. Wat vind jij van de Toyo's, Hecate? Ik ben er niet zo van onder de indruk, moet ik zeggen...
  15. Goed samengevat. Wat heb je aan een zachte band als je niet sportief rijdt? Een gewone toerband lijkt me prima. Voldoende grip voor dat soort snelheden, slijtvast. Alle merken hebben er wel eentje. Bridgestone heeft de Turanza, Michelin de Primacy, Goodyear de NCT5, etc.
×
×
  • Create New...