Jump to content
Fiestaclub.nl

R.Zwiers

Active users
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

About R.Zwiers

  • Rank
    What's a Fiesta ?

Previous Fields

  • Voornaam
    Richard
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK6
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Beste sleutelaars, Ik heb de zoek functie gebruikt maar een concreet antwoord vond ik niet. Ook niet op t Engelse forum. Mijn vraag: ik zou graag het fusion fab inlaat manifold willen aanschaffen/monteren. Echter kan iemand mij vertellen hoe het met je egr komt? Zag dus dat de pre facelift zo een heeft. Maar dit manifold heeft geen aansluiting op de inlaat. Wat zijn de opties? Zo'n blind plaatje er tussen monteren dus klep zelf laten zitten. Geeft dat problemen/storingen? Apk problemen? Zo'n totaal delete. Hele klep er af en een plaatje er op. Geeft dat problemen/storingen? Apk problemen? Ik heb fusion fab een mailtje gestuurd, nog geen bericht. Iemand ervaring? Ik lees dat sommige geen storing krijgen, andere wel. Soms moet je de egr klep weg laten schrijven. Soms niet. Hoop dat iemand er ervaring mee heeft. Mvg Richard
  2. R.Zwiers

    Zwiers: Fiesta en Focus

    Wachtende tot ik weer naar boord ga toch maar weer even een klusje aangepakt waar ik me al een hele poos aan irriteerde. De radio van de Fiesta hing er nooit echt mooi in, bleek nou dat de persoon die het heeft gemonteerd geen frame voor een dubbel din radio heeft gebruikt maar gewoon het frame van de oude radio en daar 2 boutjes in had gedraaid.. Heb er niet echt een mooie foto van, helaas. Zo zat die er eerst in, ook zat die los. Aan de zijkant zie je hoeveel ruimte je over hebt. Zo hing die in het frame met aan weerskanten een boutje. Wel RVS dan weer haha. Dus de boel gedemonteerd. Zo'n frame moest er dus in zodat de kooi van de radio er strak in paste. Waardoor de radio ook mooi op zn plek viel, en vast zat. En dan zit die mooi op zn plek. Kleinigheidje maar vind t toch een verbetering. Snap niet waarom ze dat niet in eerste instantie hebben gedaan, bedoel zon frame kost nog geen 2 tienjes, en dan (destijds) een radio van 700 euro, maarja wie ben ik. Dit contract zou maar kort moeten duren, en tijdens dit contract maar eens flink upgrades gaan inslaan voor de fiesta Power, handeling en looks. Hopen dat de pond nog een beetje gaat zakken.. haha.
  3. R.Zwiers

    Zwiers: Fiesta en Focus

    Ik denk dat dat kleurverschil voornamelijk komt doordat die eerste een jaar geleden is gemaakt met een iPhone en de laatste van de week met een Xiaomi. Die Xiaomi heeft als je de focus zet op een licht stuk dat die de hele foto lichter maakt. De eerste foto staat die ook voor de muur. Misschien heeft dat er ook nog wat mee te maken
  4. R.Zwiers

    Zwiers: Fiesta en Focus

    Zo afgelopen week was de fiesta weer back in action. Uit eindelijk geen lichter vliegwiel gedaan, degene die ik kon kopen was verdwenen. Helaas maar goed. Nieuwe koppeling was sws al een halve tot kilo lichter dan de oude. Dat scheelt sws al. Het betreft een LUK proset SAC koppeling set. Speciaal gereedschap voor besteld en geïnstalleerd. Rijd weer lekker en soepeler dan met de HELIX koppeling. Had uit de UK nog een setje diffusor vinnen besteld. Dat staat toch netjes. Geen Fiesta, maar vandaag toch ook wel wat bijzonders op de Focus. Nieuwe schoenen. Post ik hier ook maar een foto van voor de liefhebber. Voor: Nu: Dat staat toch wel erg mooi vind ik.
  5. R.Zwiers

