Jump to content

Aristonos

Active users
  • Posts

    50
  • Joined

  • Last visited

About Aristonos

  • Birthday 01-02-1962

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Voornaam
    Ron
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7.5
  • Kleur
    Zwart

Recent Profile Visitors

990 profile views

Aristonos's Achievements

Fiesta Wannabee

Fiesta Wannabee (5/22)

  1. Kan het zijn dat ze bij sommige modellen die arreteerstift hebben weg gelaten ?
  2. Mag ik vragen hoe jij die led strip heb aangesloten ? Ik heb een draadje met stekker gevonden die past op het led stripje. Maar het draadje is zo kort en het draadje van de auto zit veel naar rechts terwijl jij het draadje naar binnen hebt net naast het airbagslot.Heb jij meer draad kunnen vrijmaken uit de auto ? Is er nog speling ? En hoe heb je dat stkkertje naar binnen gekregen.Daarachter zit ook iets wat het niet helemaal vrij maakt.
  3. Kom ik erachter dat in de middenconsole achterin bij de achterbank wel een loos gat zit met dekseltje maar geen 12 volt aansluiting. Die had ik wel in de vorige wat een titanium was. Weet iemand of daar misschien een vooraansluiting zit (Draden/stekkers) voordat ik alles overhoop haal om het te zoeken ? En kan ik dan bij Ford een passende 12 volt aansluiting halen of kan het ook een universele worden ? Ik las op een focusclub dat iemand het wel had. Focusclub omdat ie van Focus overstapte naar een Fiesta. Hier een greep uit zijn samenstelling. Daar staat het dus. Elektrisch bedienbare portierramen voor (incl. one touch down functie) Elektrische stuurbekrachtiging (EPAS) Elektrische voorruitverwarming Elektrisch inklapbare buitenspiegels met instapverlichting Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels Elektronisch Stabiliteits Programma (ESP) Extra 12V aansluiting op middenconsole achter Ford Auto-Start-Stop systeem FordEasy Fuel Geblindeerde ruiten achter Geïntegreerd navigatiesysteem inclusief 5'' kleurenscherm met SD kaart voor West Europa
  4. Dat bedoelde ik dus in het andere topic. Van 100 naar 140 pk is 40%.Echt veel.En dus eigenlijk niet toegestaan verzekeringstechnisch. Ik vroeg me dan ook af of de 140 pk uit de fabriek niet iets anders is dan de 100 pk. Overigens rijden er wel zeer veel Fiesta,s rond die van 60 pk naar ruim 85 pk of iets meer zijn gechipt. Dat is ruim over de 20%
  5. Hebben die dan niks verder aangepast uit de fabriek ? Andere bak of turbo ? Dus precies dezelfde motor ? En dan 100/125/140/180 PK ?
  6. Ja duidelijk.Ik dacht om niet teveel PK,s toe te voegen om de aandrijflijn en koppeling niet teveel te belasten. Maar ik begrijp dat je ook gewoon met je voet rustig aan kan doen. Ik wil het omdat de auto iets meer kan gebruiken bij het inhalen. Het gaat wel goed hoor, .Maar je merkt dat er begrensd is. Bij 100 moet je echt terug naar de 4 om te accelereren. Zitten lange versnellingen op. En welke bedrijf raden jullie mij aan dan ? Ik zie wel hier en daar positieve berichten over Unlimited.
  7. En als je een 100 pk wilt laten tunen naar 125 pk ? Kan dat ook. Dan krijg je wel meer vermogen maar ga je niet over de marge heen.Maar ik zie die optie niet bij tuningbedrijven.
  8. Ik zal er is rustig voor gaan zitten als ik tijd heb. Ik wil er alléén een voltmeter op aansluiten. Maar die draad bij de versnelling is dus niet aan te bevelen. Zal met een spanningzoeker in dat dashboardkastje zoeken.
  9. Hoe kan ik het beste een 12 volt aftakking maken ? Ik weet, je kunt de versn.pook hoes optillen.Maar daar kom je verrekt moeilijk bij van boven.Daar heb je echt geen montage ruimte..Verder heb ik kabelschoenen gekocht met piggy back. Dus daar kunnen weer twee kabelschoenen op. Hoe hebben jullie het gedaan ,indien van toepassing ?
  10. Gewoon doen. Die 60 PK in zo'n auto is echt te weinig en slechts gedaan om een zuiniger type in het assortiment aan te bieden. Ik had het destijds ook laten doen en je voegt wat beter in en haalt iets beter in. Niemand merkt het hoor. Ze gaan echt je OBD niet uitlezen als je een aanrijding hebt gehad.Wel altijd melden als je voor service gaat. Want mochten ze bij Ford je software updaten dan ben je de tuning kwijt. Dus na tuning, alleen uitlezen op storingen. Nooit meer updaten. Je hebt er tenslotte een prijs voor betaald.
  11. Heb zelf een S edition gehad. Had een S embleem op de raamstijlen en op het interieur. Het embleem in het interieur gaf aan welk nummer je was van de 300 stuks die hiervan gebouwd zijn.Ik had die wel laten tunen naar 85 Pk. Nu heb ik een 1.0 titanium.Dat is heel wat anders. http://www.autowereld.com/nieuws/autonieuws/id/11729/ford-lanceert-gelimiteerde-fiesta-s-edition
  12. Die Fiesta met tuning is ingeruild..heb het er gewoon bij verteld tegen de dealer. Geen probleem..Die 1.25 met 60 PK was ook gewoon te traag om in te halen en in te voegen. Nu heb ik een Fiesta titanium 1.0 ecoboost 100 PK drie cilinder. Dat is een echt racemonstertje. Dat voel je als je er in rijdt.Meer kan ik niet zeggen..Wil je dit nog eens laten tunen dan komt ie mede door de turbo op 145 PK. Maar even voor de duidelijkheid..Ik race er niet mee. Deze auto kan in hele lage toeren erg veel trekkracht leveren. Dit is m,n 2e auto voor m,n vrouw eigenlijk,..Naast de Mondeo 1.6 titanium 160 PK
  13. Ik kan geen relais vinden die op de schakelaar reageert.Het enige wat op de schakelaar reageert is het oranje draadje..Ik heb er een pijl bijgezet.Als ik op dat draadje de spanningzoeker zet gaat ie aan en uit als ik de schakelaar bedien...dus tot daar heb ik stroom..En nu ?? Een losse relais gebruiken of zo ? En sorry dat de foto zo klein is...ik moest hem helemaal verkleinen om het te kunnen uploaden.
  14. Ja klopt...op de schakelaar is gewoon stroom (spanningzoeker) en ook het lampje in de schakelaar brand.Ik ga morgen even in de fusebox duiken..In ieder geval tot zover bedankt...Ik kom er nog op terug op mijn bevindingen..
×
×
  • Create New...