Jump to content

FiestaFan

Active users
  • Posts

    18
  • Joined

  • Last visited

About FiestaFan

  • Birthday August 7

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Previous Fields

  • Voornaam
    Martin
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK8
  • Kleur
    Grijs

FiestaFan's Achievements

What's a Fiesta ?

What's a Fiesta ? (4/22)

  1. In de Ford brochures en prijslijsten van 2017 zie ik niet een optie staan voor een dashcam, denk ook niet dat de stekker dan daar voor zal zijn.
  2. Hoi Richard, Bedankt voor je reactie. De auto is voorzien van achteruitrijcamera, de stekker zal voor nog iets anders zijn. Ik zoek op internet maar tot nu toe kan ik niet vinden waar de stekker voor is. Hopelijk is er hier iemand die het weet.
  3. Hi Niels, Bedankt voor je reactie. Ik zal de foto er nog bij doen.
  4. Hallo allemaal, Weet iemand waar de (bij mij loze) stekker die onder de hemelbekleding links achter bij de kofferbak klep (van buitenaf gezien) zit, voor is en wat je daar op aan kunt sluiten? Ik zag hem toen ik de los zittende hemelbekleding ging vast zetten (met velcro, kan ik er ooit nog weer eens bij!). Het gaat om een MK8 Titanium van november 2017. Alvast dank voor de reacties. Martin.
  5. Ik kom uit het noorden van het land. Groet, Martin
  6. Hoi Rico, Welkom hier. Voor brandstofverbruik zie ik wel eens naar www.spritmonitor.de, ik denk dat je de 101PK uitvoering hebt en volgens deze website is je gemiddelde 7,4l/100km. http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/1...amp;powerunit=2 Veel rijplezier met je nieuwe Fiesta. Groet, Martin
  7. Hoi, Na anderhalf jaar Fiesta loos te zijn geweest staat er nu toch weer een Fiesta op de stoep, dit vanwege wisselen van werkgever van mijn vrouw en samen rijden niet meer handig is. De keus viel op een Fiesta. Het is een Mk4 uit 1999, met een 1.3 8V blok en 41000km op de teller. De uitvoering is een Trend, en de kleur mag er wezen al zeg ik het zelf. Ik heb de auto van een particulier gekocht. Twee probleempjes met de auto: scheur in de voorbumper welke ik bij de koop niet gezien heb (werk ik inmiddels aan, zie http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=17807) en de wielkastbekleding rechtsachter zit niet mooi vast langs de rand van de carrosserie. Het gevoel van rijden is weer typisch Fiesta, alsof ik gisteren weer in onze vorige Mk4 stapte, hoewel dit alweer in 2003 was toen we overstapten naar een Mk6. Groet, Martin
  8. Ik heb inmiddels duct tape aan de achterkant geplakt. Het resultaat aan de achterkant en voorkant is als volgt: Nu maar hopen dat dit houd en binnenkort polyester matjes plakken aan de achterkant voor definitief vastzetten. Wordt vervolgd..... Groet, Martin
  9. Bedankt Clank en Ruud voor de snelle reactie en tips. Ruud ook geweldig je uitleg. Zoals Clank zegt ga ik eerst maar de achterkant van de scheur vastzetten met duct-tape om verder scheuren te voorkomen. Daarna zo snel mogelijk volgens Ruud zijn uitleg polyestermatjes aan de achterkant plakken. Ik en verf zijn niet goede vrienden van elkaar dus niet mijn hobby, ik denk dat ik daarvoor iemand in de buurt ga zoeken. Foto's volgen... Groet, Martin
  10. Hallo allemaal, Sinds kort ben ik weer in het bezit van een Fiesta Mk4, als auto erbij. Ik kwam tot de ontdekking dat er onder in de voorbumper een scheur zit (zie de foto). Eigenlijk wil ik het zelf proberen te repareren. Wat raden jullie mij aan hoe dit te doen. En wordt de scheur groter als ik er mee doorrijd? Alvast dank voor jullie reactie's. Groet, Martin