    Zwiers: Fiesta en Focus

    Gister/vandaag bezig geweest met het verwijderen van de versnellingsbak. Het ging opzich best makkelijk. Geen gekke dingen gezien in de olie. Even met een magneet er door heen gegaan en heb geen slijpsel gevonden. Daarna de druk groep er afgehaald. Betreft een Helix sport koppeling, volgens de oude vacatures maar 40k km oud. Zijn die dingen zo snel op of is hier gewoon verkeerd mee gereden. Zou dit kunnen veroorzaken van het moeilijke schakelen als die warm was? Hoe dan ook, ik zet er een originele pro set van LUK op. Druklager voelt ook niet heel gek aan, er lagen wat lager balletjes in het huis, maar waar die vandaan komen. Lager in uitgaande as is nog in takt. Ook kan ik geen speling voelen op de uitgaande as. Axiaal en transvers voel ik geen speling. Ook het vliegwiel er afgehaald, daar wil ik morgen even over bellen om die af te laten draaien en dan met de nieuwe koppeling te laten balanceren. Origineel vliegwiel is 8.16 kg, Dus max-25% is dat 6.12 kg. Ben benieuwd of dat leuk is. Dan ook dat bedrijf eens vragen of zij iets kunnen zeggen over dat schakelen. Laatste tijd met de kou eigenlijk helemaal niet meer gehad. Wel erg vervelend dat de UK nu uit de EU is, want veel tuning onderdelen vond ik daar altijd. Maar dan zie je nu invoer kosten... Iemand een site waar je dat in nederland of EU kan bestellen? Mebu heeft ook niet zoveel.
  6. R.Zwiers

    Zwiers: Fiesta en Focus

    @Steelmaster Die 350Z wordt t de aankomende tijd sws nog niet. Daarnaast staan ze voor steeds hogere prijzen te koop... Dus de Fiesta moet t nog even doen, en hij doet t goed. @allesklusser Idd, we gaan gewoon lekker verder. Van de week was het spuiten klaar en was het goed uitgehard. Ik kom er dan de eerste 24-48 uur niet aan om het goed te laten uit harden. Daarna konden ze gister voor het kerst diner worden gemonteerd. Lijkt me weer mooi. Eerst volgende klus wordt de versnellingsbak er af halen en eens kijken wat daar mee is. Soms schakelt die niet van 2 naar 3. Syngro ring?
  7. R.Zwiers

    Fiesta mk 6 Achteras spacers en gasklephuis

    Via Sico Brand new rear spacers to fit all; • 1.7 litre Ford Racing Puma's • All Standard Ford Puma's (1.4, 1.6 and 1.7) (Thunder and Millennium) • mk4/5 Ford Fiesta's (All models included the Zetec S model) • mk6 Ford Fiesta's (All models included the Zetec S and ST models) • mk1 Ford Ka (All models including Sports model) • mk1 Ford Focus (All models including ST 170 and RS) Dus ik ga er van uit de 7 niet
  8. R.Zwiers

    Zwiers: Fiesta en Focus

    Vorige keer vergeten hier het topic te updaten zie ik. Ook maar weinig met de autos gedaan, aangezien ik druk was met de bout van mijn garage. Maar als nog: Na lange tijd werd het eindelijk tijd voor een hogedruk spuit en een foam lans, van de zomer heb ik daar mooi gebruik van gemaakt. Kleinigheidjes doen het hem he. Achterklep slot kapje in kleur. Mn motor mount vervangen voor een van Airtec. Dat rijd toch wel weer een stuk lekkerder, meer kracht op de wielen. De oude was ook wel behoorlijk aan zn einde... En nog tijd gehad de ruitensproeiers in kleur te verven. Ik had nog 20 mm spacers geplaatst op de achteras, tussen de Hub en het frame, dus niet belastend voor je wiel lager. Stond wel gaaf, maar na een poosje rijden merkte ik dat die aanliep in de wielkast. Waarschijnlijk icm mn verlaging en de velgen is het net te veel. Dus deze er vandaag weer af gehaald. (voor de lief hebber is er een verkoop topic) Ook besloten de zijspiegels maar eens netjes te spuiten. Voor de oplettende kijker, einde van dit verhaal is mn garage af, en heb ik een echte krik en een nieuwe slagmoersleutel
  9. Beste sleutelaar, Aangeboden. 20 mm achteras spacers. Ik had ze op de fiesta, maar icm de velgen en verlaging die ik heb loopt die aan in de wielkast. Daarom mogen ze weer weg. Aangeboden in de UK voor 45 pond. 7 van de 8 bouten zijn gegalvaniseerd 1 is mild steel. Echter alle 8 zijn 12.9 treksterkte. (ik had 1 bout te kort gemaakt..) €40.- meeneem prijs. Aangeboden wegens plaatsen van 60 mm gasklephuis. Origineel Ford 55 mm gasklephuis. €60.- meeneem prijs. Bijvoorkeur ophalen wegens drukte bij post nl. Mvg Richard
  10. R.Zwiers

    Zwiers: Fiesta en Focus

    Even zoeken op ebay onder magnecor 40490 fiesta st150. levertijd is ommenabij de 3 weken. Keuze uit race(de blauwe) of kv85. Heb die kv85 in mn focus, doen het ook perfect
  11. R.Zwiers

