Jump to content
Fiestaclub.nl

Tazzie

Active users
  • Content Count

    211
  • Joined

  • Last visited

About Tazzie

  • Rank
    Fiesta Junior

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.ford-fiesta.nl
  • ICQ
    0

Previous Fields

  • Voornaam
    Roy
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK6
  • Kleur
    Zwart

Recent Profile Visitors

2533 profile views
  1. Tazzie

    Hydraulisch druklager

    @allesklusser dank voor de afbeelding. Leiding 7A512C net vervangen maar daar waar hij dus in het druklager gaat en in de master cilinder heb ik dus axiale speling. Ik kan de leiding verder in het druk lager drukken en ook in de master cilinder maar dan krijg ik dus het borg veertje er niet meer in. Er zit dus ruimte tussen de kop van de leiding en de interne boring van de druk lager bevestiging als ook in de master cilinder. Heb vanochtend de boel weer los gehad en heb nu een klein rubber ringetje voor de leiding in het druk lager gedaan, daarna leiding er in en borg clip gemonteerd. Zit nu een stuk strakker. Nu afwachten of dit gaat helpen. Indien ja, zit er een verkeerde tolerantie in en zal ik dus moeten gaan kijken voor een nieuw druk lager en het daarbij behorende werk van de bak weer demonteren Mvg Roy
  2. Tazzie

    Hydraulisch druklager

    Dat verklaard nog steeds niet waarom het een paar dagen goed werkt en daarna niet meer en er lucht in het systeem zit zonder een lekkage. Iedere keer na ontluchting werkt het prima zonder zwaar te gaan, vreemde geluiden te geven of trillingen in de koppeling. A: nog geen 10K geleden koppeling vervangen inclusief hydraulisch druk lager. B: Afgelopen week master cilinder en leiding tussen master cilinder en druklager vervangen en wederom alles ontlucht. Werkt 2 tot 3 dagen prima en daarna ga je merken dat de koppeling toch niet helemaal lekker vrij komt tijdens schakelen. Geen zichtbare lekkage en ook geen vloeistof verlies. Enige wat ik wel heb gemerkt tijdens de- en montage van de leiding vanaf de master cilinder naar het druklager is, dat de aansluitingen in de master en druklager van de leiding niet geheel strak zitten. Vandaar mijn vraag, hoort er een rubber ring in het lager en de cilinder te zitten waar de leiding in komt die er voor zorgt dat de leiding er strak in zit voor je de borg clips monteert om de leiding vast te zetten. Ben bij de montage van de koppeling geweest en alles was schoon, braam vrij en ook is er een nieuwe keerring achter het druklager gemonteerd. Alles is origineel Ford Mvg Roy
  3. Tazzie

    Hydraulisch druklager

    Indien de drukgroep niet in orde is, wat ik betwijfel na nog geen 10.000, zou het een constant probleem moeten zijn en niet iedere keer na een paar dagen als je het systeem ontlucht hebt. Ook zou je dit horen en vooral voelen als er vingers van de drukgroep kapot zijn. Mvg Roy
  4. Tazzie

    Hydraulisch druklager

    Geen lekkage, geen vloeistof aan de onderzijde van de bak. Dat heb ik allemaal gecontroleerd. Je ziet echt nergens sporen van een lekkage. Tevens blijft het vloeistof ook op pijl. Dat was het eerste waar ik naar gekeken heb. Mvg Roy
  5. Iemand die mij kan helpen met het volgende probleem. Afgelopen jaar is de koppeling geheel vervangen, tenminste dat neem ik aan. Heb zelf de gehele kit aan geleverd. Nu heb ik na een kleine 10k km's ineens een druk verlies in het koppelings systeem. Hierna zijn de master/pedaal cilinder vervangen en ook de leiding vanaf die cilinder naar het druklager vervangen. Wat mij opviel bij het vervangen van de leiding is dat deze niet echt strak in de bevestiging van het druk lager en de master cilinder zit. Horen hier toevallig kleine rubber ringen onder te komen en zijn die bij demontage per ongelijk er uit gevallen? Heb niets van dat gezien maar is dit mogelijk? Heb het systeem reeds meerdere malen ontlucht, maar iedere keer na een paar dagen zit er weer lucht in het systeem. Ik verlies geen vloeistof en zie ook nergens een lekkage. Iedere hulp/advies is welkom. Grts Roy
  6. Tazzie

    Probleem uitlaat ST150

    Je kunt eens naar iemand toegaan die goed met uitlaten is, vooral lassen. Heb ik ook gedaan ivm soortgelijke problemen. Tevens meteen een andere eindstijl er op laten maken. Rij er nu al bijna 2 jaar mee rond. Je kunt de steun aan laten passen zodat hij wat hoger komt te hangen. Er zijn voor zover ik weet geen wijzigingen gedaan aan de uitlaat uitsparing in de bumper tijdens de facelift vanaf 2005. Het lijkt er op dat deze achterdemper voor de none ST150 is. Deze hebben geen uitsparing in de bumper en daarom hangt de eindpijp ook lager. Mvg Roy
  7. Tazzie

