-
Posts
368 -
Joined
-
Last visited
About Full Led
- Birthday 03-07-1962
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
In de buurt van Nijmegen
-
Interests
Cardetailing
Previous Fields
-
Voornaam
Full Led
-
Auto
Ford Fiesta
-
Type
MK8
-
Kleur
Wit
Recent Profile Visitors
692 profile views
Full Led's Achievements

Fiesta Senior (7/22)
-
Of je gaat sneller dan het licht.
-
Ik heb Philips Ultinon Essential LED H8 6000K 16Watt en 1450 lumen in de mistlampen aan de voorzijde zitten. Niks geflikker of andere ongewenste effecten. Doen het prima voor een betaalbaar bedrag. Lees even.
-
Jawel hoor. Tegen beter weten in.
-
Nog nooit iets over gelezen. En negatieve zaken lees je al snel na een zoekopdracht. Maar alles kan kapot. Ik durf te stellen dat bij normaal gebruik van je getunede auto je meer kans hebt de staatsloterij te winnen dat dat er iets kapot gaat a.g.v. die tuning.
-
Ik heb al diverse auto's laten tunen. Nooit enig probleem. Zoals al gezegd wordt; ik gebruik het volle vermogen zelden. Ik kom nooit boven de 3500 rpm en 90 % van de tijd niet boven de 2500 rpm. Het gaat mij om het koppel. Unlimited heeft een nauwe samenwerking met Ford en Ford werkt mee om (kennis) eventuele problemen op te lossen. Indien de conclusie achteraf zo is dat het vermogen niet hoger te krijgen is dan heb ik 2 opties, of een korting en dan genoegen nemen met de huidige tuning of de originele software terug zetten en het geld retour. Bij de laatste optie geldt normaal een periode van 2 weken (dacht ik) om te beoordelen of je tevreden bent. In mijn geval geldt dat ook na meerdere maanden. Maar alle verhalen over "wat als het mis gaat" lijken mij puur theoretisch. Ik kan nergens lezen dat er motorschade is a.g.v. tuning (Stage 1 bij een Fiesta). Mijn vorige Fiesta was ook getuned. Iets van 140pk/235 Nm. Nooit enig probleem gehad. 0,0 olieverbruik en 100% meer rijplezier. Dat Ford vertrouwen heeft in het tunen van het 1.0 blok blijkt wel uit het feit dat mijn vorige Fiesta te koop werd aangeboden als een toppertje met m,aar liefst 140 pk. De dealer vond die pk's dus een extra verkoopargument. Hadden zij het risicovol gevonden dan hadden ze de originele software wel teruggezet. Er was/is 1 jaar garantie op de auto. Mocht het zo zijn dat het vermogen niet hoger kan dan laat ik de originele software weer terugzetten.
-
Inmiddels terug van Umlimited. De heren zijn 3 uur bezig geweest. Mijn 95 pk bleek in de praktijk 100.3 pk te hebben en 182 Nm i.p.v. 170 Nm. Na 3 uur afstellen was het tussenresultaat 121.6 pk en 232 NM. Een stuk minder dan de beloofde 145 pk en 240 Nm. De oorzaak blijkt de originele software te zijn. De versie in mijn auto was er één van het type "onbekend / nieuw". Deze originele software is het uitgangspunt van de tuning en omdat deze nieuw was gaf dit extra problemen / uitdagingen. Unlimited Tuning had al veel meer 95 pk motoren onderhande genomen met een veel beter eindresultaat. Dit was echter de eerste met nieuwere (fabrieks)software en vandaar het magere resultaat. Ondanks 3 uur puzzelen en uitproberen was het niet hoger te krijgen. Daarnaast was de vermogenskromme op de grafiek wat wispelturig en ook niet hoe het hoorde. Tijdens de terugrit eigenlijk niets van gemerkt. Omdat zij ook verbaasd waaren over het resultaat hebben zij nog contact gezocht met 3 andere bedrijven maar ook die hadden geen oplossing. Ik kon kiezen. Of genoegen nemen met het huidige resultaat, in dat geval kreeg ik korting, of even geduld hebben tot zij, in overleg met Ford NL (unlimited is officieel fordtuner) de mankementen in de (mijn) tuningsoftware beter hebben afgestemd