Jump to content

EconeticPantherBlack

Active users
  • Posts

    31
  • Joined

  • Last visited

About EconeticPantherBlack

  • Birthday 20-11-1957

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Antwerpen

Previous Fields

  • Voornaam
    Paul
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7
  • Kleur
    Zwart

EconeticPantherBlack's Achievements

What's a Fiesta ?

What's a Fiesta ? (4/22)

  1. Tegenwoordig worden haast alle Fiesta's geleverd met zo'n motorafdekkap. Die wordt evenwel niet op de motor gevezen maar zit gewoon met 3 rubberdoppen over 3 metalen uitstulpsels geklemd. De motorafdekking voor de recente 95 pk diesel ziet er zo uit : De 3 bevestigingspunten op de motor : Onderkant van de afdekkap :
  2. Dat is gewoon een vervangingsspiegel met naast de (kleinere) spiegel zelf, nog een houder voor een bestaand Garmin GPS systeempje. Fimpje om hoe de spiegel (zelf) ineen te knutselen : Fimpje om de Garmin in de spiegelhouder te integreren : Of lees mijn bijdrage op het engelse forum : Bezoek eng. forum
  3. De GSM is nodig om de navigatiesoftware op te draaien. De gps-muis is nodig om de Ford module te laten weten dat er een gps-systeem is aangesloten. Het is idd. vrij nutteloos, maar het werkt wel. Andersom is lastiger : je Nokia met de gratis Nokia navigatie software over je Ford systeem laten werken ... dan krijg je 2 problemen : 1) het werkt prima voor de navigatie (stem over de luidsprekers van je Fiesta) maar je bent dan wel je radio kwijt 2) je gebruikt de speakers van je Nokia om naar de voice navigatie te luisteren, maar dan moet je je Fiesta's bluetooth uitzetten (want als die bluetooth koppeling er wel is met je Nokia dan vertikt die Nokia om diens speakers te gebruiken, dus wel beeld maar geen klank op je nokia Ik gebruik de tweede keuze. Het geluid van mijn Nokia is sterk genoeg om over de radio te komen (mijn geluid staat dan wel op 8 of 9 op de Fiesta). Je kan een A-stijl houder bij ford bestellen (en voor sommige basic modellen best ook de bekabeling) en daar een gps op monteren. Bij Ford Belgie zal men volhouden dat je dan een Garmin moet kopen, maar je kan ook een Tom Tom 750 aansluiting krijgen via Ford Duitsland. Misschien dat je in Nederland beide systemen kan bestellen (koop je gps uiteraard ergens anders véél goedkoper). PS. een Ghia versie ? Ik denk dat die niet meer gemaakt worden.
  4. Het is Panther Black lak, dezelfde als de buitenkant van de Fiesta. Hij deed het idd. zelf. Het hele verhaal : http://www.fordownersclub.com/forums/index...=19202&st=0 Over smaken valt niet te discussieren, ieder zijn voorkeuren, maar dat hij er werk heeft ingestoken is een feit. Ook tof dat hij foto's deelt en daarbij info doorgeeft aan iedereen is prima.
  5. Het pakje komt zelfs uit Oostenrijk, Tyrefryer vanop het duitse (en engelse) forum is Oostenrijker. Je kan hem nu ook direkt via zijn e-mail bereiken, ook in het engels : tyrefryer@aon.at
  6. Iets hoger gaf ik al de link naar het duitse forum waar lid Tyrefryer de zelfklevende naadvilt aanbiedt : http://www.fiesta-ka-forum.de/fiesta-mk7-5...ueckbank-59128/ Om de site terwille te zijn, vraagt hij wel om eerst te registreren en hem via PM te contacteren. Ik zond hem bijvoorbeeld dit berichtje : Hij antwoordt dan wel terug, via PM op het forum of via e-mail. Binnen de week heb je je pakketje thuisbezorgd.
