Jump to content
Fiestaclub.nl

Jaybee

Active users
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

About Jaybee

  • Rank
    What's a Fiesta ?
  1. Heb jij nog zo'n mono point injectie. Ik had namelijk een fiesta 1.1i uit 93 met hetzelfde probleem. Bij mij was het probleem dat de stappenmotor( wat eigenlijk geen stappenmotor bleek te zijn. Toen ik hem uit elkaar haalde bleek het een gewone elektro motor te zijn met 2 sensoren) bleef hangen. Hij kwam niet goed meer terug waardoor het toerental bleef hangen. Ik heb hem toen helemaal schoongemaakt waardoor hij weer effe goed liep, maar na een tijdje had ik weer hetzelfde probleem. Ik heb vervolgens de stelschroef die ervoor zit waar je volgens mij niet aan mag draaien want er zit een beveiliging op, toch verdraait. Op die manier stond de pin van de stappenmotor bij stationair al verder naar buiten. Hierna deed hij het prima. Bij zo'n mono point zit hij op de volgende plek: -Eerst luchtfilter verwijderen( drie schroeven) -Als je voor de motorklep staat zit hij aan de rechterkant van de injector. -Links zit je gas kabel, -Als je iemand anders effe gas laat geven, zie je dat er aan de rechterkant een soort stelschroef meebeweegt. Hierachter zit een pin, die elektrisch meeschuift als je gas geeft, dit is de stappenmotor. De gaskleppositiesensor is rood en zit er direct onder. -Door een aantal x gas te geven en te kijken wat er gebeurt kan je zien of de stappenmotor goed op zijn stationair positie terugkomt. -Een ander punt van controle kan de bedrading van de gaskleppositiesensor zijn deze is zeer slecht en laat vaak los. Het kan dat de draden van deze sensor tegen elkaar aankomen veel succes
  2. Omdat hij niet wilde starten heb ik natuurlijk alleen de motor uit test gedaan. 1. Ik heb eerst een draad van m'n + pool van de accu naar m'n + van m'n voltmeter gelegd. Voorin je fiesta bij de koplamp aan de bestuurderskant zit een zwarte driehoekige connector. 2. Je moet vervolgens pin 1(zie foto) door verbinden met de - van je voltmeter. 3. Als laatste heb ik een kabel met een dubbele draad gepakt. De ene draad heb ik verbonden aan de - pool van de accu De andere draad aan pin 2. De twee uiteinden had ik gestript en naast elkaar liggen. Vervolgens zet je je contact aan op standje twee, en verbindt de uiteinden van draad 3 met elkaar zodat pin 2 doorverbonden is met de - pool van de accu. Dan wacht je een paar seconden en voila
  3. Effe een update, Ik heb het orginele motorblok weer effe meegekregen van de sloop. Ik heb alle sensoren eruit gehaald. Ik ben ook effe bezig geweest met dat uitlezen met behulp van een voltmeter, was flink zoeken voordat ik de juiste info vond. Maar uiteindelijk toch gevonden. Netjes uitgelezen, maar volgens mij geeft hij aan dat alle dat de KNOEO test ok is. Alle sensoren zijn dus prima. Ik heb nog effe een Youtube filmpje gemaakt van het resultaat. volgens mij krijg ik deze code 11,11,2,11,111 Effe opgezocht maar 2x 11 betekent alles ok , 2 betekent sperator code, en weer 2 x 11 daarmij sluit hij af. Naja naar mijn idee zit het dus niet in de sensoren. dus verder zoeken maar, Hier is de link voor het filmpje Ik vroeg me nog even af of misschien het vliegwiel anders is van een 94 versie. Dat zou namelijk kunnen verklaren waarom hij op het verkeerde moment inspuit. Ik ga nu beginnen met het kleppendeksel te verwijderen om te bekijken of hier iets mis is gelopen. keep you posted!!
