Jump to content

Mausl

Active users
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

About Mausl

  • Birthday January 14

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nijmegen

Previous Fields

  • Voornaam
    Maus
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7.5
  • Kleur
    Wit

Recent Profile Visitors

125 profile views

Mausl's Achievements

What's a Fiesta ?

What's a Fiesta ? (4/22)

  1. Thanks! Gelukt met Imgur, maar via 'insert via url' werkt het niet op de afbeelding in m'n post in te voegen. Balk met de url wordt dan rood. Dan maar even alleen de link. https://imgur.com/a/bUHemPe
  2. Afgelopen week ook laten tunen bij Ttune in Echt, m'n 1.0 ecoboost 100 pk uit 2014. Relaxte kerel die ook al je vragen beantwoordt en secuur werkt. Niet dat ik nu verwacht een ST te hebben, maar het rijdt superfijn. Ben geen hardrijder of stoplichtenscheurder, maar nu is het minder vaak terugschakelen, makkelijker inhalen en hij loopt merkbaar beter. Dat laatste merkte ik al in de eerste meters van mn testrit toen ie klaar was. En dat voor €349,-. Of ie nu ook zuiniger is weet ik nog niet.
  3. Heb een Fiesta uit 2014, 1.0 ecoboost 100pk.. 80.000km op de teller. Is door de vorige eigenaar jaarlijks naar de dealer gebracht voor een beurt. Laatste was in juli 2021. Maar nu kijk ik naar de tabel met de onderhoudsintervallen en weet ik niet zeker welke interval ik moet aanhouden. Dit omdat ik het onderstaande zie staan. Welke moet ik aanhouden? Fiesta (10/2012-04.2017) 1 jaar (20.000 km) Fiesta 1.0L EcoBoost, 1.1L Duratec Ti-VCT (12/2016-) 2 jaar (30.000 km)
  4. Nou.. de thermostaat is vervangen en al binnen 7-8 minuten op de snelweg was ie al goed op temperatuur. Mooi stabiel op 4 blokjes. Monteur gaf volgens de verkoper ook al direct aan dat het aan de thermostaat ligt als ie niet op bedrijfstemp. komt op de snelweg. Dus vervangen en rijdt weer als een zonnetje. Zit me nu ook niet steeds zorgen te maken dat er iets mis kan gaan met het motorblok.
  5. Heb nu ondertussen van drie Ford dealers en een algemene Bovag garage hetzelfde verhaal te horen gekregen, dat de motor blijkbaar niet goed op bedrijfstemp. komt, wat niet goed is voor het blok, wat o.a. gevolgen heeft voor de kwaliteit van de verbranding e.d.. Ik ga in elk geval met de verkoper overleggen om het zo snel mogelijk te fixen. Geen zin in wachten tot de winter en mogelijk schade aan het blok. Mocht je nog iets van garantie hebben, dan zou ik het Ford direct laten fixen.
  6. Hallo, Na veel onderzoek tbv een volgende auto ben ik uiteindelijk toch gegaan voor een Fiesta. Een Mk7,5, 1.0 ecoboost uit 2014. Ruim 77.00km op de teller, dealer onderhouden en één eerdere eigenaar. Erg tevreden mee, maar de twijfels zijn toch toegeslagen.. en wel om twee redenen. 1. Pas na aanschaf kwam ik op dit forum en andere websites een bekende kwetsbaarheid tegen, te weten de O-ring achter het kleppendeksel die na verloop van tijd slecht kan worden, waardoor koelvloeistof kan gaan lekken waarna je motor in de soep kan lopen. Ik heb de dealer gebeld waar hijonderhouden is en die monteur gaf aan dat ze bij mijn Fiesta nooit lekkages in het koelsysyteem hebben opgemerkt. Op alle onderhoudsrekeningen staat ook niets over bijvullen van koelvloeistof. Mijn 1e vraag; is de hoeveelheid koelvloeistof checken de enige manier om zelf als leek te kunnen checken of die O-ring of iets anders niet meer goed werkt in het koelsysteem? 2. In een ander draadje in dit forum vertelde iemand over dat zijn motor blijkbaar niet op bedrijfstemperatuur kwam. Dit zag hij doordat de (digitale) temp.meter tot max. 2 blokjes kwam, terwijl het op 4 blokjes hoort te staan (van de 8). Dit heb ik vandaag bevestigd gekregen door een Ford monteur. Ik ben dat toen eens in de gaten gaan houden bij de mijne en zag op één dag (vandaag) verschillen in de ochtend (heenweg) en middag (terugweg). In de ochtend van Nijmegen naar Deventer (60km, vooral snelweg) max. 3 blokjes, maar pas in Deventer. Geen blazer of airco aan en buitentemperatuur van ongeveer 18 graden. 'S middags van Deventer naar Nijmegen, ook weer vooral snelweg, na ongeveer een half uur toch (langzaam opgebouwd) 4 blokjes, wat ook geregeld weer terugviel naar 3. Ook wat de monteur zei, de blazer een paar keer even op warm gezet en checken of er warme lucht uit komt. Dat was zo, naar schatting ongeveer 45-50 graden warm. Mijn vraag is dus, moet ik me zorgen maken dat evt. de thermostaat wisselend werkt, of kapot aan het gaan is? IK heb nu nog Bovag garantie bij de verkoper, dus wil daar ook gebruik van maken als dat nodig blijkt te zijn.
  7. Hallo.. kort even voorstellen. Ik ben Maus en woon in Nijmegen. Net eigenaar geworden van een Ford Fiesta 1.0 ecoboost Hot Hatch editie uit 2014. Erg blij mee. Kom van een Mitsubishi Lancer, maar die is op na 270.000km. Met m'n eerste Ford, een Escort 1.6GT, heb ik maar een jaar gereden in 2003, dus hoop dat ik nu een beter ervaring heb met de Fiesta. :] Nadat ik hier al terecht kwam na het googlen van een vraag over tuning, zag ik al dat ik hier nog vaker ga komen voor vragen e.d. Veel info en een prettig manier met elkaar omgaan. Een betere foto van de Fiesta komt nog. Groet, Mauries
×
×
  • Create New...