  7. De tripcomputer is vrij correct. De boordcomputer is variabel naargelang laatst vastgesteld rijgedrag (verbruik). De boordcomputer houdt voor de resterende afstand rekening met de laatst aangehouden snelheid en dus dito verbruik over een bepaalde tijdspanne ( tussen 5 en 10 minuten ). Rij je dus in die tijdspanne gemiddeld nogal door, dan geeft de boordcomputer minder resterende kilometers aan. Rij je in die tijdspanne juist heel economisch dan zal de boordcomputer die resterende kilometers verhogen. Enkel als hij het eerste signaal geeft dat je nog 80 km. over hebt, doet hij de aanpassingen niet meer (daarom dat je nog veel verder kan dan 80 km.). De volgende keer nadat je getankt hebt en de computer VOORSPELT 600 km. tot volgende tankbeurt, rij dan eens 5 kilometer héél zuinig en je zal merken dat je dan plots meer dan 600 km. zal kunnen rijden (hoewel je er al 5 hebt afgelegd). De computer VOORSPELT gewoon een ander radius omdat hij uitgaat van het laatst vastgestelde rijgedrag gedurende de laatste 5 a 10 minuten. Een leuke en informatieve site om je verbruik te berekenen en bij te houden is : Verbruiksmonitor
  8. Nee, echt, het is geen boel werk. En ja, bij stoffen bekleding is het hetzelfde simpele systeem. Ik geef meteen de link naar de originele posting : http://www.fiesta-ka-forum.de/fiesta-mk7-5...ueckbank-59128/ Zeg nu zelf, zo had Ford het toch ook af-fabriek mogen leveren ????
  9. Je hoeft de rugleuning niet te verwijderen, gewoon neerklappen en kan je de bekleding los maken. Ik zet even mijn oplossing op het forum : Links nog niet bekleed, rechts met vilt : Afgewerkt (sorry, het regende .. ) goede plaats om te beginnen en te eindigen met het losmaken van de zetelbekleding : Het gebruikte vilt ( goede kwaliteit en zelfklevend ) : De zelfklevende kant : De veter loopt niet helemaal onderbroken door, ook onderaan is er plaats om te beginnen en te eindigen : Het vilt is ietsje oversized zodat je het in de groef kan duwen met een hulpmiddel (mijn geval een bandenafnemer voor fietsbanden) : Er zijn een aantal ronde verzakkingen, die vul je best op : De veter duw je mooi terug in de groef : Het 3 mm. dik voorgesneden zelfklevend vilt voor de 2 delen van de achterbank wordt geleverd in zo'n verpakking : Prijs : 39,90 euro.
  10. Bij de MK7 varieert de ET-waarde naargelang de gekozen ( ford ) velgdoormeter. De 14 " = 37.5 De 15 " = 47.5 De 16 " = 41.5 De 17 " = 47.5
  11. Nee, het ' echte ' geheime luikje van de MK7 : Het was oorspronkelijk echt wel de bedoeling om dat vakje als opbergvak te gebruiken, maar Ford is daar vanaf gestapt eens de produktie van de MK7 op gang kwam. Maar al die tijd bleef het aanwezig en bruikbaar, mits een beetje durf. Vorig jaar is Ford gestopt met het slotje te monteren en is het klepje een beetje dichtgekleeft. Hieronder een foto van hoe Ford het klepje oorspronkelijk had ontworpen, let op de uitsparing om een vinger in te steken om het klepje te openen.
  12. Het zijn ook 2 verschillende auto's, de ene is de europese en de andere is de amerikaanse versie.
  13. Als het hetzelfde systeem is al bij de MK7 Fiesta, dan zitten de gaten met schroefdraad nog onder de kit waarop de afdeklat is gekleefd. Je moet met een klein mesje of schroevedraaiertje zelf nog de gaten blootleggen en vrijmaken van de kit. De afdeklat vervangen door eentje uit 3delen + 2 afdekstukjes zodat je de ontstane gaten kan opvullen als je zonder dakrek wil rijden. Zie mijn foto's : http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showt...mp;hl=dakdrager
  14. 2600 pond is de prijs voor de montage (plaatsingskosten) !!! De kit zelf kost 2.450 £ maar staat nu in promotie voor ' slechts ' 1.995 £ ... Kit + montage = 4.580 £
×
×
  • Create New...