    Koelvloeistof lekkage fiesta mk6 2005

    Lopen daar 2 slangen die nogal eens willen gaan lekken als ze ouder zijn. Die van het thermostaathuis naar de radiateur en die vanaf de kachel naar het thermostaathuis. Mvg Roy
  8. Tazzie

    St150 spoiler op niet ST fiesta

    Wat je ook kunt doen en dat heb ik ook gedaan, is de spoiler lijmen met 1k ruiten kit. Zit muurvast en heb je ook geen last van naderhand optredende roest problemen. Spoiler op de achterklep leggen en dan papier/schilderstape langs de randen plakken. Spoiler voorzien van kit en dan monteren. Eventuele overtollige kit komt op het schilderstape wat je kan verwijderd zonder veel moeite. Plak ook de spoiler vast met wat tape zodat hij niet verschuift tijdens het uitharden van de kit. Mvg Roy
  9. Tazzie

    Koppelings problemen

    Been there, done that meer dan 1 keer. Is toch een stuk minder werk Mvg Roy
  10. Tazzie

    Koppelings problemen

    Het is inderdaad onderdeel 7K576. Lullige is dat deze van links in de bevestiging van de cilinder is gemonteerd en je dus de as van de beide pedalen moet los maken en ook de koppelings cilinder. Dit omdat je anders geen ruimte hebt om de oude veer te verwijderen en of een nieuwe te monteren. Was ook op de sloop gaan kijken en van de 6 fiesta's die ik bekeken had, waren er 5 gebroken. Mvg Roy
  11. Weet niet of het reeds eerder is vermeld of gevraagd maar heb afgelopen week een simpele oplossing gevonden voor koppelings problemen met fiesta's met een hydraulische koppeling. Nadat ik eind vorig jaar een nieuwe koppeling had laten monteren, kreeg ik 2 weken terug weer problemen met de koppeling die leken op een wederom versleten koppeling. Het pedaal stond iets verder naar beneden, koppelen ging zwaar tot soms niet en vooral in 1 en achter uit het aanwezig zijn van tandenknarsen. Na wat onderzoeken want het leek mij stug dat de koppeling binnen 12000 km alweer af was, kwam ik tot de ontdekking dat de koppelings cilinder onder het pedaal niet geheel terug kwam. Overal lopen zoeken naar foto's van de gehele unit om te kijken of er iets anders was dan wat ik zag. Op een gegeven moment dat ik met mijn hand achter tegen het schutbord aan zat, voelde ik in eens wat weg vallen. Wat meer ruimte gemaakt en kwam daar in eens een afgebroken veer tegen. Deze zit op de cilinder ingehaakt en aan de andere zijde op een vork van het koppelings pedaal gemonteerd. Het blijkt dus dat als deze veer niet aanwezig is of zoals in mijn geval gebroken is, de pedaal cilinder zuiger het vloeistof voedingsgat niet geheel vrij geeft waardoor de hoeveelheid verplaatste vloeistof om het druklager ver genoeg te bedienen, niet werkt. Nadat ik deze veer vervangen had, werkte alles weer naar behoren. MAW, check dit eerst voor je naar een garage gaat om eventueel je koppeling te laten vervangen. In mijn geval was het een MK6 1.6 16V maar heb reeds gezien dat systeem op veel meer types gebruikt word, ook op de focus. Hoop dat ik hiermee iemand kan helpen voor die persoon op kosten gejaagd word. Succes. Mvg Roy
  12. Tazzie

    Kachelblower weerstand Fiesta MK6 2003-2005

    Het zijn de zelfde soort thermo zekeringen die ook in koffiezet apparaten gebruikt worden. Ze zijn er in allerlei verschillende waardes en klappen er uit als ze dus te warm worden. Mvg Roy
  13. Tazzie

    Kachelblower weerstand Fiesta MK6 2003-2005

    Ter lering en vermaak. Dat kleine onderdeel wat dwars op de weerstand zit gemonteerd is geen diode maar een thermische zekering. Dit is ook vaak de oorzaak waarom de kachel weerstand niet meer werkt. Heb deze bij iemand vervangen met een MK6 en nu doet zijn kachel het weer in alle standen. Heb ook direct zijn interieur filter maar vervangen daar deze erg smerig was. Link is van het onderdeel---> https://www.gotron.be/thermische-zekeringen-216-15a-250vac.html Mvg Roy
  14. Tazzie

    Kachelblower weerstand Fiesta MK6 2003-2005

    Het is juist andersom @allesklusser Ik heb net als @Robertmk6 een kleine er uit gehaald en een grote er in gezet. Bij mij was origineel een grote, deze is vervangen door een imitatie kleine en omdat deze wederom kapot ging heb ik een originele gehaald. Dit was dus bij mij een grote. Robertmk6 heeft ook een grote terug geplaatst Mvg Roy
×