Jump to content
Fiestaclub.nl

Bjorn

Active users
  • Content Count

    3376
  • Joined

  • Last visited

About Bjorn

  • Rank
    Fiesta Professional
  • Birthday 21-09-1985

Contact Methods

  • MSN
    bjorn_van_steenbergen@hotmail.
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Tilburg! (Studie in Delft)

Previous Fields

  • Voornaam
    Bjorn
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK2
  • Kleur
    Rood

Recent Profile Visitors

3228 profile views
  1. Bjorn

    Voorgloeien

    Ik ben goed in stomme dingen roepen... Is je accu misschien leeg? Zeker als direct na het terugplaatsen van de luchtinlaat de motor nog wel mooi startte, zou ik verwachten dat de oorzaak ergens anders ligt dan je werk van gisteravond. Al hoeft dat natuurlijk niet. Als je accu onverhoopt leeg zou zijn zou je inderdaad geen controlelampjes zien. Dan zou bijvoorbeeld de radio ook niet werken en het is een makkelijke controle. Als je een multimeter hebt kan je bovendien de accu spanning meten als het contact uit staat, en -heel belangrijk- als je het contact net aanzet. De zekeringen controleren zou ik ook zeker doen. Ik verwacht dat de luchtinlaat niet zo heel veel van doen heeft met de luchtinlaattemperatuur, maar meer met de olietemperatuur (daar kan je veel beter aan zien of de motor warm is en of voorgloeien dus noodzakelijk is). Je zou kunnen kijken op je dashboard of de buitenluchttemperatuur en olietemperatuur ergens worden weergegeven, is soms het geval. Succes ermee!
  2. Bjorn

    Stinkende Fiesta Tdci

    Doe jezelf een plezier en pas goed op. Dat je ogen jeuken en je barstende koppijn krijgt kan duiden op uitlaatgassen die naar binnen komen. De pakking van je kleppendeksel lijkt wat te zweten, dat is op zich niet echt een vreselijk probleem. Je zou uit kunnen kijken naar het olie- en koelvloeistofverbruik. Stank (en met name in combinatie met zwarte rook) kan ook duiden op een kapotte EGR klep. Een kapotte koppakking, of olieverbruik in het algemeen, geeft blauwe rook. Ook kan een kapotte koppakking witte rook opleveren die zoet ruikt. Dan wordt er koelvloeistof verbruikt. Overigens HOEFT een kapotte koppakking geen rook of olieverbruik op te leveren, maar is er een kanaal van een oliekanaal naar een koelvloeistofkanaal. Dan is de koelvloeistof iets olie achtig (te zien in het reservoir, want olie drijft) of zit er veel sludge in het carter (mayonaise aan de peilstok). Ik denk zelf eerder aan de EGR klep, of de pakkingen van het uitlaatkanaal. Om dat te controleren kan je de auto starten en je hand stevig op de uitlaat drukken. Dan zou de druk in de uitlaat moeten oplopen (aangezien de gassen nergens heen kunnen). Bij een lek zou dit te voelen moeten zijn en hoor je dit waarschijnlijk ook. Ik kan je wel adviseren om voorlopig op te letten, en als je koppijn krijgt met het rijden even een stukje het raam open, en de ventilatie op hercirculatie om te voorkomen dat je nog meer uitlaatgas aanzuigt.
  3. Heb je de zekeringen al eens nagekeken? Standen 1, 2 en 3 zitten op een andere zekering dan stand 4...
  4. Ik vraag me af waar de auto in onderhoud is geweest? Want als de auto bij een BOVAG garage is onderhouden, dan mag je toch verwachten dat de bouten van een poelie niet afbreken. Op zo'n moment kan een onderhoudsgeschiedenis dus erg handig zijn. Ik vind de reactie van de Ford garage wel heel erg lijken op gezeur om verantwoordelijkheid te ontduiken, eigenlijk. Het zal te maken hebben met de garantiebepalingen, en als ze dat erbij zeggen is het logisch. Maar het afbreken van schroeven bij de waterpomp... dat is toch een defect dat nooit zou moeten voorkomen. Ik probeer te bedenken waarom dat zou zijn gebeurt, en ik kom niet verder dan het moedwillig verzwakken van de bouten, of een productiefout. Als de auto jonger is dan 5 jaar zou je nog een beroep kunnen doen op diverse bepalingen volgens de Nederlandse wetgeving. Natuurlijk is het nu eerst zaak om de auto te repareren.
  5. Bjorn

    Zomer Bbq Meeting

    Ik ben erbij.
  6. Bjorn

    Het Grote Kilometerstanden Topic

    Ik heb de auto gekocht met 140.000 km op de teller. Nu ben ik zo'n 150.000 km verder dus ik zit tegen de 3 ton aan.
  7. Bjorn

    Thermostaathuis

    Een opmerking. Een slangklem kost je maar een paar cent bij de automaterialenzaak. En dan heb je in plaats van zo'n plastic ding een metalen slangklem met een schroefje dat je fatsoenlijk kan vastdraaien. Mijn advies is dan ook om de kans waar te nemen en de (mogelijk defecte) slangklem te vervangen.
  8. Bjorn

    Snelle Ford Focus Op De Planning

    Ik moet zeggen dat matzwart de RS echt wel staat
  9. Bjorn

    Ford Fabrieksbezoek Afspreek Topic

    Ik kom vanuit Tilburg en ik heb navigatie bij me (dus Tom, goede voorbereiding he). Ik ben niet met de Fiesta, maar met een Opel Astra.
  10. Ik heb wel een idee, maar dat vind je niet leuk, geloof me. Ik geloof dat je een hydraulische koppeling hebt, en ergens in het systeem lijkt er een lek te zitten. Elke keer dat je de koppeling gebruikt verlies je dan een heel klein beetje vloeistof. Als je het pedaal weer omhoog trekt met je voet zuig je een beetje lucht naar binnen denk ik. Ik hoop dat dat het niet is overigens.
  11. Bjorn

    Trillen In Het Stuur

    Klinkt alsof de wielen zelf niet in balans zijn. Wellicht is er een loodje losgeraakt. Ik zou de banden laten balanceren, wellicht bij een andere specialist dan waar je geweest bent. De auto uitlijnen is misschien sowieso wel een goed idee, omdat de aanpassing misschien een al bestaand probleem aan het licht heeft gebracht.
  12. Bjorn

    Sensor Op Bak Mk1

    De achterklep verschilt van mijn achterklep zo te zien... ik heb nog een extra vouw in de achterklep... dus custom bij Peter?
  13. Ik zou de olie van de automaat vervangen. Mijn vader had hetzelfde probleem met een Audi versnellingsbak. Daar bleken de sensoren roet in het eten te gooien. Dus ook hier geldt: Bedrading nakijken en contacten schoonmaken.
  14. Nee ruitensproeier vloeistof kost misschien niet zo veel, maar ik vind het onzin om via de ruitenwissers antivries het milieu in te gooien.
  15. Bjorn

    Shit... Sleutel Kwijt.

    Ik zou naar Ford gaan en iig een andere code laten programmeren. Dan is het een stuk lastiger om de auto te stelen, ik weet echter niet of het ook helpt om inbraak te voorkomen.
×