  11. Vandaag nieuwe katalysator onder laten zetten, oude inderdaad kaduk. Monteur vertelde mij dat het lampje van motormanagement op twee manieren gaat branden: continu betekent direct naar de dichtsbijzijnde Ford garage, en knipperend betekent direct stoppen met rijden. Bij mij bleef het lampje continu branden, in mijn geval had ik dus door kunnen rijden naar de Ford garage alhoewel dat niet eens gelukt zou zijn op 3 cilinders en steeds inhoudende motor. Maar toch de katalysator kapot ondanks het kleine stukje doorgereden om de auto aan de kant te zetten. Overigens zit de katalysator direct na het spruitstuk, dus niet goed verbrand mengsel, of zelfs verbranding in spruitstuk ?? de katalysator in. Enig idee iemand of dit de oorzaak kan zijn dat de katalysator zo snel kapot gaat??
  12. Vandaag weer bij de dealer geweest: ze hebben de code (420 meervoudige vonkoverslag) verder uitgeplozen in hun database en komen hun tot de conclusie dat nadat bobine, bougiekabels en bougies zijn vervangen er toch iets mis is met de katalysator. Dit blijkt vlgens hun ook uit de uitlaatgas-test. CO is te hoog: 0,4. Ze hebben daarna de waarden van de 1e en 2e lambda sondes uitgelezen. De 1e (voor de katalysator) geeft de te verwachten waarden maar de 2e (na de katalysator) niet. Deze 2e geeft dan door dat de gassen niet goed zijn welke dan door de computer wordt gecorrigeerd middels andere verbrandingsverhouding. Maar omdat dit steeds vlak na elkaar gebeurt moet de katalysator stuk zijn. Op de uitdraai van de 2e zie je pieken in de grafiek staan terwijl dit volgens hun een vlakke lijn moet zijn. Mogelijke oorzaak volgens hun: te lang doorgereden (500 meter om te kunnen stoppen onderweg) op 3 cilinders toen de bobine onder het rijden stuk ging en dit kon de katalysator niet hebben. Ben benieuwd naar reacties van anderen hier over bovenstaand verhaal. Zou dit inderdaad kunnen zoals de Ford-dealer het hierboven benoemd.
  13. Afgelopen vrijdag zijn de bougiekabels en bougies vervangen door de Ford dealer (en nieuwe ruitensproeierkopjes met afdichtrubbers). De oude bougiekabels en bougies waren inderdaad aangetast vanwege lekkage via de ruitensproeier. Storingscode was overigens 420 meervoudige vonkoverslag. Maar ongeveer 5 km na het ophalen begon lampje motor management alweer te branden. Direct terug gegaan en ze waren eigenlijk verbaasd. De monteur had zelf ook een rit gemaakt en toen was het lampje niet gaan branden. Weer is het dezelfde storingscode. Bij mij ging er ondertussen ook een lampje branden bij de 2e rit begint het lampje pas te branden, dat was de vorige keren ook zo. In ieder geval gaf dit hun voldoende aanleiding om verder te zoeken, namelijk in de temperatuursensor en de software van de computer in de Fiesta. Iemand nog meerdere suggesties ? In ieder geval wordt dit morgen vervolgd bij de Ford dealer.
  14. Vandaag bij Ford dealer geweest. Heb verhaal verteld en monteur heeft computer uitgelezen: meervoudige vonkafgifte. Dus niks lambda sonde. Monteur vertelde zonder aanleiding over het volgende aandachtspunt met de Mk6 hier op deze site: - Door de opening van de rechter ruitensproeier lekt bij iedere regenbui of wasbeurt water naar binnen. Dit water druppelt precies op de bougies en de bedrading van de bobine en kan daar niet weg. Rond de bougies kan zich roest gaan vormen en in de bedrading van de bobine kan kortsluiting ontstaan. Dit probleem is bekend bij Ford, de oplossing is om de rechter ruitensproeier af te (laten) kitten zodat er geen water meer doorheen kan lekken. Bij elke jaarlijkse onderhoudsbeurt moeten de bougies los worden gedraaid en in worden gevet. Als dit jaarlijks gebeurt, is er niets aan de hand maar zoniet dan krijg je na verloop van tijd de bougies niet meer los. Dit kan er uiteindelijk toe leiden dat de bougies afbreken als er wordt geprobeerd ze er uit te krijgen. (Dit geldt alleen voor de 16v motoren, inclusief ST). Dat zal dan de reden zijn waarom de bobine stuk ging. Hij adviseerde een afspraak te maken voor controle en eventuele vervanging van bedrading en bougies. Afspraak gemaakt. Wordt vervolgd.
×
×
  • Create New...