op de huidige originele software. Ook Unlimited was niet tevreden met het eindresultaat. Ik heb voor dat laatste gekozen en kan mijn auto opnieuw laten tunen als er meer inzicht is c.q. als de tuningsoftware beter afgestemd is op de huidige originele software. Dit uiteraard tegen 0,0 kosten. Vandaar dat ik eerder het woord "tussenresultaat" heb gebruikt en niet het woord "eindresultaat" Neemt niet weg dat de auto al een stuk prettiger rijdt dan met de originele software. Moet wel zeggen dat mijn mk7,5 soepeler was en onderin beter oppakte. Kan dus nog veranderen na de volgende upgrade. Ik plaats dus ook geen foto van de grafiek want dat zou Unlimited tekort doen. Een club prettige/aardige mensen overigens. Dat ze weten wat ze doen blijkt wel uit de drukte tijdens mijn bezoek. Ook staan er stevige auto's voor de deur om onderhanden te nemen ( gloedjenieuwe audi's als de RX7 en Q7 en nog wat van dat spul). Ik krijg bericht als de tekortkomingen achterhaald zijn en kan dan terugkomen voor de upgrade. Prima geregeld dus alhoewel het voor nu wat tegenvalt maar dat wordt dus opgelost. De grafiek plaats ik nadat het eindresultaat bereikt is. Over een maandje of 3 of zo.
-
Oké. Heb ik nog nooit gedaan bij eerdere auto's. Heb er ook nog nooit storingen door gehad en ook verbruike mijn vorige Fiesta (en andere merken) 0,0 olie. Overigens mijn VW Passat lustte wel 1 liter olie op 1500 km. Dit was een nieuwe diesel. Pas toen er syntetische olie in ging was het verbruik 1 liter op 10.000. Nog steeds belachelijk hoog maar dat terzijde). Ik snap nog steeds niet helemaal wat je bedoelt @Steelmaster. Ethanol maakt inderdaad deel uit van de brandstof. Maar waarom dan periodiek 98 tanken is mij niet duidelijk. Daar zit ook ethanol in. Onderstaande vond ik op internet (site ANWB): Euro 95 (Super/Super 95) is in Duitsland goed verkrijgbaar. Deze benzine wordt ook wel Super E5, Super 95 E5, Super 95 Oktan, Super bleifrei, Superbenzin of E5 Eurosuper genoemd (95 is het octaangetal en E5 geeft aan dat er 5% bio-ethanol in de benzine zit, net als in onze Euro 95). Naast Super wordt op grote schaal Super E10 (Super 95 E10) verkocht. Dit is Euro 95-benzine met geen 5% maar 10% bijmenging van bio-ethanol. Op de pomp is altijd met stickers aangegeven dat het om E10 gaat. Let op: Controleer voor de reis of je voertuig geschikt is voor rijden op E10 via e10check.nl. Voor auto's en motoren die niet op Super E10 kunnen rijden, adviseert de ANWB een premiumbrandstof (bijvoorbeeld Super Plus 98) te tanken als Super (Super 95/Super E5)eventueel niet aan de pomp te verkrijgen is. Deze benzine met octaangetal 98 is duurder, maar kan zonder problemen worden gebruikt in voertuigen die normaal op Euro 95 rijden. Toch goed om even te lezen. Dacht ik dat het verschil tussen E5 en E10 het octaangehalte was, blijkt dit niet zo te zijn. Eerde kende ik normale benzine (octaan 95) en super benzine (octaan 98). Dit blijkt niet meer te bestaan(????). Beide hebben een octaan van 95. Het verschil zit hem dus tegenwoordig in de hoeveelheid bijgevoegde ethanol. Wordt er allemaal niet duidelijker op. Maar goed, nu weer terug naar het tunen alhoewel bovenstaande wel degelijk te maken heeft met het te bereiken eindresultaat. Ik ben benieuwd wat er zaterdag te behalen valt. Wel heeft ATM mij teruggebeld met excuses van het uitblijven van een reactie. Drukte en overmacht waren de verklaring. Toch netjes van ze dat ze nog even reageerden. Kan natuurlijk maar het maakt op mij geen goede indruk. Wel doen ze prima hun werk want tot nu toe daar altijd mijn auto's laten tunen. Nu dus maar eens Unlimited uitproberen.