  4. Hey allemaal, Ik heb effe gecheked hoe je zo'n fiesta uit kan lezen. Ziet er niet ingewikkeld uit. Zover ik het goed begrijp zit er een EEC-IV ECU in. Deze kan je uitlezen met behulp van een Voltmeter en een paar draadjes, of een uitleesapparaatje van 35 Euro. De ECU gaat dan alle foutcodes doorgeven. http://www.corral.net/tech/maintenance/eecivtest.html#two http://zenseeker.net/4x4/eec/test.gif Iemand ervaring. LIjkt me wel het proberen waard.
  5. Hey bedankt voor de info, -De auto maakt in de tweede stand een zoemend geluid, daarnaast heb ik de benzine aanvoer effe los gehad tijdens het starten, maar daar komt vollop benzine uit. -Mijn bougie kabels zijn al eens vervangen. Bij deze set staat er gewoon 1,2,3,4 op. Ik heb ze al eens vaker los gehad. Ik vermoed dat m'n probleem niet daar zit. -Ik heb de kabels van de gaskleppositiesensor opnieuw geisoleerd want die isolatie laat altijd los zodat de kabeltjes kortsluiting maken, maar dit mocht ook niet baten, Die stappen motor reageert wel op het veranderen van de gasklep positie. -Ik heb de Ford ECU codes effe nagekeken, en ik heb gezien dat er tussen 93 en 94 4 verschillende ECU's zijn gebruikt. De vraag is echter hoeveel deze verschillen. Als een verkeerde ECU het probleem is zouden namelijk de sensoren van de 93 anders moeten zijn als die van de 94. Ik weet in ieder geval dat de BDP sensor, gaskleppositiesensor en de labdasonde hetzelfde zijn. (gevonden op internet) Ik vermoed dat het probleem in het injectie gedeelte zit. De sensor boven de injector, De sensor aan de onderkant van het inlaat spruitstuk en de injector zelf kunnen misschien verschillen. Ik zou dit effe door ford uit kunnen laten zoeken via het nummerbord Ik ben vandaag nog effe bij de sloop geweest, waarschijnlijk hebben ze m'n complete motorblok wel bewaard, maar ik moest vanaaf effe terug komen dan was de juiste persoon aanwezig. Ik dacht namelijk om alle sensoren of het complete injectie gedeelte van de orginele motor af te slopen en die te gebruiken. Dan kan ik een probleem met de injectie of het hebben van een verkeerde ECU uitsluiten. Maar dit is nog effe afwachten. Ik zal vanaaf wel effe laten weten of dit is gelukt
  6. Ben net naar de sloop geweest. Ze hadden m'n oude fiesta al gestript en hadden de ECU niet meer. Kan de ECU uit worden gelezen. Misschien injecteert hij op het verkeerde moment
  7. Aandrijfassen eruithalen is een makkelijk karweitje bij een mk3 -Eerst effe de auto op de krik -Wiel verwijderen -splitpen van de stuurstang verwijderen -Bout van de stuurstang verwijderen (17) -Bout van de draagarm verwijderen, deze is aan de ene kant 17 en aan de andere kant torx -Dan een touw rond je draagarm binden met een lus. In deze lus moet je voet net passen. Vervolgens ga je in de lus staan zodat je draagarm naar benden trekt en deze los komt. -Dan moet je de centrale moer los draaien waarmee je aandrijfas vast zit. (30), Het is wel makkelijk om hier een slagmoer sleutel voor te gebruiken deze zit namelijk nogal vast, en er is vaak in geknepen om ervoor te zorgen dat hij niet los komt. Ik gebruik vaak een elektrische deze zijn helemaal niet duur. -Dan haal je vervolgens je ashoes los aan de kant van de versnellingbak. Dan zou je de aandrijfas los moeten kunnen trekken. Er blijft vervolgens een gedeelte van de aandrijfas in de bak zitten. Een soort cilinder. -Deze haal je eruit door grote schroevendraaiers tussen je bak en de cilinder te zetten en hem los te tikken. -Dan komt wel al je versnellingsbak olie eruit, dus effe een bakje d'r onder. -Vervolgens kan je de as uit je fusee halen en een nieuwe monteren
  8. Jaybee

