Jump to content
Fiestaclub.nl

marco170

Active users
  • Content Count

    232
  • Joined

  • Last visited

About marco170

  • Rank
    Fiesta Junior

Previous Fields

  • Voornaam
    Marco
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK8
  • Kleur
    Wit

Recent Profile Visitors

1586 profile views
  1. marco170

    Fiesta mk3 RS Turbo

    Ik heb de groene strippen op de zijkant er destijds zelf al afgehaald, omdat ik het toen al niet zo mooi vond op het rood. De strippen in de bumpers had ik toen zwart gemaakt en dat zag er wel strak uit. De groene zijstrippen heb ik in het verleden aan Jur (van de paarse RS Turbo) meegegeven toen hij zijn huidige 16inch velgen bij mij kwam ophalen. Had ik de strippen maar bewaard, want op Ebay betaal je er nu een vermogen voor.
  2. marco170

    Fiesta MK3 Calypso RS Turbo Restauratie - GF-RB-15

    Wat een mooi topic en ook erg veel werk. heb je nooit de neiging gehad om er een stalen dak op te zetten? Of een stalen dak met een origineel zonnedak?
  3. marco170

    Fiesta mk3 RS Turbo

    Ja, ik denk dat het ook snel is geregeld, alle papieren zitten erbij.
  4. marco170

    Fiesta mk3 RS Turbo

    Ja, dat had ik ook al even uitgezocht en is natuurlijk wel mooi om het originele kenteken te hebben.
  5. marco170

    Fiesta mk3 RS Turbo

    Bedankt allemaal! Onder de motorkap wil ik wat minder kleuren en hij moet ook eens goed schoongemaakt worden. Misschien een nette radio en voor de rest vooral rijdend houden.
  6. marco170

    Fiesta mk3 RS Turbo

    Sinds gisteren heb ik een hobby-auto in mijn bezit; een rode Fiesta RS Turbo uit 1990. Het leuke is dat ik in het verleden zelf de tweede eigenaar ben geweest van 1994 t/m 1998 van deze origineel Nederlandse RS Turbo. Hij was al geëxporteerd naar België maar was daar nog niet op kenteken gekomen, dus hij zal bij het RDW weer zijn kenteken terug moeten krijgen. De auto staat nu bij een garagebedrijf dat de APK en RDW-keuring gaat doen en staat daar voorlopig droog. Hierbij alvast een paar snelle fotootjes:
  7. marco170

    D-Per4mance Fiesta ST MK8 (update 15-12)

    Mooi zo in het rood. Veel plezier met de voorbereidingen!
  8. marco170

    Distributieriem

    Toch even wat in mijn geheugen gegraven; Elke motor kan wat koelvloeistof verbruiken, bijvoorbeeld door slechte montage van slangen etc. in de fabriek (is mij vertelt). Er is dan niets mis met de motor, maar de boel wordt bij een laag niveau wel erg snel heet. En vooral die oververhitting is voor een 1.0 funest (en uiteindelijk ook voor elke andere motor natuurlijk). Dus gewoon af en toe even checken.
  9. marco170

    Fiesta ST mk8 Frozen White

    Dank! Ja, de 8mm gecentreerde H&R spacers hebben verlengde moeren. Met dezelfde extra bestelde moeren (want ze zijn zwart) heb ik de aan de voorzijde de 3mm gemonteerd. Met 3mm wordt de velg nog gecentreerd, 5mm wordt al op de grens. De Pumaspeed spacers zijn ook gecentreerd en hebben ook verlengde moeren (ik heb ze hier liggen als je interesse hebt.)
  10. marco170

    Distributieriem

    Een beetje off-topic, maar let vooral goed op het koelvloeistof-niveau. Volgens mijn Ford-garage zijn de 1.0. Ecoboost hier nogal gevoelig voor. Het hoe en waarom weet ik ook niet, maar af en toe onder de motorkap kijken is sowieso goed.
  11. marco170

    Terugkerend lid, nu met een ST200

    Mooie ST200, ik had hem al bij Dekker zien staan. Ik heb er zelf ook 1 gehad, maar ik was niet weg van de korte versnellingsbakverhoudingen. Verder een geweldige auto!
  12. Ik houd voor meestal 0,1 hoger aan en achter 0,2 hoger. Let erop dat na het resetten (initialiseren) van de bandenspanning het even duurt voor de juiste bandenspanning wordt weergegeven. Na het oppompen gelijk de bandenspanning bekijken in de auto lukt dus niet; eerst een stukje rijden.
  13. marco170

    Fiesta ST mk8 Frozen White

    Dank je Martin! Inmiddels is de ST 20mm verlaagd met Eibach veren door Mebu (met dank voor de perfecte service). Ik heb Eibach gekozen omdat de verlaging niet teveel afbreuk doet aan het comfort en het ook het torque-vectoring principe handhaafd. De linker en rechter achterveer hebben ook een ander onderdeelnummer. Daarnaast nog wat geëxperimenteerd met spacers. Uiteindelijk zitten er nu achter 8mm H&R spacers en voor 3mm spacers op. Ik heb ook de 12mm van Pumaspeed geprobeerd maar vond dat voor het mooie net een fractie teveel. Vooral omdat de ST-velgen standaard al een kleinere ET-waarde en grotere velgbreedte heeft dan andere Fiesta velgen, waardoor ze standaard al verder naar buiten staan. Als iemand interesse in 2 sets Pumaspeed-spacers heeft, stuur mij dan even een PM. http://www.pumaspeed.co.uk/product-Pumaspeed-Racing-12mm-4-Stud-Wheel-Spacers_18066.jsp Daarnaast nog een Ford-Performance sticker op de skirts geplakt en het transparante deel van de achterlichten van tintfolie voorzien. Als laatste zijn de mistlampen (met CUEK led-lampen) voorzien van een zwart acryl overlay van "That fog light guy"
  14. marco170

    -

    Mooie ST-Line! Ik heb mijn achterlichten precies hetzelfde gedaan maar met iets minder donkere tint: Ik heb overigens nog 12mm spacers van Pumaspeed liggen. Vond deze voor mijn ST iets teveel. Helemaal omdat de ST-velgen standaard al verder naar buiten staan dan andere Fiesta velgen. http://www.pumaspeed.co.uk/product-Pumaspeed-Racing-12mm-4-Stud-Wheel-Spacers_18066.jsp De grote ST-kappen zijn overigens alleen in primer te bestellen en moeten dan gespoten worden. Je kunt net zo goed je huidige kappen laten spuiten of wrappen.
  15. Ik had het idee om een spoiler-lip op de achterspoiler van mijn mk8 ST te monteren. Daarom een AutoSpecialists spoilerlip gekocht en Frozen White laten spuiten. Ik ben echter van gedachten veranderd omdat mijn ST al genoeg opvalt met striping etc. Spoiler heeft mij met spuitwerk bijna 350,- gekost en mag weg voor 275,- Bevestiging moet met dubbelzijdig tape of kit (niet meegeleverd). Alleen afhalen in Uithoorn.
×