-
Gewoon niet teveel kleine stukjes rijden. Als je de motor goed op temperatuur laat komen (de olie ), zeg na een km of 40, en je rijdt dan nog een kilometertje of 60 door dan verdampt al het opgenomen vocht in de motorolie. De mk8 heeft zoiets als een olieconditiemeter in de infomenu's en vertelt je wanneer het tijd is de olie te verversen. Dat zou dus elke 30.000 km moeten zijn. Ik heb, door het coronagedoe, veel korte ritjes gemaakt. Zeg tussen de 3 en de 15 kilometer. De conditie van de motorolie is volgens het display nog iets van 75 a 80%. Heb er net 2100 kilometer mee gereden sinds december. Met de deze snelheid van afname van de kwaliteit van de olie betekent dit dat ik olie moet verversen na iets van 10.000 km i.p.v. 30.000 km. Water in de brandstof tegenwoordig? Kan het me niet voorstellen. Bij verbranding komt altijd water vrij maar dit verlaat het systeem via de uitlaat. Is dit "tegenwoordig" anders dan" vroeger"?
-
Het hogere octaangehalte laat toe dat er een paar pk meer gehaald wordt. Er is geen enkele noodzaak om benzine te tanken met een hoger octaan gehalte dan 95. Ik laat de auto tunen voor het gebruik van normale benzine. De premiumbrandstoffen hebben een octaan van 98. Daar kun je dus een paar pk meer uithalen tijdens het tunen. Laat je echter de auto tunen met een octaangehalte van 98 dan loopt de auto minder goed op normale benzine (octaan 95) mocht je die een keer tanken. Omgekeerd gaat beter; laten tunen op 95 en mocht je een keer 98 tanken dan merk je daar niet zo veel van. Het is dan ook niet zo dat je dan wel 145pk / 240 Nm hebt. De auto is immer niet getuned op het gebruik van 98 brandstof.
-
Ja, zou fijn zijn. De waardes waarmee men adverteert (145 / 240 ) zijn incidenteel haalbaar maar dan op premium brandstof. Ik ga geen dure brandstof tanken voor die paar pk/Nm extra. Ook niet gedaan bij mijn 100 pk fiesta 7,5 en die reed heerlijk na tuning op normale benzine. Ook had die Fiesta een prachtige grafieklijk zonder pieken/dalen/dipjes. Hoop dat nu hetzelfde resultaat behaald wordt. Ook even geinformeerd bij ATM-tuning. Twee keer een mail gestuurd met info. Nooit een reactie gekregen. Nou, dan ga ik toch naar een ander. Ook rekent ATM 150 euro extra voor een uitdraai van de vermogensbank waardoor een tuning bij die club al snel 550,-- kost.
-
Aanstaande zaterdag ga ik mijn auto laten tunen bij Unlimited in Amersfoort. Met vermogensbankuitdraai uiteraard. Ben benieuwd wat er uit komt, ik reken op iets van 135 pk en 230 Nm op normale benzine (euro 95 / e10). Belangrijker is een mooi verloop van de grafiek zonder pieken/dalen en dus mooie "gladde" grafieklijnen. Ik zal de uitdraai op de foto zetten en hier publiceren.
-
Door de jaren heen geleerd dat de achterbumper beschadigingen oploopt door het in en uittillen van goederen in de bagageruimte. Na wat experimenteren met folie was ik niet tevereden over het resultaat en dus deze besteld voor mijn mk8. Ik had deze versie nog niet eerder gezien. Wel helemaal chromen, roestvrij stalen en zwart mat kunsstof. Vond deze net even wat fraaier.
-
De versies met het omgekeerde blok hebben de cylinderuitschakeling. Dus de versies met 95 pk af fabriek en dus vanaf bouwjaar 2020. Hoe dat bij de STversies zit....geen idee.
-
Nee, echt nog nooit gemerkt. Ik verwacht toch wel dat ik het zou moeten merken. Maar nee, nog niets gemerkt. Wat zijn de omstandigheden ( snelheid, motorstand etc) dat er bij jullie een cylinder uitgeschakeld word?