    Zwiers: Fiesta en Focus

    Van de week kwamen de nieuwe kabels binnen voor de Fiesta. Dit keer voor de blauwe gegaan. Staat toch weer netjes die blauwe kabels. Direct even nieuwe iridium bougies dr in, én t 60mm gasklep huis gereinigd gemonteerd. Moet zeggen, ik vermoed dat die kabels of de bougies gewoon al aan vervanging toe waren. Starten doet die nu weer direct, eerste keer rond van de motor slaat die aan. Lekker. Ook bokt de motor met terug schakelen eigenlijk minimaal meer (ja als ik die sport koppeling te snel laat op komen haha) Ook jaagt die nu veeeel soepeler door het toeren gebied. Van 1000 rpm tot red line @ 7200 rpm in 1 haal. Heerlijk had ik veel eerder al mogen doen. Lekker jagen, zeker op eerste kerst dag op de b-wegen kwam ik menig mooie wagen tegen. Sommige keken toch wel op van de snelheid van zon fiesta st haha. Genieten rond om giethoorn te jagen.
  12. R.Zwiers

    Zwiers: Fiesta en Focus

    Precies dat idd, Daarom wil ik de upgrades niet te gek maken momenteel. En eens zien hoe ik er na mijn volgende vaart over denk. Dan maar eens bij een garage een proefritje maken en dan kijken hoe wat aan voelt.
  13. R.Zwiers

    Zwiers: Fiesta en Focus

    Das idd een leuke bijkomstigheid. Ik ga dit contract even heel goed na denken wat ik wil. Want eigenlijk wou ik graag een nissan 350z. Maar als tussen optie nu de fiesta st150. Nu zag ik laatst een 350z rijden en begint t toch weer te knagen. Hoe zou dat zijn. Als je de 350z berekend Vermogen/ massa 280pk/ 1500= 0.18pk/kg heeft de fiesta standaard minder. 150/1037= 0.14. Maar het sleutelen/tunen vind ik juist t leukst. Dus als je de fiesta NA tuned met een goed inlaat en uitlaat spruitstuk en dan een nette map. Kom je ook makkelijk aan de 200+pk. Dan kom je al boven de 350z uit. 200/1037= 0.19 pk/kg Als je naar een compressor set gaat zit ja makkelijk op 300pk+ Dan wordt t 300/1037= 0.28pk/kg haha maar dat ter zijde. Tuurlijk kan je aan de 350z versleutelen, zat voor te krijgen. Echter als je alleen naar kosten kijkt, kan je voor t geld dat je een nette 350z koopt, een compressor kit kopen (van A merk) voor de Fiesta en dat bij de aanschaf prijs van de fiesta nemen. Maarja keuzes keuzes. Denk dat de fun factor/race bak gevoel van de fiesta wel een stuk hoger ligt. Tis voor mij natuurlijk mijn 2de auto, weekend/fun auto. Als ik volgend verlof mn garage ga bouwen en daar een nette werkplaats van gemaakt is maar eens verder denken.
  14. R.Zwiers

    Zwiers: Fiesta en Focus

    Je hebt eigenlijk 3 opties voor zon gasklep. Een replica kopen, op auto doc enzo kosten die 150.- ongeveer. Maar hoor er goede verhalen maar ook verhalen over dat die het niet doet of na een tijd niet meer doet. een origineel 55mm naar 60 mm kotteren. (of nog groter) Of een origineel 60 mm kopen bij ford. Nieuwe bij de dealer kosten ze makkelijk 500 euro. Ik heb hem origineel 2 de hands van een maat van me. Daar goed naar zoeken is je beste optie. Op e-bay UK staan wel een aantal aangeboden. Hoor verschillende verhalen dat het wel daadwerkelijk verschil maakt tussen het oppakken van de motor. Dat die er wel feller van wordt. Vermogens winst weet ik niet. Wel dat je als je gaat tunen met een 60 mm net even dat extra beetje winst kan maken.
  15. R.Zwiers

    Zwiers: Fiesta en Focus

    Zit alweer een poosje tussen de posts Wat mooiere lampjes en een nieuwe pookhoes voor de fiesta. Ben voor een Jetex filter gegaan. Rated tot 240 bhp. Dus kunnen nog wat upgrades bij. Filter raakt de motorkap niet. Filterbox er af. Breather filtertje er op. Die had ik nog. Gasklep schoon gemaakt. Accu een halfuurtje los gehad. Computer moest zich even in leren. Draait nu weer erg netjes. Motor pakt een stuk sneller op. Goede upgrade. Ook nog nieuwe bougies en een origineel ford 60 mm gasklephuis. Ik wacht even op mn nieuwe magnecor bougie kabels. Dan misschien nog even monteren. Maar met dit weer laat ik de fiesta toch staan, vieze bende op de weg.
×