_JT
Active users-
Posts
21 -
Joined
-
Last visited
_JT's Achievements
What's a Fiesta ? (4/22)
-
2db is absoluut niet veel; 10db is voor je oren 2 keer zo hard. 3db is een verdubbeling van geluidsintensiteit. Moet je je voorstellen: Er draait een Fiesta stationair op 3m afstand. Die is 75db (noem maar wat). Nu start je een 2e Fiesta die ernaast staat en ook op 3m van jou. Die is ook 75db. Dan wordt het bij elkaar 78db. 3db meer dus, moet je je voorstellen hoe weinig 2db dan wel niet is. Vergeet ook niet dat de decibel schaal logaritmisch is; dat wil zeggen, 10db is 2^3,33=8,3 keer de geluidsintensiteit van 3db.
-
Ja, je word er idd niet vrolijk van :/ Succes ermee iig
-
Nokkenassen en Katalysator vervanger fiesta mk6
_JT replied to Hellman's topic in Motor tuning en performance
Ik hopelijk binnenkort ook En het zal ongetwijfeld wel het nodige vermogen opleveren, alleen 50pk vind ik erg optimistisch. Ben benieuwd wat de uiteindelijke cijfers zouden/zullen zijn -
Nokkenassen en Katalysator vervanger fiesta mk6
_JT replied to Hellman's topic in Motor tuning en performance
50pk met die 3 dingen extra vind ik erg optimistisch -
Nokkenassen en Katalysator vervanger fiesta mk6
_JT replied to Hellman's topic in Motor tuning en performance
Is dat niet erg optmistisch, 200pk met ander uitlaatsysteem, chip en nokkenas? -
Geloof mij, ik heb uren lopen zoeken naar wetgeving e.d. en het is niet zo. Mag dan technisch gezien misschien wel onder een auto mogen maar dat geeft je niet het recht om teveel lawaai te maken (vind ik gezeik, maar goed). Kijk hier maar is en dan vooral artikel 5.2.11. Hier kan je de nodige richtlijnen e.d. vinden voor het meten. Ok, moet je als volgt doen (zo is de politie het ook verplicht): - Op een hoek van 45 graden tov de uitlaatmond - 0,5 meter van de uitlaat mond - Op 3/4e van het toerental waarbij volgens het kentekenregister je maximumvermogen vrij komt
-
Ja sorry, de fora waar ik op zit voegen we elkaar gewoon toe en zien we wel wie het is, bevalt het niet dan hebben we altijd nog de blokkeer functie Maar E-keur is wat anders dan geluidsproductie; die 2 dingen staan volledig los van elkaar. Per model auto is er door het RDW opgegeven hoeveel lawaai die mag maken, dit wordt gemeten bij 3/4e van het toerental waarbij het maximaal vermogen vrij komt. En daar mag je maar 1 of 2 db overheen gaan. Anders gewoon een prent en bij meer dan 10db teveel krijg je een schikkingsvoorstel. Dus heeft niks te maken met E-keur, wel dat je auto niet meer aan de technische beschrijving van dat model voldoet enzovoort. Mijn ramen waren verder niet geblindeerd of wat dan ook, mijn auto was alleen verlaagd en een sportuitlaat. Een vriend van mij woont tegenover de plaats waar de controle wordt gehouden en is notabene zelf verkeersagent en stond mij te vertellen dat ze normale auto's gewoon lieten gaan. Sport auto's (stonden er ook nog meer van), oude auto's, bedrijfsauto's en allochtonen.
-
Slopen is ook leuk werk Maareh, doe mij ook is een werkruimte
-
Geloof mij, dat doen ze wel, ik heb er zelf ervaring mee. Wel is gehoord van een algemene controle? Ze pakken je gewoon (officieel at random, in de praktijk omdat je een sportieve auto hebt), dan gaan ze meten en dan pas bepalen ze of je een boete krijgt of niet. Maareh, ik heb je gister ff toegevoegd op MSN, wou nog ff het een en ander weten.
-
Klinkt erg goed, maar klinkt ook alsof je er hard genakt mee kan worden door de blauwe honden...
-
Koplampies zien er goed uit
-
Ik had er ook blanke lak bij maar ik kan nu helaas even niet zien wat voor.
-
Fiesta Rs Turbo Project Update .. Gestopt En Nu Te Koop..
_JT replied to BuzzzFuzzz's topic in Projecten
Lijkt me een mooi projectje -
Tnx, maar ik ben import voor de UT Waar ik overigens soms een zeer mooie witte Fiesta ST zie met blauwe stripng en geblindeerde ruiten.
-
Spuitus met kleurcode bij verftoko laten maken.