    Faq - Veelvoorkomende Problemen En Aandachtspunten Mk3

    Een andere plek waar vaak roest ontstaat is op de bodemplaat precies bij de achterste bout aan de linkerkant van de bestuurderstoel. Deze steekt door de bodem heen. Hier lijkt frictie te onstaan op de bodemplaat waardoor de bodem bescherming scheurt en de bodemplaat begint te roesten
  9. Beste Fiestaliefhebbers, Ik had een fiesta'tje uit 93 mk3 1.1 (inj) Hij was alleen nogal rot en lelijk en had elektrische problemen, remproblemen en de versnellingsbak was verrot( niet meer synchroniseren etc.) Toen kreeg ik een fiesta'tje uit januari 94. Deze was goed behalve dat er geen olie bijgevuld was, dus de motor was verrot. Aangezien mijn motor nog lekker draaide. Heb ik van 2 gare fiesta's een goede gemaakt. Nu heb ik de motor overgeplaatst en de versnellingsbak gewisseld maar hij wil niet meer starten. Ik heb de motor even op z'n kant gehad omdat de bak er niet op wilde, en ik ben nu bang dat er iets los is geraakt. Ik heb ook de computer niet meegenomen naar de nieuwe auto omdat de motor precies hetzelfde is. De startmotor draait rond, en soms wil hij bijna aanslaan maar lopen doet hij niet Gecontroleerd: -Alle contacten van de sensoren losgehaald, en schoongemaakt -Bougies gecontroleerd. (Deze zijn nu wel zwart in plaats van bruin maar vonken prima) -Benzine toevoer gecontroleerd op de carb, (prima) -Vacuum slangen Dit viel me op: -als ik de startmotor rond laat draaien komt er soms een plof uit de carburateur, niet van een ontbranding maar van benzinedamp. Net alsof hij de benzine damp de verkeerde kant op drukt. De motor draait echter wel de goede kant op, tenminste de wielen draaien de juiste richting op als ik hem in z'n versnelling zet. -Op het inlaatspruitstuk zit een slangetje dat normaal vacuum wordt getrokken dit gebeurt nu niet. -Op mijn oude fiesta zat de sensor (zie foto) niet aangesloten op de nieuwe fiesta zit deze wel aangesloten, ik heb geen idee wat voor sensor het is. please help!!!!!!!!! Jaybee
  10. Jaybee

    Topsnelheid Van 95

    Hoi, Ik heb van het weekend het probleem gevonden. Het probleem ligt namelijk in de middendemper, Bij het verwijderen van de einddemper zat de hele pijp verstopt met dempingswol uit de middendemper. Deze is dus overleden. Ik kon op de sloop er zo snel geen vinden dus ik ben er nu een aan het bestellen. Hij is 61 euro nieuw, dus daar hoef je niet echt wakker van te liggen. Bedankt voor jullie replies
  11. Jaybee

    Topsnelheid Van 95

    Hey Thanks, Klinkt inderdaad logisch. M'n fiesta'tje vertoont al de symptomen van een verstopte katalysator. Ik ga binnenkort effe de uitlaat eraf slopen en checken of dit de oplossing is. Daarna moet ik natuurlijk nog effe gaan zoeken naar de oorzaak van deze verstopping, maar dat zal denk ik wel lukken. Ik zal wel effe posten als ik meer weet
  12. Beste allemaal, Ik heb een fiesta'tje Mk3 uit 1993. Gister besloot ik een tourtje te doen met m'n fiesta naar Rotterdam. Het was enige tijd geleden dat hij op de snelweg had gereden (2 maanden) En tot m'n stomme verbazing reed hij niet harder als 110. Op het eind ging dat zelfs terug naar 100. 2 maanden ervoor heb ik hem nog heel even 140 laten lopen en dat was geen probleem. Verder was er niks vreemds te merken. Toen ik terug reed ging hij niet harder als 95. Hij begon ook steeds langzamer op te trekken. Van 60 naar 95 duurt eeuwen. Van 0 tot 60 is zoals normaal. Ik heb de hele weg op de rechter baan gereden en kon soms niet harder als een vrachtauto. Ik heb thuis effe gekeken en logisch nagedacht. -Om 95 te rijden hoef ik het pedaal niet ver in te trappen, trap ik het pedaal echter verder in gebeurd er niets. -Als je ineens volgas geeft klinkt het alsof je een brommer verzuipt. Ik heb alle slangetjes nagekeken maar niets aan de hand. Ik vermoed dat er iets niet goed is met de benzinetoevoer. Ik heb hiertoe het bezinefilter los gehaald maar die bleek nog perfect te zijn. Hij is ook maar 15.000 km oud. Ik vermoed dat het de benzine pomp is. Ik hoor namelijk constant een zoemend geluid aan de bestuurders kant als ik het raampje open doe. Wat denken jullie dat de oorzaak is van mijn lage topsnelheid.
  13. Jaybee

    Nieuw Hier

    Hoi Hoi allemaal, Ik zal me even voorstellen. Ik ben Jaybee, ik ben 22 jaar en ben de trotse eigenaar van een groene Fiesta MK3 uit 1993 Dit is m'n eerste auto'tje. Ik heb er ondertussen al 20.000 km mee gereden en ben er tot nu toe heel tevreden mee. Ik repareer alles zelf aan m'n autootje en ben ondertussen al redelijk enthausiast geworden van het sleutelen. Ik repareer tegenwoordig ook anderen auto's van kenissen voor de lol. Twee weken geleden nog een Espace 2.2i met een defect injectie systeem gerepareerd. De garage kon het niet vinden. Ik was dus redelijk voldaan toen ik het wel kon vinden. Ik heb eigenlijk al redelijk vaak op dit forum gekeken maar was er nooit toe gekomen om zelf iets te posten bij deze dus greetz Jaybee
×